صبح صادق >>  پاسدار >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۸  ، 
شناسه خبر : ۳۵۹۴۸۴
قهرمانان خط‌شکن  
رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه گفت: «سومین گردهمایی بزرگ «قهرمانان خط‌شکن» با حضور سردار سلامی برگزار می‌شود.»
«سردار دکتر علی‌محمد نائینی» رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس از برگزاری سومین گردهمایی بزرگ «قهرمانان خط‌شکن» خبر داد و گفت: «با گرامیداشت عملیات بی‌نظیر و پیروزمندانه وعده صادق، سومین گردهمایی بزرگ «قهرمانان خط‌شکن» در سالروز فتح خرمشهر با حضور سردار سرلشکر پاسدار دکتر حسین سلامی و ۶۰۰ نفر از فرماندهان گردان‌های رزمی سپاه در دوران دفاع مقدس برگزار خواهد شد.»
وی اظهار کرد: «در این مراسم قرار است از فرماندهان خط‌شکن گردان‌های رزمی و تخصصی یگان‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس «قهرمانان خط‌شکن» تجلیل به عمل آید.» مشاور فرمانده کل سپاه با اشاره به دوره‌های قبل بیان کرد: «تاکنون دو دوره مراسم «قهرمانان خط‌شکن» به منظور یادآوری و مرور رشادت‌ها و مجاهدت‌های دوران پرافتخار دفاع مقدس این عزیزان برگزار شده که با استقبال بی‌نظیر سپاه‌های استانی مواجه بودیم و در سومین دوره نیز تجلیل از این عزیزان و همچنین قدردانی از فرماندهانی را که تاریخ شفاهی آنان در دست اجراست، در برنامه داریم.»
 
طلبه برگزیده کشوری  
همایش ملی شصت‌ودومین سال «جایزه البرز» در بخش نخبگانی برگزار شد. در این مراسم حجت‌الاسلام دکتر محمدرضا محمودی؛ مسئول مرکز راهبری فضای مجازی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه، برنده جایزه نوبل و عنوان طلبه برگزیده کشوری را دریافت کرد.
جایزه البرز یکی از  با سابقه‌ترین جایزه ‌های علمی کشور است که در سال ۱۳۴۲ شمسی به همت مرحوم حسینعلی البرز، تأسیس شده است. هدف از تاسیس بنیاد فرهنگی البرز تشویق و تجلیل از مقام علمی دانشمندان، پژوهندگان و دانشجویان برتر و با استعداد ایرانی است. این امر از طریق اعطای «جایزه بنیاد البرز» و به صورت مستمر و سالانه انجام می‌گیرد. در این میان حجت‌الاسلام محمودی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم اسلامی شهید محلاتی قم توانست به جهت مجموعه فعالیت‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی خود با دریافت نشان علمی جایزه البرز ۱۴۰۳  بعنوان طلبه برگزیده ی کشوری در جمع برترین نخبگان کشور قرار گیرد.