دکتر سیامک باقری/ چهره پنهان سیاست/ انتظاری که غرب از مدیریت علوم انسانی غربی در جهان و نهادینه کردن آموزش بر محور ارزشهای غیربومی در کشورها دارد، تربیت انسانهایی با جهتگیریهای اومانیستی و سکولاریستی است. در این زمینه «خورشید احمد» محقق پاکستانی معتقد است: «سیاست استعمار چهار اثر منفی سکولاریزاسیون، سلطه الگوی غربی بر جوامع اسلامی، نهادینه کردن آموزش بر محور ارزشهای غیر بومی و بحران رهبری بر مبنای ارزشهای اسلامی بر جوامع اسلامی به جای گذاشته است.» (احمدی، ۱۳۷۷: ۵۹)