اشاره:
در ناکامی دیگر برای سران کاخ سفید مشاور ارشد مرکز مطالعات راهبردی و بینالمللی واشنگتن و رئیس سابق آژانس امنیت ملی آمریکا با اشاره به تهدیدهای این کشور علیه ایران گفت تهدیدات آمریکا بر ضد ایران نتایج معکوسی به همراه داشته و در سیاستهای ایران هیچ تغییر اساسی ایجاد نکرده است.
">اشاره:
در ناکامی دیگر برای سران کاخ سفید مشاور ارشد مرکز مطالعات راهبردی و بینالمللی واشنگتن و رئیس سابق آژانس امنیت ملی آمریکا با اشاره به تهدیدهای این کشور علیه ایران گفت تهدیدات آمریکا بر ضد ایران نتایج معکوسی به همراه داشته و در سیاستهای ایران هیچ تغییر اساسی ایجاد نکرده است.
">اشاره:
در ناکامی دیگر برای سران کاخ سفید مشاور ارشد مرکز مطالعات راهبردی و بینالمللی واشنگتن و رئیس سابق آژانس امنیت ملی آمریکا با اشاره به تهدیدهای این کشور علیه ایران گفت تهدیدات آمریکا بر ضد ایران نتایج معکوسی به همراه داشته و در سیاستهای ایران هیچ تغییر اساسی ایجاد نکرده است.
">اشاره:
در ناکامی دیگر برای سران کاخ سفید مشاور ارشد مرکز مطالعات راهبردی و بینالمللی واشنگتن و رئیس سابق آژانس امنیت ملی آمریکا با اشاره به تهدیدهای این کشور علیه ایران گفت تهدیدات آمریکا بر ضد ایران نتایج معکوسی به همراه داشته و در سیاستهای ایران هیچ تغییر اساسی ایجاد نکرده است.
">اشاره:
در ناکامی دیگر برای سران کاخ سفید مشاور ارشد مرکز مطالعات راهبردی و بینالمللی واشنگتن و رئیس سابق آژانس امنیت ملی آمریکا با اشاره به تهدیدهای این کشور علیه ایران گفت تهدیدات آمریکا بر ضد ایران نتایج معکوسی به همراه داشته و در سیاستهای ایران هیچ تغییر اساسی ایجاد نکرده است.
">اشاره:
در ناکامی دیگر برای سران کاخ سفید مشاور ارشد مرکز مطالعات راهبردی و بینالمللی واشنگتن و رئیس سابق آژانس امنیت ملی آمریکا با اشاره به تهدیدهای این کشور علیه ایران گفت تهدیدات آمریکا بر ضد ایران نتایج معکوسی به همراه داشته و در سیاستهای ایران هیچ تغییر اساسی ایجاد نکرده است.
">اشاره:
در ناکامی دیگر برای سران کاخ سفید مشاور ارشد مرکز مطالعات راهبردی و بینالمللی واشنگتن و رئیس سابق آژانس امنیت ملی آمریکا با اشاره به تهدیدهای این کشور علیه ایران گفت تهدیدات آمریکا بر ضد ایران نتایج معکوسی به همراه داشته و در سیاستهای ایران هیچ تغییر اساسی ایجاد نکرده است.
