تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۷  ، 
شناسه خبر : ۲۷۸۵۴
دکتر احمدی نژاد در مصاحبه مطبوعاتی با هوگو چاوز:

رییس جمهوری اسلامی ایران بابیان اینکه امروز با شکوفه زدن جوانه‌های بیداری و انقلاب در میان ملت‌ها، مسوولیت ملت‌های انقلابی و رهبران آنها دو چندان شده است، تصریح کرد: ایران و ونزوئلا در کنار یکدیگر در راه مبارزه با استعمار ایستاده‌اند و امپریالیسم جز احترام به حقوق ملت‌ها یا شکست در مقابل آنها راه دیگری نخواهد داشت.

دکتر محمود احمدی نژاد پنج شنبه شب به وقت محلی در مصاحبه مشترک با "هوگو چاوز" رییس جمهوری ونزوئلا خاطرنشان کرد: امروز روز بیداری، خودباوری، ایستادگی و حرکت ملت‌ها به عنوان پایان دوران امپریالیسم و استعمار است.

رییس جمهوری اسلامی ایران با ابراز خوشحالی از دیدار دوباره با رییس جمهور و مردم خوب ونزوئلا، نقش هوگو چاوز را در آمریکای لاتین بسیار گسترده و ممتاز دانست و گفت: ایشان مردی بزرگ، انقلابی و شجاع هستند که زندگی خود را وقف پیشبرد ونزوئلا، انقلاب و آزادی ملت‌های آمریکا لاتین کرده است.

دکتر احمدی نژاد با اشاره به اینکه خدمات ارزنده هوگو چاوز محدود به جغرافیای آمریکای لاتین نیست اظهارداشت: امروز مواضع و تصمیمات ایشان روحیه انقلاب را میان ملت‌ها زنده نگه داشته است.

رییس جمهوری اسلامی ایران که سخنانش با تشویق حاضرین همراه بود تاکید کرد: "احمدی نژاد و چاوز دو بردار انقلابی هستند و همواره در کنار هم خواهند ماند و دو ملت ایران و ونزوئلا متحد و یکدل در کنار هم خواهند ایستاد."

دکتر احمدی نژاد با تاکید بر آینده روشن و درخشان دو کشور انقلابی ایران و ونزوئلا گفت: ملت ها و رهبران ایران و ونزوئلا در کنار دیگر ملت‌های آزاد و انقلابی همچون بولیوی ، نیکاراگوئه، کوبا، اکوادور و سایر ملت‌های مظلوم خواهند بود و با پشتیبانی از این ملت‌ها تا اخر در مقابل امپریالیسم مبارزه خواهند کرد.

رییس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه اطمینان دارم به لطف خدا ملت‌ها پیروز هستند تصریح کرد: دوران امپراطوری امپریالیسم به پایان رسیده و آینده از آن ملت‌ها است و ما افق روشن پیروزی را احساس می‌کنیم.

دکتر احمدی نژاد همچنین از استقبال گرم و صمیمانه هوگو چاوز و مردم ونزوئلا قدردانی کرد.

رییس جمهوری ونزوئلا نیز در این مصاحبه مطبوعاتی مشترک، از رییس جمهوری اسلامی ایران به عنوان دوست و برادر خود نام برد و گفت: دکتر احمدی نژاد از بزرگترین رهبران امروز دنیا در مبارزه با استکبار است.

هوگو چاوز تاکید کرد: ایران و ونزوئلا در راه مبارزه با استعمار در کنار یکدیگر خواهند ماند.

رییس جمهوری ونزوئلا با بیان اینکه سخنرانی دکتر احمدی نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل متحد را شنیده است گفت: سخنان رییس جمهوری اسلامی ایران حقایقی بود که در جمع سران کشورها قاطعانه عنوان شد.

هوگو چاوز از اینکه بار دیگر میزبان دکتر احمدی نژاد در ونزوئلا است ابراز خوشحالی کرد و اظهارداشت: ونزوئلا سرزمین خود شماست.