صبح صادق >>  پاسدار >> گزارش
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴  ، 
شناسه خبر : ۳۶۲۱۸۰
معاون هماهنگ‌کننده سپاه در همایش زوج‌های جوان در دژبان کل سپاه

سردار «محمدرضا نقدی» معاون هماهنگ‌کننده سپاه در همایشی که دژبان کل سپاه برای زوج‌های جوان برگزار کرده بود، با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دشمن تغییر سبک زندگی است، اظهار داشت: «ابزار امروز دشمن در جنگ با ملت‌ها، فرهنگی است. آنها برای گسترش جهل از رسانه، فیلم و کتاب استفاده می‌کنند. آنها ۲۰۰ سال بر دنیا تسلط داشتند؛ اما امروز دیگر تفکرشان شکست خورده است. محصول پیاده‌سازی تفکرات غرب تأسیس وزارت «تنهایی» در انگلستان است.»
وی ادامه داد: «کار وزیر تنهایی این است که به 17 درصد از افراد انگلستان که دیگر شرایط ازدواج ندارند و در تنهایی زندگی می‌کنند، رسیدگی کند. این مسئله از کجا نشئت می‌گیرد؟ از آنجایی که آنها حتی تفکرات حضرت مسیح(ع) را در سبک زندگی خود وارد نکرده‌اند! آنها یک تفکر انحرافی را در بین خود رواج داده‌اند که اکنون در آن مانده‌اند و نمی‌توانند جلوی آن را بگیرند. الان در کشورهای غربی وضعیت به گونه‌ای است که می‌گویند امکان دارد نسل برخی از کشورهای اروپایی تا چند سال آینده از بین برود. غربی‌ها می‎‌خواهند ما در همان راهی قرار بگیریم که آنها سالیان سال قدم گذاشته و امروز چوب آن را خورده‌اند.»
سردار نقدی اضافه کرد: «برنامه امروز رسانه‌های دشمن این است که سد راه ازدواج جوانان باشند، آن هم با این بهانه که اوضاع اقتصادی بد است. شرایط زندگی سخت است. اینها همان حربه‌های شیطان است که انسان را فریب می‌دهد؛ چرا که روزی‌دهنده خداست. باید اعتقاد به این موضوع داشت.» معاون هماهنگ‌کننده سپاه با اشاره به کلام امام خمینی(ره) که به نوعروس دامادها می‌گفتند بروید با هم بسازید؛ توصیه کرد: «زندگی سختی‌ها و فراز و نشیب‌های خودش را دارد. بنابراین نباید کم آورد؛ نباید به حرف‌ غربی‌ها که به ازدواج نکردن و فرزندنیاوردن توصیه می‌کنند، توجهی کرد.»
وی در ادامه سخنان تفکرات جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: «فکر مردم ایران با موفقیت در عمق مرکز کانون‌های فکری و تربیت تئوریسین‌های دشمن پیشروی کرده است؛ اندیشه ما برتر است و از آنجایی که ما حرف بالاتری داریم، آنها رسانه‌ها را به کار گرفته‌اند تا اوج‌گیری زبان و اندیشه ما را زمین‌گیر کنند.»
سردار نقدی ادامه داد: «تنها کار رسانه‌های دشمن این است که در مقابل این اندیشه فقط هزینه‌ کنند؛ آنها از برنامه‌های رسانه‌ای خود درآمدی ندارند.» معاون هماهنگ‌کننده سپاه با تأکید بر اینکه دشمن دنبال پنهان کردن خدمات شهید رئیسی است، اظهار داشت: «در انتخابات دیدید که رسانه‌های دشمن چقدر تبلیغات سوء علیه شهید رئیسی انجام دادند. تا جایی که حضرت آقا فرمودند دلم سوخت. این شبهه را راه انداختند که چرا رأی بدهیم؟ آنها نمی‌خواستند ما این را بفهمیم که اهمیت یک رئیس‌جمهور خوب این است که وقتی با تورم 47 درصدی سکان ریاست‌جمهوری را به عهده می‌گیرد، می‌تواند سد راه تورم باشد و آن را به 37 درصد برساند.»
وی با اشاره به این سخن حضرت‌آقا درباره عملکرد اقتصادی دولت سیزدهم که گفتند اگر شهادت شهید رئیسی پیش نمی‌آمد و این روند اقتصادی ادامه پیدا می‌کرد، بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور حل می‌شد، اظهار داشت: «در زمان دولت سیزدهم هفت هزار کارخانه تعطیل شده دوباره احیا شد؛ بسیاری از جوانان صاحب شغل شدند؛ نرخ بیکاری از 4/12 به زیر هشت درصد رسید؛ بنابراین نمی‌توان گفت که فرقی نمی‌کند چه کسی رئیس‌جمهور باشد؛ اما دشمن درصدد این است که بگوید رئیس‌جمهور اهمیتی ندارد.» سردار نقدی ادامه داد: «آقای رئیسی دیوارهایی را که به روی کشورهای منطقه کشیده شده بود، شکست و پیمان‌هایی را با کشورهای همسایه ایجاد کرد که مطمئناً تا چند سال آینده نتیجه هر یک از این توافقات بریکس و شانگهای را خواهید دید. شهیدرئیسی توانست نگاهی را که تنها به آمریکا بود، برهم بزند و کشورهای منطقه را وارد معاملات اقتصادی خود کند.»
معاون هماهنگ‌کننده سپاه تأکید کرد: «شهید رئیسی همنشین کارگران و دلسوزان محرومان بود. او خستگی‌ناپذیر بود؛ چون جمعه‌ها به جای اینکه در خانه باشد در دوردسترس‌ترین و محروم‌ترین نقاط کشور در پی حل مشکلات مردم بود؛ اما دشمنان در پی این هستند که مردم ایران این اقدامات را نبیند تا نتواند بین رئیس‌جمهور خوب و رئیس‌جمهور بد تفاوت قائل شود.»

فریب طعمه‌های کوچک دنیا را نخوریم
در بخش دیگر این مراسم نماینده ولی فقیه در دژبان کل سپاه، «حجت‌الاسلام رسولی» با اشاره به اینکه زندگی با ازدواج آغاز می‌شود، گفت: «طبق آیه 21 سوره روم «وَ مِنْ آياتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکمْ مِنْ أَنْفُسِکمْ أَزْواجاً لِتَسْکنُوا إِلَيْها وَ جَعَلَ بَيْنَکمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً إِنَّ في ذلِک لَآياتٍ لِقَوْمٍ يَتَفَکرُون»؛ و از نشانه‌هاى او اين که همسرانى از جنس خودتان براى شما آفريد تا در کنار آنان آرامش يابيد و در ميان‌تان محبّت‌‌ و رحمت قرار داد، به يقين در اين نشانه‌هايى است براى گروهى که تفکر مى‌کنند» خداوند با ازدواج برای انسان تسکین و آرامش می‌آورد مگر انسان بدون تسکین زندگی می‌کند؟»
وی با بیان اینکه زندگی با قناعت ساخته می‌شود، توضیح داد: «انسان گاهی به سبب خواسته‌های کوتاه‌مدت دنیوی نعمت‌های بزرگی را از دست می‌دهد. در ازدواج نباید به خواسته‌های بی‌ارزش پیله کرد. گاهی اوقات به دست آوردن یک سری امکانات به ضرر انسان است. برای نمونه، یک ماهی به سبب یک طعمه کوچک حیات خودش را از دست می‌دهد.»