بین الملل >>  سیاست خارجی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۵ - ۱۶:۵۳  ، 
شناسه خبر : ۳۹۰۸۹۴
وزیر خارجه ایران تاکید کرد که استفاده از هر نام دیگری به جای هرمز یک اشتباه بسیار بد است.

 سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به استفاده جعلی پنتاگون برای خلیج فارس در برنامه ایکس نوشت: امروز در ایران «روز ملی خلیج فارس» است؛ روزی که یادآور بیرون راندن پرتغالی‌ها از تنگه هرمز به دست نیاکان ما، حدود 400 سال پیش است.

وی افزود: رئیس‌جمهور آمریکا از نام درست «خلیج فارس» استفاده می‌کند، نه اصطلاح جعلی پنتاگون! اما به‌کار بردن هر نام دیگری به جای هرمز، بی‌تردید یک «اشتباه بسیار بد» است.‌