صبح صادق >>  مجازستان >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۵  ، 
شناسه خبر : ۳۶۰۲۹۰
وحید یامین‌پور، فعال رسانه: یکی از بزرگان می‌گفت بعد از شهادت آیت‌الله بهشتی برخی از دوستان انقلابی که مخالف بودند و با تهمت‌ها علیه ایشان همراهی کرده بودند، از شرم راهی جبهه شدند و برنگشتند تا شهید شدند. شهادت خوبان، باب توبه و آنگاه رحمت را باز می‌کند. باشد که همگی از خودخواهی و بدخواهی توبه کنیم.
 
مهدی عباسی، فعال رسانه: از جمله سران بزرگی که در مراسم حاضر خواهد بود، «قیس سعید»، رئیس‌جمهور تونس است. افرادی که پس از 7 اکتبر به شمال آفریقا سفر کرده باشند، می‌دانند که این حضور کم سابقه رئیس‌جمهور تونس و همچنین افزایش قدرت نرم ایران در آن منطقه، به دلیل راهبرد «شبکه مقاومت» و حمایت ایران از آن است.
 
«بهادری‌جهرمی» سخنگوی دولت: بزرگداشت مقام شهدای خدمت از سوی ده‌ها هیئت عالی‌رتبه خارجی، عزت‌آفرین و مکمل حماسه میلیونی در بدرقه تاریخی است. ارتقای اقتدار و عزت ایران در منطقه و جهان، یکی از ارکان سیاست خارجی رئیس‌جمهور شهید و نتایج اقدامات جهادی شهید حسین امیرعبداللهیان بود.
 
کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه: ما به خرداد پر از حادثه عادت داریم... با دلی پرخون، چشمانی اشک‌آلود و قلبی سرشار از یاد و نام شهدای ایران اسلامی، به ویژه امیر اخلاق و شهید میدان دیپلماسی دکتر حسین امیر عبداللهیان، همچنان مصمم و امیدوار به فتح و نصرت الهی، به مسیر پرافتخار مکتب مقاومت ادامه خواهیم داد.
 
محمدباقر قالیباف، سیاستمدار: رهبر حکیم انقلاب در وصف شهید آیت‌الله رئیسی فرمودند ما یکی از بهترین عناصرمان زیر آسمان را از دست دادیم. مردم ایران نیز در مراسمات باشکوه تشییع، همصدا با رهبر معظم انقلاب شهادت دادند که ما چیزی جز خیر و نیکی از شهید رئیسی و یارانش به یاد نداریم. روسفید و سربلند به دیدار حق می‌روند.
 
سیدعباس موسوی، دیپلمات کشورمان: عقلانیت، صبر راهبردی و فرصت به دیپلماسی در عین اقتدار، جایگاهی ویژه در سیاست همسایگی ایران دارد. اینکه تقریباً همه ۱۵ کشور همسایه ایران در سطح بالایی در مراسم ادای احترام به رئیس‌جمهور و وزیر خارجه شهید ما شرکت کردند، نشان‌دهنده به ثمر نشستن سیاست هوشمندانه همسایگی دولت و نظام است.
 
محمد مهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد: حاج آقای عزیز ما همیشه در پاسخ به این سؤال که گفتمان دولت شما چیست، می‌فرمودند همان گفتمان امام و رهبری. امروز خیل چند میلیونی تشییع خادم ملت و شهید جمهور، در حقانیت گفتمان عزت‌آفرین انقلاب اسلامی و استظهار آن به عقلانیت و عاطفه، و شور و شعور، حماسه آفریدند. نام رئیسی مظلوم و مقتدر را برای همیشه بر دیباچه کتاب قطور افتخارات ایران به ثبت رساندند.