صبح صادق >>  پاسدار >> گزارش
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۳  ، 
شناسه خبر : ۳۶۵۷۹۲
صبح صادق تشریح می‌کند

با توجه به تصویب و ابلاغ برنامه سال ۱۴۰۳ نظام جامع خدمات از سوی «سرلشکر سلامی»، فرمانده کل سپاه و تأمین منابع وام و تسهیلات برنامه‌های طرح حکمت و خدمات رفاهی ستاد کل نیرو‌های مسلح به قرار زیر است.

تکالیف بنیاد تعاون سپاه در ساخت مسکن 
۱ ـ با توجه به ضرورت تکمیل و اتمام پروژه‌های در حال ساخت سراسر کشور در برنامه مسکن سال ۱۴۰۳ سپاه، پرداخت باقی‌مانده وام حکمت، تکمیلی و مکمل پروژه‌های فوق و تمرکز بر اتمام آن با استفاده از اعتبار منابع سپاه، مطابق برنامه و توافقات با نیرو‌ها و رده‌های سپاه از طریق بنیاد تعاون سپاه انجام خواهد شد. / ۲ ـ اعتبار وام مسکن طرح حکمت، تکمیلی و مکمل هر یک از رده‌های سپاه با توجه به پیشرفت فیزیکی پروژه‌های جاری و توافق با نیرو‌ها و رده‌ها به تدریج تأمین و از طریق بنیاد تعاون سپاه واگذار می‌گردد. / ۳ ـ پرداخت وام خرید یا ساخت انفرادی طرح جدید مسکن و سه فرزندی‌ها از محل اعتبار منابع سپاه مطابق برنامه و توافقات با نیرو‌ها و رده‌های سپاه از طریق بنیاد تعاون سپاه انجام خواهد شد. / ۴ ـ کمک هزینه خرید مسکن شهدای مدافع حرم ایرانی از محل اعتبار منابع سپاه انجام خواهد شد. / ۵ ـ از ابتدای سال ۱۴۰۳ برگشت اقساط منابع تأمین شده از سوی بنیاد تعاون سپاه مهندسی نیرو‌ها و سپاه‌ها و معاونت برنامه و بودجه سپاه در حساب معین این مجموعه‌ها در صندوق مسکن به عنوان آورده این رده‌ها لحاظ خواهد شد و هیچ قسطی به مرجع اولیه برنمی‌گردد.

اعتبار یارانه یکسان‌سازی
۱ ـ توزیع اقلام مصرفی به صورت اقساطی، از طریق بنیاد تعاون سپاه و تحویل آن به مراکز خدمات کارکنان رده‌ها انجام می‌شود. / ۲ ـ یارانه یکسان‌سازی در سال جاری به صورت ماهانه به ازای هر نفر از کارکنان و عائله آنان مبلغ ۵۰ هزار تومان در کارت یکسان‌سازی افراد شارژ و در مراجعه به رستوران و اماکن اقامتی حداکثر تا پایان فروردین ۱۴۰۴ قابل استفاده است. نکته: یارانه یکسان‌سازی کارکنان شاغل در مناطق عملیاتی طرح امام حسن (ع) و نازعات، هر ماه به ازای هر نفر از کارکنان و عائله آنها ۵۵ هزار تومان محاسبه و در کارت یکسان‌سازی آنان شارژ می‌شود. / ۳ ـ یارانه فرماندهی برای تمامی مراکز اقامتی در سراسر کشور با ثبت در سامانه زیارتی و سیاحتی و سامانه سماء مرکز خدمات کارکنان سپاه برای مراکز اقامتی از طریق مرکز خدمات کارکنان سپاه قابل پرداخت است. / ۴ ـ بیمه‌های عمر و حوادث، خانه و اثاثیه کارکنان به صورت قرارداد گروهی از طریق مؤسسه ماهان صحت ایرانیان بنیاد تعاون سپاه با شرکت بیمه طرف قرارداد انجام خواهد گرفت. / ۵ ـ کمک هزینه نگهداری بیماران دیر درمان (صعب‌العلاج) دارای کد بیماری خاص که اطلاعات آنان در سامانه ثبت شده باشد هر سه ماه یک بار از طریق مرکز خدمات کارکنان سپاه به حساب افراد واریز می‌شود. / ۶ ـ کمک هزینه مازاد درمانی صندوق شفاء مطابق برنامه و در سقف اعتبار مصوب از طریق مرکز خدمات کارکنان سپاه به حساب افراد واریز می‌شود. / ۷ ـ سهم اعتبار بلاعوض معسرین شاغل هر رده توسط معاونت نیروی انسانی سپاه تعیین تا پس از ثبت در سامانه توسط مرکز خدمات کارکنان سپاه به حساب افراد واریز شود. / ۸ ـ تکمیل پروژه‌های اقامتی و پذیرایی نیمه‎تمام استان‎ها از طریق بنیاد تعاون سپاه انجام می‌گیرد. / ۹ ـ تجهیز، نگهداری و نوسازی مراکز اقامتی و پذیرایی سپاه در سراسر کشور از طریق بنیاد تعاون سپاه انجام می‌گیرد.

