صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۲  ، 
شناسه خبر : ۳۶۷۴۹۶
صبح صادق اقدام تجاوزکارانه و ناموفق رژیم صهیونی علیه ایران را بازنمایی می‌کند
جمهوری اسلامی ایران و مقامات سیاسی و نظامی آن، بار‌ها با ابتنای بر حق ذاتی دفاع مشروع، که در ماده ۵۱ منشور ملل‌متحد نیز انعکاس یافته، خود را موظف به دفاع مشروع و مقتدرانه در برابر هرگونه اقدام تجاوزکارانه می‌داند و برای اعمال آن هیچ تردیدی به خود راه نخواهد داد.
پایگاه بصیرت / عزیز غضنفری

در بامداد روز شنبه رژیم صهیونیستی علیه چند مرکز محدود نظامی متعلق به نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران اقدام تجاوزکارانه مرتکب شد؛ اقدامی که به صراحت نقض آشکار حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل‌متحد به شمار می‌آید.
جمهوری اسلامی ایران و مقامات سیاسی و نظامی آن، بار‌ها با ابتنای بر حق ذاتی دفاع مشروع، که در ماده ۵۱ منشور ملل‌متحد نیز انعکاس یافته، خود را موظف به دفاع مشروع و مقتدرانه در برابر هرگونه اقدام تجاوزکارانه می‌داند و برای اعمال آن هیچ تردیدی به خود راه نخواهد داد.

با این حال، بهترین تعبیر برای اقدام تجاوزکارانه و ناموفق رژیم صهیونیستی در نقض تمامیت ارضی ایران اسلامی تعبیر «شکست پشت شکست» است. در اقدام تجاوزکارانه و محدود رژیم صهیونیستی علیه تمامیت ارضی کشورمان، پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران قابلیت و توانمندی ممتاز و شایسته‌ای از خود نشان داد که موجب تحسین و تقدیر سایر بخش‌های نیرو‌های مسلح و خاصه ملت شریف ایران شد. قرارگاه پدافند هوایی کشور در بیانیه خود مدعی شد با وجود هشدار‌های قبلی مسئولان جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد روز شنبه در اقدامی تنش‌زا، نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق به وسیله سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد این حادثه در دست بررسی است.

جمهوری اسلامی ایران بر اساس توانمندی‌های مادی و معنوی و بر مبنای عزت ملی، همه امکانات و ظرفیت‌های خود را برای استقرار ثبات و امنیت منطقه‌ای به کار خواهد گرفت و در عین حال انتظار دارد کشور‌های همسایه و منطقه و سایر کشور‌های جهان از اقدامات جنگ‌طلبانه رژیم جعلی صهیونیستی ـ که ذات آن بر پایه شرارت و تروریسم بنیان نهاده شده ـ اعلام انزجار کرده و به مسؤلیت قانونی خود اهتمام جدی داشته باشند. از این منظر جمهوری اسلامی ایران محکومیت اقدام رژیم جعلی صهیونیستی از سوی کشور‌های همسایه و منطقه و برخی دولت‌های جهان را مثبت و سازنده ارزیابی می‌کند.

 اکنون در این زمینه هیچ‌گونه تردیدی باقی نمانده که نسل‌کشی و جنایات جنگی رژیم جعلی صهیونیستی در منطقه و خاصه فلسطین و لبنان، با پشتیبانی سیاسی و تسلیحاتی آمریکا و برخی کشور‌های غربی صورت می‌گیرد. ناگفته پیداست که همین خط حمایت دولت‌های مدعی حقوق بشر، عامل اصلی افروخته‌شدن جنگ در منطقه و نیز تداوم تنش و ناامنی در منطقه غرب آسیا به شمار می‌آید. از این منظر برخی دولت‌های غربی نمی‌توانند با بیان این عبارت تکراری و دروغین که ما در عملیات رژیم صهیونیستی مشارکت نداشته‌ایم، از پاسخگویی به عملکرد‌های تنش‌زای خود شانه خالی کنند.

برخی دولت‌های غربی و خاصه آمریکایی‌ها که رژیم جعلی صهیونیستی نقش پاسبان آنان در منطقه را بر عهده گرفته است، پس از اقدام تجاوزکارانه رژیم غاصب صهیونیستی، از جمهوری اسلامی ایران خواسته‌اند که در برابر این اقدام خویشتن‌داری کند. برای نمونه، آمریکایی‌ها بدون اینکه اقدام رژیم صهیونیستی را محکوم کنند، از ایران خواسته‌اند که درصدد مقابله برنیاید. نخست‌وزیر انگلیس از ایران خواست به حمله اسرائیل پاسخ ندهد و خواستار خویشتن‌داری ایران شد.

وزارت خارجه فرانسه نیز با امتناع از محکومیت اقدام رژیم صهیونیستی، طرف‌ها را به امتناع از هر اقدامی که به وخیم‌تر‌شدن تنش در منطقه منجر می‌شود، ترغیب کرد! این استاندارد‌های دوگانه هیچ‌گاه جمهوری اسلامی ایران را از پی‌گیری منافع و عزت ملی خود منصرف نمی‌کند و بهتر است در رویکرد‌های غیرسازنده و ثبات‌زدای خود در منطقه غرب آسیا تجدیدنظر کنند. نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی صیانت از تمامیت ارضی ایران اسلامی و پاسداری از عزت ملی مردم عزیز ایران اسلامی را وظیفه خود می‌دانند و با هر تهدیدی و بلکه با مبدأ هر تهدیدی بدون تعلل و شتابزدگی که منطق و تدبیر اعلام شده از سوی فرماندهی معظم کل قواست، برخورد قاطع و متناسب خواهد کرد. اکنون وظیفه فوری و قطعی انسانی و اسلامی همه دولت‌ها آن است که با طراحی اقدامات مناسب و قاطع، رژیم جعلی صهیونیستی را از جنایات جنگی و نسل‌کشی در فلسطین و حملات وحشیانه به لبنان باز دارند.