صبح صادق >>  دیدگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۹  ، 
شناسه خبر : ۳۶۱۴۶۲
پایگاه بصیرت / علی معبودی/ گروه سیاسی
انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری دومین انتخابات در جمهوری اسلامی ایران است که پیش از موعود برگزار می‌شود و از جهاتی اهمیت بیشتری در مقایسه با انتخابات‌های گذشته دارد:
1ـ اوضاع داخلی: متأسفانه، طی سال‌های گذشته به دلیل حضور دولت‌های غربگرا و متمایل به غرب مشکلات عدیده‌ای در ابعاد گوناگون در کشور ایجاد شده است. گفتنی است، برای اولین بار دولت شهید آیت‌الله رئیسی ریل دولت را به مسیر انقلاب برگرداند و در سه سال گره‌های فراوانی را گشود و داشت می‌رفت برای همیشه نسخه پوچ غرب‌گراها را باطل کند و ماهیت طبل تو خالی آنها بر مردم نمایان شود که متأسفانه سانحه‌ای در اردیبهشت رخ داد و ضایعه بزرگی برملت تحمیل شد و یک دولت مغتنم را از دست دادیم. حال حضور گسترده و انتخاب بهترین کاندیدا می‌تواند مسیر روشن شهید خدمت را به کمال برساند و کشور از مشکلات مزمن، از جمله مشکلات اقتصادی و معیشتی برای همیشه نجات یابد.
2ـ اوضاع منطقه:حوادث تلخ غزه و غربت مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین که تنها یار و حامی‌شان محور مقاومت بوده و مرکز ثقل و ام‌القرای مقاومت ایران اسلامی است، اعمال راهبرد جمهوری اسلامی ایران در بیرون کردن آمریکای جنایتکار از منطقه، حضور با شکوه و گزینش بهترین‌ها بستری بر تقویت محور مقاومت و دلگرمی مردمان غم دیده در ویرانه‌های غزه خواهد بود.
3ـ اوضاع بین‌المللی: تمدن فریبنده غرب و شعارهای به ظاهر زیبایش با ظهور جمهوری اسلامی ایران گرفتار چالش جدی است و چهره ویرانگر و وحشی تمدن غرب نمایان شده است؛ لذا نزاع بین دو جبهه برای حیات و مرگ است. اگر شعارهای انقلاب از دانشگاه‌های غرب سر در آورده و در میادین ورزشی پرچم مقاومت بالا می‌رود و حدود 16 میلیون کاربر پیام حضرت آقا را علم می‌کنند، یعنی فتح سنگرهای کلیدی و تشکیل نظم نوین جهانی براساس عدالت و آزادی و کرامت واقعی انسان. از طرفی، حضور گسترده در انتخابات و گزینش و انتخاب درست، یعنی بالا نگه داشتن عدالت و آزادگی و کرامت انسانیت و تقویت پایه‌های جبهه حق و رسیدن به تمدن نوین اسلامی.
خلاصه برای حل مشکلات موجود، به ویژه در حوزه معیشت و حفظ عقبه راهبردی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و لنگرگاه ثبات منطقه طوفان‌زده غرب آسیا و زمین‌گیر کردن استعمارگران غربی و لیبرال دموکراسی و بالا رفتن هرچه بیشتر موقعیت منطقه‌ای و بین‌المللی ملت ایران و تثبیت الگو بودن ایران عزیز و افزایش ضریب اقتدار ملی و امنیت کشور و رسیدن به تمدن نوین اسلامی با پرچم‌داری ملت متمدن ایران نیازمند استمرار مسیر نورانی و عزتمندانه شهید خدمت آیت‌الله رئیسی(رضوان‌الله علیه)، حضور تعیین‌کننده در انتخابات و گزینش بهترین‌ها در دوره چهاردهم ریاست‌جمهوری هستیم و به تعبیر حضرت آقا تکمیل‌کننده حماسه حضور در تشییع جنازه خدمت‌گذار مردم خواهد بود  وهوشمندی و زیرکی و تعهدپذیری ملت ایران را برای چندمین بار در انظار جهانیان اثبات خواهد کرد. ان‌شاءالله.