صبح صادق >>  پاسدار >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵  ، 
شناسه خبر : ۳۵۴۵۶۵

دوره توانمندسازی ارزشیاب‌های نمایندگی ولی فقیه در سپاه به همت معاونت نیروی انسانی نمایندگی 21 و 22  آذر در دانشکده عقیدتی ـ سیاسی شهید محلاتی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار «صبح صادق»، «سردار فرجیان‌زاده» معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه در این دوره گفت: «دوره‌ای که شما ارزشیابان اکنون در آن قرار دارید، برای ارتقای دانش سازمانی و تخصصی شماست.»
وی یکی از مهم‌ترین طرح اقدام‌ها در موضوع نیروی انسانی را «تقویت روحیه استقامت، تاب‌آوری و امید به آینده» در کارکنان نمایندگی و سپاه دانست و افزود: «لازمه رسیدن به این اهداف آن است که باید امید به آینده در کارهای‌مان داشته و در برابر سختی‌ها و مشکلات پایداری کنیم. از دیگر اقدام‌ها «تحکیم و توسعه روابط انسانی مبتنی بر روابط اسلامی و برادرانه» هست. ما باید به این نکته توجه داشته باشیم که در هر پست، جایگاه و مسئولیتی که قرار داریم، با هم برادر هستیم. همه باهم برادر هستیم و باید با سعه صدر برای همدیگر وقت بگذاریم و این روحیه برادرانه را تقویت کنیم.»
سردار فرجیان‌زاده گفت: «وقتی که مسئولیت هدایت و صیانت را عهده‌دار می‌شویم، اولین وظیفه این است که خودمان اسوه باشیم. در واقع باید منش، سخن و گفتار ما، سبک فکری و مدیریتی ما باید اسوه و الگو برای همه باشد. ما باید دغدغه هدایت و صیانت از شایستگی‌های سپاه را داشته باشیم و نمی‌شود داعیه هدایت داشته، ولی خودمان عامل به ارزش‌ها نباشیم.»
وی در پایان ضمن قدردانی از زحمات ارزشیابان خاطرنشان کرد: «شما ارزشیاب شایستگی‌های پاسداری هستید و این کار بسیار سختی است. جایگاه شما و مسئولیت شما خیلی خطیر است. در واقع شما در جایگاه یک قاضی نشسته‌اید وقتی که پس از تحقیقات تعیین نمره برای هر سنجه می‌کنید، دارید فرد را قضاوت و داوری می‌کنید که این خیلی جایگاه مهمی است. در این قضاوت که درباره افراد می‌کنید، حق‌الناسی به عهده شماست و لذا باید خدا را در نظر داشته و به هیچ وجه حواشی کار ارزشیابی شما را تحت تأثیر قرار ندهد. حب و بغض‌ها و رابطه‌ها... نباید در نتایج ارزشیابی تأثیر بگذارد. در عین اینکه همه با هم برادر هستیم، ولی چارچوب‌ها باید رعایت شود، چراکه شالوده سپاه همین ارزش‌ها و شایستگی‌هاست.»
در ادامه «سردار نقی‌زاده» هم گفت: «اکنون پس از چهار دوره ارزشیابی دوره پنجم آغاز شده است و نتایج ارزشیابی در نظامات نیروی انسانی، از جمله ترفیعات، تشویقات، ارتقای تحصیلی‌ها، تبدیل عضویت‌ها و انتخاب پاسداران نمونه تأثیر دارد.»
وی افزود: «البته لازم است نتایج ارزشیابی در حقوق و مزایا تأثیرگذاری مستقیم داشته باشد که این موضوع در دوره پنجم مد نظر قرار گرفته و در آینده نتایج ارزشیابی عملکردی کارکنان در کسری از مزایای کارکنان تأثیر مستقیم خواهد داشت. انجام این روند باعث رشد عملکرد افراد، و در کل رشد شاخص عملکرد در سپاه می‌شود که لازمه این کار ارزشیابی صحیح و مطابق با فرآیند آن است.»
بنابر همین گزارش در پایان این دوره از نفرات برتر در عرصه ارزشیابی قدردانی شد.