صبح صادق >>  نگاه >> خبر ویژه
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۴  ، 
شناسه خبر : ۳۶۱۸۲۳
انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری درست 40 روز پس از شهادت آیت‌الله رئیسی و شهدای پرواز اردیبهشت برگزار شد و مردم بصیر و بیدار ایران بار دیگر با حضور در پای صندوق‌های رأی، صحنه‌های زیبایی از عظمت، شکوه و دلدادگی به ایران اسلامی را به نمایش گذاشتند[...]
پایگاه بصیرت / علی حیدری/ گروه سیاسی
انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری درست 40 روز پس از شهادت آیت‌الله رئیسی و شهدای پرواز اردیبهشت برگزار شد و مردم بصیر و بیدار ایران بار دیگر با حضور در پای صندوق‌های رأی، صحنه‌های زیبایی از عظمت، شکوه و دلدادگی به ایران اسلامی را به نمایش گذاشتند. صحنه‌هایی که در طول 45 سال گذشته بارها و بارها با حضور حماسی مردم آفریده شده است و می‎توان گفت یکی از رموز اقتدار سیاسی و موقعیت ویژه ایران در منطقه و جهان پشتوانه محکم مردمی آن است.
این انتخابات نشانه بارز جایگاه و نقش مؤثر مردم در جمهوری اسلامی است که رهبر حکیم انقلاب از آن به مردم‌سالاری دینی یاد می‌کنند. این اعتقاد و باور عمیق به مردم‌سالاری از سوی نظام است که فرصت حضور سلایق و نگرش‌های گوناگون را در عرصه رقابت برای تصدی مسئولیت‌ها در نظام جمهوری اسلامی فراهم می‌کند و گردش و تغییر دولت، مجلس و... از سوی گروه‌ها و جریان‌های سیاسی و افراد با نگاه‌های متفاوت در طول بیش از چهار دهه گذشته مؤید این باور و اعتماد ناشی از آن است.
جمهوری اسلامی ایران به مشارکت مردم در سرنوشت‌شان ایمان دارد و در طول دوران عمر پربرکت خود آن را آزموده و تمرین کرده است. تا جایی که شرایط خاص دوران جنگ تحمیلی و موقعیت‌های گوناگونی که برای کشور و ملت ایران پدید آمده هم مانع برگزاری انتخابات‌‌ها نشده است.
اما نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری در روز هشتم تیر و کسب نکردن اکثریت مطلق آرای مأخوذه از سوی هیچ یک از نامزدهای ریاست‌جمهوری بر اساس اصل ۱۱۷ قانون اساسی و ماده ۱۲ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، باعث شد این انتخابات به دور دوم کشیده شود. البته این مختص دور اول است و در دور دوم از میان دو نامزد راه یافته هر نامزدی که رأی بیشتری کسب کند، رئیس‌جمهور خواهد شد.
اما آیا وظیفه مردم در این مرحله تمام شده است؟ پاسخ منفی است؛ چرا که این حماسه حضور زمانی به نتیجه خواهد رسید که دور دوم انتخابات هم برگزار شود و ملت و کشور رئیس قوه مجریه خود را بشناسد.  از این رو حضور در دور دوم از چند منظر حائز اهمیت است؛ اول اینکه موضوع مشارکت مختص دور اول نیست، بلکه مشارکت بالا در دور دوم انتخابات نیز به همان اندازه دور اول اهمیت دارد و تأثیر آن در تقویت موقعیت سیاسی کشورمان در جهان بسیار مهم است. دوم اینکه بعضی‌ها ممکن است فکر کنند دور دوم اهمیت ویژه‌ای ندارد و بالاخره یکی از دو نفر برگزیده می‌شود؛ اما فرق می‌کند که رئیس‌جمهور منتخب مردم چه کسی باشد و با چه میزان رأی برگزیده شود. 
لذا حضور آگاهانه و پرشور در روز جمعه 15 تیرماه در پای صندوق‌های رأی و انتخاب رئیس‌جمهوری که معتقد به مبانی انقلاب بوده و با تلاش شبانه‌روزی تداوم‌بخش مسیر خدمت به مردم باشد، یک وظیفه انسانی و انقلابی است که کار ناتمام در هشتم تیر را تمام خواهد کرد. ان‌شاءالله