تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۸۷ - ۰۸:۲۸  ، 
شناسه خبر : ۴۴۹۲۴


دبیر کل جبهه پیروان خط امام و آسیب‌شناسی دو انتخابات ریاست ‌جمهوری و شوراهای گذشته توسط تشکل متبوع خود خبر داد. حبیب‌الله عسگر اولادی در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین گفت: در انتخابات ریاست‌ جمهوری ما به ‌دلیل خود بزرگ‌بینی دچار آسیب جدی شدیم و در انتخابات شوراها نیز آسیب جدی‌تری به اصولگرایانه وارد شد. به همین ‌دلیل جبهه دو انتخابات ریاست‌ جمهوری و شوراها را آسیب‌شناسی کرد. گفتنی است جبهه پیروان خط امام و رهبری که عمده‌ترین تشکل سیاسی راست‌ سنتی به‌ شمار می‌رود در نهمین دوره انتخابات ریاست ‌جمهوری، ‌پس از ناکامی در دستیابی به نامزدی واحد در میان اصولگرایان، از کاندیداتوری علی لاریجانی حمایت کرد. لاریجانی اما در رقابت با رقیبان اصولگرا و اصلاح‌طلب خود توفیقی چندانی به ‌دست نیاورد و در میان شش نامزد تایید صلاحیت شده از سوی شورای‌ نگهبان در جایگاه پنجم قرار گرفت. در سومین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز حامیان دولت که در قالب ستادهای موسوم به رایحه خوش خدمت فعالیت می‌کردند حاضر به ائتلاف با اصولگرایان قدیمی و اصیل نشدند.

 هر چند در نهایت خود نیز توفیق چندانی در جلب آراء مردم به‌ دست نیاوردند. عسگر اولادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات اخیر خانه احزاب افزود: پس از فرمایشات رهبری مبنی بر لزوم تقویت اتحاد ملی از کشمکش‌های در خانه احزاب دست برداشتیم و سعی کردیم که خانه احزاب را در مسیر یک باشگاه سیاسی احزاب پیش ببریم تا تبدیل به مکانی شود که حاکی از اتحاد ملی باشد و با سعه صدری که نمایندگان احزاب اصولگرا نشان دادند انتخابات برگزار شد و 11 نفر از اصلاح‌طلبان، 5 نفر از اصولگرایان و 5 تن از جناح میانه پیروز شدند که البته این انتخابات را قابل قبول می‌دانیم و به رقیب نیز تبریک می‌گوییم. وی در پاسخ به سوالی در خصوص "ارزیابی عملکرد دولت" گفت: من از ابتدای انقلاب در تمام دولت‌ها حضور داشته‌ام و به مدت چندین سال هم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هستم به همین دلیل به خوبی می‌توانم عملکرد یک دولت را ارزیابی کنم. به نظر من تمام دولت‌ها غیر از دولت بنی‌صدر در حد خویش خوب کار کردند اما آن چه دولت‌ کنونی انجام می‌دهد شناخت و حرکت در مسیر محرومیت‌زدایی و سامان‌دهی اقتصادی است. دولت نهم سعی بر کاهش فاصله طبقاتی دارد و من که از ذره‌بین کمیته امداد مسائل را نگاه می‌کنم متوجه می‌شوم که فاصله طبقاتی کم شده و البته این سیاست‌ها در درازمدت نمایان خواهد شد. هیچ کاری بدون نقص و ایراد نمی‌شود و ما باید همه را نقد کنیم. وی همچنین در خصوص مذاکره با آمریکا گفت: رهبر معظم انقلاب خطوط اصلی را ترسیم کرده‌اند و فرمودند که اگر مذاکره‌ای صورت گیرد، باید برای نجات مردم عراق باشد و نباید مقدمه‌ای برای مذاکرات دیگر فراهم شود. به نظر من نیز این مذاکرات پاسخ به دعوت دولت و ملت عراق است.