تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۸  ، 
شناسه خبر : ۲۹۷۰۰

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

این روزها مسئله رفراندم، جهت خلع سلاح عمومی گروه‌های مسلح در سراسر ایران خصوصا کردستان ابعاد گسترده‌ای بخود گرفته است.

سازمان پیشمرگان مسلمان کرد، لازم و ضروری می‌بیند در این شرایط حساس موضع قاطع خود را جهت آگاهی ملت مسلمان ایران و مردم شریف و مسلمان کرد اعلام نماید. تا این ملت مسلمان ایران اعم از کرد و غیرکرد به قضاوت منصفانه بنشینند.

ملت مسلمان و تحت ستم کرد، پس از انقلاب اسلامی ایران و سرنگونی رژیم منفور شاهنشاهی با فعالیت‌ها و حرکت‌های سازمان یافته‌ای از کلیه جناح‌های ضدانقلاب مواجه شده که با اتحاد نامقدس عناصر وابسته به ساواک و عوامل بعثی و مارکسیست‌هائی که شکست ایدئولوژی خود را نتوانسته بودند تحمل کنند، سرزمین کردستان را بدلایل زیادی که بارها و بارها اشاره کرده‌ایم، جولانگاه خود قرار داده و پس از بوجود آوردن جریانات نخستین سنندج، پاوه، مریوان و.... و نهایتاً خروج سپاه پاسداران از منطقه موقتا به خواست‌های ضدمردمی و شوم خود رسیدند.

دیری است که خلق ستمدیده و محروم کرد تحت اختناق شدید مارکسیستی بسر می‌برد و از شکنجه‌های بی‌رحمانه و تهدید و ارعاب مداوم احزاب و سازمان‌های مسلح کومله، چریک‌های فدایی، پیکار، دمکرات و.... در امان نبوده و نیستند آتش خمپاره‌ها و رگبار مسلسلها و اسلحه سنگین آنها آرامش و امنیت را از آنها سلب کرده است. اموال مردم مستضعف به بهانه تشکیل «ارتش سرخ خلق» به غارت می‌رود، جوانان مسلمان و انقلابی کرد، در بیدادگاه‌های ضدخلقی به زندان و شکنجه و اعدام محکوم می‌گردند، فساد و فحشا فرهنگ اصیل و رزمی این مرز و بوم را در معرض نابودی قرار داده است.

ما تنها باین علت سلاح در دست گرفته‌ایم تا امنیت و حیثیت سلب شده از کردستان را که توسط مشتی خود فروخته صورت گرفته است. به کردستان بازگردانیم و از سرزمین عزیزمان از خانه و کاشانه‌مان، از ناموسمان، از انقلابمان و اسلام و قرآن عزیزمان در مقابل تجاوز نیروهای مسلحی که از جانب امپریالیست‌های شرق و غرب رهبری و تغذیه می‌شوند، به مقابله بپردازیم. و جواب اسلحه و زور را با رگبار آتشین سلاحمان و خون‌های سرخمان پاسخ گوئیم. بارها و بارها اعلام کرده‌ایم و می‌کنیم که تنها انگیزه ما یک انگیزه مکتبی و از کلام قرآن الهام گرفته است، و تا دشمن مسلح است ما نیز با سلاح آتشین خود به مقابله بر می‌خیزیم. و تا ریشه کفار مسلح را از این سرزمین پاک نگردانیم سلاحمان را هرگز برزمین نخواهیم گذاشت.

آیا ما سلاح را بر زمین بگذاریم تا این نمایندگان کذایی بنام خلق کرد. کردستان را پایگاه توطئه‌چینی علیه دولت منتخب ملتمان قرار دهند؟ و حق نفس کشیدن را از مسلمانان آگاه و انقلابی کردمان سلب نمایند؟

آیا سزاوار است تنها سازمان مسلح کرد و متعهد نسبت به اسلام و قرآن سلاح را بر زمین گذارد؟ تا زمینه‌های مناسب و مساعد برای تسلط نیروهای مسلح وابسته به جهانخواران شرق و غرب را بر مردم تحت ستم کرد بوجود آوردند؟

سازمان پیشمرگان مسلمان کرد، ضمن احترام به آراء ملت قهرمان و مسلمان ایران از رفراندم خلع سلاح عمومی خصوصا در کردستان پشتیبانی می‌نماید و آنرا ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای بازگشت امنیت و آرامش از دست رفته و تنها راه برچیدن سلطه و زور سازمان‌ها و احزاب خود فروخته می‌داند. تا زمانیکه دولت جمهوری اسلامی ایران با قوه قهریه یا هر طریق دیگر جهت خلع سلاح کامل گروه‌ها و سازمان‌ها و احزاب در کردستان اقدام و امنیت و آزادی و آرامش را به منطقه بازنگرداند، از نظر معیارهای مکتبی وظیفه خویش می‌دانیم که تا آخرین قطره خون خویش در راه نیل به اهداف اسلامی ملت مسلمان کرد، اسلحه را بر زمین نگذاریم.

تنها در شرایطی اسلحه را کنار خواهیم گذاشت که دشمنان اسلام در منطقه کردستان بطور کامل خلع سلاح یا سرکوب گردند.

امیدواریم که موضع ما مورد رضای خداوند و توده‌های میلیونی و مسلمان ایران خصوصا مردم قهرمان کرد قرار گیرد.

خداوندا، تو آگاهی که ما تنها برای اجرای قوانین اسلام و قرآن است که سلاح بر دست گرفته و جانبازانه به نبرد برخاسته‌ایم.

سازمان پیشمرگان مسلمان کرد 11/01/1359