مشوق‌های ازدواج و فرزندآوری 
۱ ـ کمک هزینه برگزاری مراسم ازدواج کارکنان شاغل و فرزندان آنان به میزان ۱۰‎میلیون تومان از طریق ثبت در سامانه و مرکز خدمات کارکنان سپاه پرداخت می‌شود. / ۲ ـ سفر زیارتی داخلی رایگان به مدت سه شبانه‌روز ویژه ازدواج کارکنان شاغل در مراکز اقامتی رده‌ها اجرا و هزینه آن به صورت متمرکز توسط مرکز خدمات کارکنان سپاه پرداخت خواهد شد. / ۳ ـ سفر زیارتی داخلی رایگان به مدت سه شبانه‌روز ویژه ازدواج کارکنان وظیفه در حین خدمت با تأیید اداره سرباز معاونت نیروی انسانی سپاه در مراکز اقامتی رده‌ها اجرا و هزینه آن به صورت متمرکز از طریق مرکز خدمات کارکنان سپاه پرداخت خواهد شد. / ۴ ـ سفر زیارتی سیاحتی داخلی رایگان به مدت سه شبانه‌روز ویژه تولد فرزند سوم و به بعد کارکنان شاغل در مراکز اقامتی رده‌ها اجرا و هزینه آن به صورت متمرکز از طریق مرکز خدمات کارکنان سپاه پرداخت خواهد شد. / ۵ ـ کمک هزینه ناباروری و نازایی شاغلان سرانه تا مبلغ ۱۵ میلیون تومان مازاد بر پرداختی‌های صندوق شفاء پس از ثبت در سامانه از طریق مرکز خدمات کارکنان سپاه پرداخت می‌شود.

وام و تسهیلات خدمات سپاه
با توجه به تأمین اعتبار صورت گرفته بر اساس تفاهم‌نامه فی‌مابین سپاه و بانک سپه اجرای برنامه‌های وام خدمات به شرح زیر است:
۱ ـ وام ودیعه مسکن شاغلان به میزان حداکثر ۱۰۰‎میلیون تومان بر اساس نسبت آمار تعداد شاغلان واجد شرایط هر رده اعتبار واگذار شده و با اولویت کارکنان دارای سه فرزند و بالاتر پس از ثبت اطلاعات متقاضیان در سامانه جامع نیروی انسانی سپاه به صورت متمرکز از طریق مرکز خدمات کارکنان سپاه به حساب کارکنان واریز خواهد شد. / ۲ ـ وام ازدواج کارکنان شاغل و فرزندان آنان که در سال ۱۴۰۳ مزدوج شده‌اند، به میزان ۱۰۰ میلیون تومان تعیین و پس از ثبت در سامانه جامع نیروی انسانی از طریق مرکز خدمات کارکنان سپاه به حساب افراد واریز خواهد شد. / ۳ ـ وام ازدواج فرزندان معظم شهدا که در سال ۱۴۰۳ مزدوج شده‌اند، به میزان ۱۰۰ میلیون تومان تعیین و پس از ثبت در سامانه جامع نیروی انسانی و پس از تأمین اعتبار به صورت متمرکز به حساب افراد واریز خواهد شد. / ۴ ـ پرداخت وام قرض‌الحسنه مشوق فرزندآوری ۱۴۰۳ به ازای تولد هر فرزند به میزان ۴۰ میلیون تومان تعیین و پس از ثبت در سامانه وام و تسهیلات به صورت متمرکز از طریق مرکز خدمات کارکنان سپاه پرداخت می‌شود. / ۵ ـ وام ضروری قرض‌الحسنه شاغلان در سقف ۵۰ میلیون تومان بر اساس آمار تعداد شاغلیژان هر رده از طریق معاونت نیروی انسانی سپاه تعیین و پس از ثبت اطلاعات متقاضیان در سامانه وام و تسهیلات به صورت متمرکز توسط مرکز خدمات کارکنان سپاه به حساب کارکنان واریز خواهد شد. / ۶ ـ وام ضروری قرض‌الحسنه وابستگان رسالت پاسداری در سقف ۳۰ میلیون تومان بر اساس آمار تعداد وابستگان توسط معاونت امور وابستگان سپاه تعیین و اعلام می‌شود این وام پس از ثبت اطلاعات متقاضیان در سامانه وام و تسهیلات معاونت نیروی انسانی سپاه از طریق مرکز خدمات کارکنان سپاه به حساب آنان واریز خواهد شد. / ۷ ـ وام مرابحه در سقف ۱۰۰ میلیون تومان بر اساس آمار تعداد شاغلین هر رده توسط معاونت نیروی انسانی سپاه تعیین و به رده‌ها اعلام که پس از ثبت در سامانه به صورت متمرکز از طریق مرکز خدمات کارکنان وام و تسهیلات سپاه به حساب کارکنان واریز خواهد شد. / ۸ ـ وام قرض‌الحسنه ویژه عتبات عالیات کارکنان شاغل در سال ۱۴۰۳ بر اساس استعداد نیروی انسانی هر رده توسط معاونت نیروی انسانی سپاه تعیین که مبالغ آن برای سفر هوایی به ازای هر نفر عائله ۱۲ میلیون تومان و برای سفر زمینی به ازای هر نفر عائله ۷ میلیون تومان (تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای هر خانواده) که با ثبت در سامانه جامع نیروی انسانی و واریز مبلغ وام توسط مرکز خدمات کارکنان سپاه از طریق موسسه خدماتی رفاهی ثامن الائمه (ع) بنیاد تعاون سپاه اجرا می‌شود. / ۹ ـ پرداخت وام درمان تا سقف حداکثر ۵۰ میلیون تومان مطابق برنامه و بر اساس بیماران دیردرمان (صعب العلاج) هر رده تعیین و با ثبت در زیر سامانه وام و تسهیلات سامانه جامع نیروی انسانی به صورت متمرکز توسط مرکز خدمات کارکنان سپاه به حساب کارکنان واریز خواهد شد.