تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۸  ، 
شناسه خبر : ۲۶۰۹۱۸

پایگاه بصیرت:اوباما در نامه سوم شهریورماه خود به آقای روحانی گفته است: ما پیام ملت ایران را در انتخابات دریافت کردیم و شنیدیم‌. ملت ایران خواهان تغییرات در سیاست خارجی خود هستند و شعار و هدف اصلی آن‌ها این بوده‌. شما هم که می‌گویید نماینده ملت هستید و ما هم به خاطر اینکه شما نماینده ملت ایران هستید، با شما مکاتبه می‌کنیم‌. باید به رأی مردم پایبند باشید‌. بیایید و گام‌هایی در این مسیر برداریم‌. ما این را که ملت ایران خواهان فعالیت هسته‌ای هستند، قبول داریم؛ اما این حکومت شما در مقطعی آمد و زندگی مسالمت‌آمیز را از مردم خود سلب کرد و ما مجبور شدیم مجازات‌هایی را علیه آن اعمال کنیم. ما از این بابت خوشحال هستیم و شما در اولین فرصت، گام‌هایی برای اعتمادسازی برای جامعه بین‌الملل بردارید‌. ما هم کمک می‌کنیم و تحریم‌ها را کم می‌کنیم‌. بیایید و با جامعه بین‌الملل همگام شوید، گام‌هایی برای تعهدات عمل‌نشده خود انجام دهید‌. برای رفع ابهامات، اقداماتی انجام دهید‌. جمهوری اسلامی ایران نیز در پاسخ به این نامه جواب خلاصه‌ای داده است‌؛ اینکه در وضعیت فعلی ورود به مذاکره مستقیم از حمایت افکار عمومی ایران برخوردار نیست‌. مردم ایران نسبت به شما موضع منفی دارند‌. شما خودتان باید زمینه برگزاری یک مذاکره موفق را مهیا کنید‌. تا زمانی که شما تنها به تغییر لحن بسنده می‌کنید، ما نیز فقط تغییر لحن خواهیم داد.