صبح صادق >>  دیدگاه >> خبر ویژه
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳  ، 
شناسه خبر : ۳۶۱۸۱۸
سیدحسن نصرالله در مراسم چهلمین روز شهادت آیت‌الله رئیسی و شهدای خدمت
چهل روز از دعاهای مردم برای پیدا شدن رئیس‌جمهور محبوب‌شان گذشت. این چهل روز خیلی زودگذشت؛ اما سید محرومان هیچ وقت از ذهن‌ها پاک نخواهد شد. اشک‌ها و ناله‌های مردم در مراسم چهلم شهید جمهور به خوبی این موضوع را نشان می‌دهد[...]

هنوز هم پخش تصاویر و فیلم‌های سیدابراهیم و همراهان شهیدش بغض و گریه را بر چهره جمعیت آمده در مصلی امام(ره) نشان می‌دهد.
چهل روز از دعاهای مردم برای پیدا شدن رئیس‌جمهور محبوب‌شان گذشت. این چهل روز خیلی زودگذشت؛ اما سید محرومان هیچ وقت از ذهن‌ها پاک نخواهد شد. اشک‌ها و ناله‌های مردم در مراسم چهلم شهید جمهور به خوبی این موضوع را نشان می‌دهد.
قرار است هشتم تیرماه انتخابات ریاست‌جمهوری خیلی زودهنگام برگزار شود؛ اما هیاهوی انتخاباتی یاد سیدابراهیم را از خاطره‌ها نخواهد برد. چه در زمان خدمتش در آستان قدس رضوی، چه در قوه قضائیه و چه در مقام رئیس‌جمهور، ذره‌ای از محبت مردمان و دوستانش به او کم نشد. عبای خاکی و کفش گلی او در سفرهای استانی هنوز در یادهاست و حالا نبود چنین رئیس‌جمهور بی‌همتایی ۴۰ روزه شده است.
مسیرهای منتهی به مصلی امام خمینی(ره) تهران شلوغ شده است. دروغ چرا؟ خود من هم انتظار چنین حضوری از مردم را در مراسم چهلم رئیسی عزیز نداشتم‌. مانند همه مراسم‌های دیگر برای بزرگداشت سیدابراهیم، مراسم چهلم او نیز با حضور موکب‌هایی که در این گرمای هوا نوشیدنی خنک به مردم می‌دهند، برگزار شده است. چند موکب جلوتر گروه سرودی از دختران در حال خواندن سرودی درباره شهدای خدمت هستند.
عکس‌های شهید رئیسی و دیگر شهدای خدمت در دستان مردم حاضر در مراسم کم نیست. متن‌های انتخاباتی در دست مردان و زنان نیز حائز اهمیت است. بیشتر این عکس‌ها و متن‌ها یک حرف مشخص دارد. رئیس‌جمهوری می‌خواهیم که ادامه‌دهنده راه شهید رئیسی باشد.
چهره‌های سیاسی و مهمانان داخلی و خارجی زیادی در مراسم چهلمین روز درگذشت شهید رئیسی حضور پیدا کرده‌ و سخنرانی کردند.
«سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان ضمن عرض تسلیت در سخنرانی مراسم چهلمین روز شهادت شهدای خدمت گفت: «ما بر اهمیت تبدیل تهدید به فرصت تأکید می‌کنیم. ما با رویداد بزرگی روبه‌رو شدیم و رهبرانی را از دست دادیم، اما تهدیدها به فرصت تبدیل شدند و این باعث نهضت و زندگی جدید شد.»
وی با اشاره به ترور دو فرمانده بزرگ شهید سلیمانی و ابو مهندس آن را خیزش و قیام و زندگی دوباره برای انقلاب اسلامی ایران و مقاومت و همه جنبش‌های منطقه دانست و آنها را به برکت مدیریت حکیمانه رهبر ایران دانست.
وی با اشاره به شهادت آیت‌الله رئیسی گفت: «الحمدالله ملت ایران با حضور مستقیم و نحوه برخورد با این حادثه و آرامش و ثبات در ایران به الگویی برای همه دنیا تبدیل شد. دشمنانی که در کمین نشسته و منتظر بودند، دیدند که ایران با تمام شرایط سختی که مواجه بود، آرام، باثبات و متحد است. تشییع میلیونی برای شهید رئیسی، امیر عبداللهیان و دیگر شهدا را جهان شاهد بود.»
سیدحسن نصرالله تأکید کرد: «جمهوری اسلامی فقط مسیر و آینده ملت ایران نیست، بلکه آینده و مسیر همه ملت‌های منطقه و دژ مستحکم در مقابل ظالمان و غارتگران و استعمارگران و سلطه‌جویانی است که سرزمین منطقه ما را از ظلم و ستم و فساد و تجاوز پر کرده است.»

