تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۱  ، 
شناسه خبر : ۲۹۶۴۹۱
پایگاه بصیرت / سيد مسعود علوي

(روزنامه رسالت – 1395/08/05 – شماره 8788 – صفحه 1)

مقام معظم رهبري در مراسم سالگرد رحلت حضرت امام خميني (ره) چهار نکته کليدي را از باب بازخواني خط امام (ره) و گفتمان انقلاب بيان فرمودند که براي حفظ اقتدار و امنيت انقلاب و مردم و صيانت از استقلال کشور، فوق العاده مهم است. ايشان فرمودند: - هر جرياني که به آمريکا اعتماد کند، سيلي مي خورد. - نبايد در هاضمه اقتصاد جهاني هضم شويم. - همه هدف امام (ره) در حاکميت دين خلاصه مي شود. - انقلاب، سرمايه کشور ماست.

امروز ما در صحنه جهاني و نيز تحولات يکصد سال اخير در ايران و منطقه و جهان به عنوان يک تجربه عيني شاهديم کساني که به آمريکا اعتماد کرده اند به چه روزي افتاده اند. کساني که در هاضمه اقتصاد جهاني هضم شده اند چه مشکلات پيچيده اي در سر راه رفاه و آسايش مردم ايجاد کرده اند.

راه نجات، خروج از ظلمت ايده ليبراليسم و ورود در کانون نوراني حاکميت دين است. اين خداست که ما را از چنگ طواغيت، رهايي مي دهد. سرمايه ما براي خروج از ظلمت و رفتن به سوي نور، انقلاب است. اين سرمايه با تقوا، صبر و عمل به احکام الهي در رفتار فردي و اجتماعي حفظ مي شود.

امروز جريان نفوذ با دميدن در شيپور وابستگي و دستکاري در تصميم گيري ها و تصميم سازي ها در حوزه اقتصاد، سياست، فرهنگ و مشکلات اجتماعي، مروج اين رويکرد است که نزديک شدن به آمريکا و پرهيز از فضاي خصومت با استکبار جهاني، حلّال مشکلات کشور است. با آنکه در تجربه برجام به همگان ثابت شد که نمي شود به آمريکايي ها اعتماد کرد، اما آنها همچنان بر نظر خود اصرار دارند.

مديران اقتصاد جهاني که سر نخ آن در وال استريت است هر روز بندي به بندهاي تحريم ها مي افزايند. آمريکايي ها بي محابا در کمال خباثت، مانع مبادلات پولي ما هستند و دارايي هاي ايران را بلوکه و مصادره مي کنند، اما با کمال تأسف برخي در داخل مي گويند راه حل اقتصادي، هضم شدن در معده اقتصاد جهاني است.

با آنکه چين، هند، روسيه و شماري از کشورهاي جهان براي مقابله با مديريت اقتصاد جهاني به سرکردگي آمريکا دنبال اتحاديه هايي همچون «شانگهاي» و «بريکس» هستند اما اينها مي گويند مرغ يک پا دارد و بايد در اقتصاد جهاني هضم شد.

اين جماعت، انقلاب و مباني آن و ارزش هايي را که امام و رهبري، مروج آن در جهان هستند ناديده مي گيرند و نسبت به کارآمدي دين در جامعه، بدبين و حتي مخالفند! اغلب آنها دو تابعيتي يا بهتر بگوييم طرد تابعيتي هستند و عدم تبعيت از ملت و عدم رعايت مصالح و منافع ملي را با سوگند پايبندي به حفظ منافع آمريکا و انگليس از طريق تبليغ و ترويج ارزش هاي غربي بي پروا نشان مي دهند.

اين جماعت به عنوان تعامل با دنيا به دنبال زد و بند با اروپا و آمريکا هستند. اسم اين کار، تعامل نيست. نام آن برد – برد نيست. در قصه برجام ديديم که اين طور نشد. آمريکايي ها و غربي ها مي گويند شما همه تعهدات خود را اول انجام دهيد، بعد ما در انجام تعهدات خود اما و اگر مي آوريم و بازي مي کنيم! آمريکايي ها به چيزي جز «باخت» ما فکر نمي کنند. «برد» فقط در سايه مقاومت به دست مي آيد. از درون مذاکره، «برد» درنمي آيد، مگر اينکه آنها از ما قدرت ببينند.

اخيراً مقام معظم رهبري در ديدار با نخبگان فرمودند:

- لحظه اي از دفاع از جامعه علمي و نخبگان کشور کوتاه نمي آيم.

- طرح هاي هسته اي، هوافضا و ماهواره به هيچ وجه نبايد کند يا متوقف يا تعطيل شوند.

نخبگان در کشور در حال توليد قدرت هستند. اين قدرت براي مقاومت در برابر زياده خواهي هاي آمريکا به کار مي آيد. کمترين بي مهري به نخبگان علمي کشور، جفا به استقلال و امنيت ملي است.

به همين دليل است که استکبار جهاني طي يک برنامه ريزي دقيق در صدد جذب نخبگان کشور به خارج از مرزهاي جمهوري اسلامي است تا از خدمت رساني آنها به ساخت قدرت ملت ايران جلوگيري کند.

دشمنان در کمين نخبگان هستند. اگر دير بجنبيم پروژه توقف حرکت علمي در ايران را تکميل مي کنند و از سرمايه هايي که دولت و ملت براي آنها ميلياردها تومان هزينه کرده اند، محروم مي شويم.

اعتناي رهبري معظم انقلاب به پيشرفت هاي علمي و فني و فناوري هاي نو و نيز به دانشمندان و نخبگان علمي، امروز ايران را به درجه اي از اقتدار رسانده است که دشمن، خود را مجبور به مذاکره مي بيند.

دولت نبايد از يک سوراخ، دو بار گزيده شود. راه اصلي ما براي تعامل با دنيا، مقاومت با تکيه بر انقلابيگري هوشمندانه و ادامه راه پيشرفت کشور است. اين رويکرد حتي يک لحظه هم نبايد متوقف شود.

http://www.resalat-news.com/Fa/?code=242470

ش.د9502316