تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۴  ، 
شناسه خبر : ۲۴۵۳۶۶
استاد سیداکبر پرورش در جمع دانشجویان دانشکده علوم قضایی

بخش خبری:
مخالفان حکومت دینی خط مبارزه با مردم، رهبری و متون ولایت فقیه را دنبال می‌کنند.

این مطلب را استاد اکبر پرورش قائم‌مقام دبیرکل جمعیت مؤتلفۀ اسلامی در جمع دانشجویان دانشکدۀ علوم قضایی مطرح کرد.
وی که به دعوت جامعۀ اسلامی دانشجویان دانشکدۀ علوم قضایی در جمع دانشجویان حضور یافته بود گفت: امروز در میان ادیان تنها اسلام است که داعیه برقراری حکومت دینی دارد و به همین دلیل مورد هجوم همه‌جانبه از سوی مخالفان و معاندان قرار گرفته است.
وی افزود: سالهاست که متفکران غربی در تلاشند تا ذهنیت مسلمین را نسبت به فلسفه برقراری حکومت دینی مخدوش نمایند. بویژه در قرن حاضر که اسلام زبان‌ گویای بسیاری از دردمندان جهان می‌باشد پیش از گذشته مورد هجمۀ مخالفان هستند.
استاد پرورش خاطرنشان ساخت: امروزه تفکر سکولاریستی بیشترین داعیه را برای مخالفت با حکومت دینی دارد.
وی خاطرنشان ساخت: در طول تاریخ با شیوه‌هایی نظیر تلاش در جهت محو ساختن تفکر حکومت دینی از طریق برخوردهای خشن نظیر زندان، شکنجه و... از طریق به‌ کارگیری متفکران وابسته و نیز ایجاد شبهه در مبانی علمی اندیشه حکومت دینی تلاش‌های وسیعی از سوی مخالفان برقراری حکومت دینی صورت گرفت.
استاد پرورش اظهار داشت: دین حرکت در کشورهای عربی از دیرباز آغاز شده و از سابقه‌ای بالغ بر نیم قرن برخوردار می‌باشد و بسیاری از نویسندگان و متفکران با نوشتارهای طنزآمیز، عاطفی اقدام به طرح مسئله در قالبهای عامه‌پسند نمودند و عده‌ای نیز این خط فکری را در قالب بحثهای علمی و اثباتی مطرح کردند.
وی گفت: مخدوش جلوه دادن نصوص دینی از دیگر حرکتهایی است که در این راستا دنبال شد. این شبهه را مطرح کردند که چگونه می‌توان بر آسمانی بودن آیات نازل شده بر پیامبر اعتماد حاصل کرد و اینکه به فرض اگر هم آیات از سوی خداوند بوده باشد چه تضمینی وجود دارد که پیامبر(ص) تمام و کمال آیات را به مردم عرضه داشته است؟!
استاد پرورش با ابراز تأسف از ترویج این تفکرات در سطح جامعه در مقطع کنونی اظهار داشت: متأسفانه هم امروز عده‌ای همین مباحث کهنه را تکرار می‌کنند.
وی افزود: اینکه گفته شود این امری شخصی است و مذهب رابطه‌ی بین فرد و خدا می‌باشد هیچگاه زمینه‌ساز تحول در جامعه نخواهد شد و ملل اسلامی همواره تحت ظلم طاغوت باقی خواهند ماند.
وی گفت: تا زمانی که در ایران اسلامی مردم به شکل امت ظهور نکردند و رهبری به صورت امام هیچ اتفاقی نیفتاد اما به محض اینکه امت و امام در صحنه سیاسی کشور ظهور یافتند حکومت دینی در کشور مستقر شد و تنها در این صورت بود که زمینۀ براندازی حکومت طاغوت فراهم شد.
وی افزود: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تعجب تمامی دنیا را برانگیخت چرا که آنها سالها در صدد محو تفکر حکومت دینی بودند و چنین امری برای آنها قابل قبول نبود اما در عین حال دست از مقابله برنداشته و با شیوه‌های مختلف در صدد براندازی آن برآمدند.
استاد پرورش خاطرنشان ساخت، حمله از طریق نوشتارهای قوی با بهره‌گیری از نویسندگان متبحر در جهت مخدوش کردن چهرۀ رهبری، حمله به مردم و به کار بردن الفاظی نظیر مردم عصیان‌زده، مردم نفهم، رجاله و... و در نهایت مورد هجمه قرار دادن محتوای ولایت از جمله اقدامات سکولاریسم در جهت محو تفکر حکومت دینی بود که از سوی نویسندگان وابسته به این تفکر در مجلات دنبال می‌گردید و هم‌اکنون نیز دنبال می‌شود.
وی گفت: به ‌کارگیری ادبیات بسیار قوی در نوشتارها، انتشار کتاب از سوی یک روحانی در خصوص نفی حکومت دینی، انعکاس مقالات برخی نویسندگان معاند در برخی جراید از جمله اقداماتی است که از سوی روشنفکران طی سالهای اخیر در جهت محو حکومت دینی و سست ساختن اعتقادات مردم صورت گرفته و متأسفانه باید گفت علیرغم پایه اعتقادی که حکومت دینی نزد مردم دارا می‌باشد. اما نمی‌توان از تأثیر این تبلیغات در سست ساختن مردم بی‌تفاوت گذر کرد.
استاد پرورش تأکید کرد: در صورت وجود وحدت کلمه میان مردم و تلاش در جهت تحکیم حکومت دینی این حکومت بالاترین حرف را در مجامع جهانی برای گفتن خواهد داشت.