همسر شهید رئیسی: کارگزاری با تعالیم قرآنی را به جهان عرضه کنید
«خانم دکتر علم‌الهدی» همسر شهید رئیسی در این مراسم بیان کرد: «هوای نفس اگر سبب تصمیم‌گیری مردم یا مسئولین شود، ظلم است. تفاوت جمهوری اسلامی با حکومت‌های مردمی دنیای غرب‌زده در همین است که جمهوری اسلامی بر هوای نفس تصمیم نمی‌گیرد. خدمت به مردم و عبادت خدا و پیروی از رهبری باید به خاطر خدا باشد. کسانی که هوای نفس خود یا هوای نفس مردم را محور قرار می‌دهند یا دچار فریبکاری می‌شوند یا سراغ ظلم و جور می‌روند.»
علم‌الهدی ادامه داد: «خواسته من از مادران زحمتکش مخلص و بانوان ایران زمین و از پدران مسئولی که گرفتاری‌های روزمره مسئولیت پدری را از آنها سلب نکرده است، این است که نسل خودتان را چه برای شهروندی و چه برای کارگزاری مطابق با تعالیم قرآن کریم تربیت کنید و این الگوی جمهوری اسلامی را به عنوان الگوی برتر به جهان عرضه کنید. »

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین: در کنار شما راه شهید رئیسی را ادامه می‌دهیم
«زیاد نخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: «مردم شریف ایران ما به همراه هیئتی از رهبران مقاومت فلسطین آمده‌ایم تا در این روز غم‌انگیز در کنار شما باشیم و اعلام کنیم که ما در کنار شما هستیم و راه این شهدا را ادامه خواهیم داد.»
وی افزود: «آمده‌ایم تا یاد رئیس‌جمهور عزیز را گرامی بداریم. شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان موفقیت‌های بزرگی را برای مقاومت مردم منطقه رقم زدند و مواضع را نسبت به فلسطین متحد کردند و این یک موفقیت برای ملت‌های منطقه و مردم فلسطین بود. آمده‌ایم به همراه هیئتی از رهبران مقاومت فلسطین تا در این روز غم ا‌نگیز در کنار شما باشیم و اعلام کنیم که ما در کنار شما هستیم و راه این شهدا را ادامه خواهیم داد.»
دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزود: «شهید رئیسی به نام ملت ایران از فلسطین در تمامی محافل بین‌المللی دفاع کرد و این سخنان هنوز به قدرت خود ادامه دارد. ما در طوفان‌الاقصی از حمایت ملت ایران و جمهوری اسلامی ایران همیشه یاد می‌کنیم و مواضع رئیس‌جمهور اسلامی ایران و وزیر خارجه شهید ایشان را در حمایت از فلسطین، فراموش نمی‌کنیم.»
نخاله بیان کرد: «به این مناسبت از مسئولان جمهوری اسلامی ایران و در رأس آنها از رهبر جمهوری اسلامی در حمایت از ملت فلسطین و مقاومت آنها تشکر می‌کنم. به امید خدا با هم به سمت فلسطین و قدس تا پیروزی این مسیر را ادامه می‌دهیم.»