تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۸۷ - ۰۹:۴۱  ، 
شناسه خبر : ۲۵۵۱۱

فرزاد اکبری

در فضای متلاطم و پرآشوب سیاست آمریکا و انگلیس لازم است برای حفظ ارزشهای انقلاب و آرمانهای مقدس امام راحل، کشتی نظام و منافع ارزشی و ملی کشور را که خطر و گرداب در کمین آن است به سلامت به ساحل برسانیم.

باید دغدغه همه دولتمردان و متولیان امر این وضعیت باشد که مخاطرات و تهدیدات جهانی ابعاد تازه‌تر و متفاوتی به خود می‌گیرد. در سال اتحاد ملی و انسجام‌ اسلامی منافع و مصالح جریانی، حزبی و گروهی باید بطور کلی فراموش شود و همه تلاش‌ها در جهت حفظ عظمت، اقتدار و افتخارات جمهوری اسلامی در صحنه‌های داخلی و بین‌المللی باشد. حساسیت زمانی ایجاب می‌کنند نقاط چالش‌برانگیز و نقطه ضعف‌ها را شناسایی و با تدبیر و تمهید برطرف کنیم. اگر صفحات تاریخ انقلاب را ورق بزنیم، اوج موفقیت‌ها و سربلندیهای نظام در مقابل دشمن را در وحدت، یکپارچگی و انسجام و اتحاد ملت و دولت می‌بینیم. سیاسیون کشور اعم از چپ و راست بدانند که ما دشمنانی زورگو، مستکبر، توسعه‌طلب و استعمارگر و در راس آنها آمریکا را داریم و هیچگاه خیر و صلاح ایران و ایرانی را نخواسته و نخواهند خواست و بعید است سیاستهای خود را در مقابل ما به آسانی تغییر دهند. بر همه دولتمردان و جناحهای سیاسی فرض است که در تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری در تصمیمات، مواضع و اظهارات خود این اصل را یادآور شوند که: تا آمریکا و دیگر دولتهای استکباری در سیاستهای خود مقابل ایران تجدید نکنند، مذاکره و ارتباط با آنها محال است. تاکید برای این اصل بدون شک در تثبیت اقتدار نظام و برهم خوردن معادلات دشمن بسیار موثر خواهد بود، و آمریکا و ایادیش بناچار در مسیری قرار خواهد داد که از مواضع استکباری خود کوتاه بیایند و سیاستهایشان را تغییر دهند و اگر غیر از این صورت باشد باید همچنان در باتلاق و منجلاب سیاستهای غلط، تجاوزگرایانه و مستکبرانه خود بخصوص در خاورمیانه فروتر روند. به انتظار هفتم خرداد می‌نشینیم تا آمریکا برای یکبار هم که شده نصایح و پیشنهادات ایران در خروج از عراق را بشنود و عمل کند تا هم مشکل خودش و هم مشکل عراق و منطقه حل و فصل گردد. آمریکا باید از منطقه خارج شود و مسایل را برای خود و دیگران پیچیده‌تر نکند و با خروج، از منطقه فرصت بیشتری برای حل بحرانها و رفع آشفتگی‌های داخلی خود بدست آورد.