به گزارش روزنامه مصری الاهرام، به رغم آنکه سران کاخ سفید تلاش دارند تا بحرانآفرینی و جوسازیهای بینالمللی سیاست انزوای ایران را اجرایی نمایند و به نوعی تحرکات ضد ایرانی خود را توجیه نمایند "ولیام أودوم" ژنرال بازنشسته آمریکایی که برای ادای توضیح در کمیسیون روابط خارجی مجلس سنای آمریکا حاضر شده بود، اعتراف کرد: تهدیدات آمریکا بر ضد ایران نتایج معکوسی داشته و باعث شده است پافشاری ایران برای دستیابی به فعالیتهای هستهای افزایش یابد. پیش از وی نیز 16 نهاد اطلاعاتی آمریکا در گزارشی ضمن اعتراف بر صلحآمیز بودن فعالیتهای هستهای ایران خواستار تغییر سیاستهای خصمانه آمریکا به سیاست سازش و تعامل با ایران براساس مذاکرات بدون پیش شرط شده بودند. بسیاری از آگاهان سیاسی و کارشناسان نظامی آمریکا هرگونه تحرک بر ضد ایران را برآوردند فاجعهای بزرگ برای آمریکا دانستهاند. اودوم ایجاد تغییراتی در سیاست آمریکا در قبال ایران را لازم دانست و گفت پیشرفت به سوی این هدف ایجاب میکند در سیاست آمریکا در قبال ایران تغییرات و اصلاحاتی ایجاد شود و بوش از تهدید خود برای تغییر نظام با توسل به زور دست بردارد. یک هفتهنامه عربی به نقل از یک گزارش تهیه شده از سوی وزارت دفاع آمریکا نوشت: در صورت وقوع هرگونه حمله نظامی به ایران، پایگاههای "العدید" و "السیلیه" در قطر هدف قرار خواهد گرفت.
پنتاگون در گزارشی هشدار داده است که هرگونه حمله به ایران، پایگاههای نظامی آمریکا در منطقه خلیج فارس به ویژه دو پایگاه "العدید" و "السیلیه" را در معرض حملات نظامی قرار خواهد داد.
این گزارش مدعی است، ایران طرحی در دست دارد که براساس آن، در صورت وقوع مرحله نخست از جنگ احتمالی با این کشور و چه بسا پیش از آغاز این مرحله، مرکز فرماندهی مرکزی آمریکا در قطر هدف حمله قرار میگیرد.
الوطن العربی همچنین نوشت: در پی انجام سفر دورهای دیک چنی، معاون رئیسجمهور آمریکا به خاورمیانه، پایگاه اطلاعرسانی "امپایر بوریسک" در گزارشی با عنوان "سعودیها خود را برای خطرات یک حادثه غیر مترقبه هستهای آماده میکنند" تاکید کرده است که در صورت حمله ناگهانی آمریکا به ایران و حمله به تأسیسات هستهای این کشور، خطرات بیسابقهای دامنگیر منطقه خواهد شد. فرماندهان نظامی آمریکا بارها به بوش پیرامون هرگونه تحرکت نظامی در قبال ایران هشدار داده و آن را امری مردود دانستهاند. این اظهارات در حالی مرح میشود که یک روزنامه صهیونیستی نوشت: مقامات بلندپایه آمریکایی با مشاوران نخستوزیر اسرائیل بر سر ایران و حزباللـه لبنان گفتگوهای محرمانه داشتهاند. روزنامه صهیونیستی "یدیعوی آحارونوت" نوشت: "بورام توربوفیچ"، و "شالوم تروگمان"، رئیس دفتر و مشاور سیاسی "ایهود اولمرت"، شنبه گذشته به واشنگتن سفر کرده و با مقامات بلند پایه دولت آمریکا در راس آنها "استیون هادلی"، مشاور امنتی ملی این کشور دیدار و گفتوگو کردند. این روزنامه افزود: دو طرف بسیاری از مسائل مرتبط با برنامه هستهای ایران و دیگر موضوعات حساس رتبط با حزباللـه لبنان را بررسی کردند. این روزنامه ادامه داد: گفتوگوهای "دیک چنی"، معاون رئیسجمهور آمریکا با اولمرت نیز به برنامهای هستهای ایران و بررسی سناریوهای مختلف اختصاص داشت.
محرومتی ایران از فناوری هستهای سیاست هماهنگ واشنگتن و تلآویو است و این در حالی است که رژیم صهیونیستی با داشتن 100 تا 200 کلاهک هستهای که تحت هیچ نظارت بینالمللی قرار ندارند، تهدیدی جدی برای صلح و امنیت جهانی محسوب میشود.
در همین حال در ادامه سیاستهای فرافکنانه سفیر آمریکا در جمهوری آذربایجان ضمن تهدید جلوه دادن ایران، همکاری باکو را برای مقابله با آنچه تهدید میخواند خواستار شد. سفیر آمریکا در جمهوری آذربایجان در سخنانی دربارهی مذاکرات آمریکا ـ روسیه دربارهی رادار قبله در جمهوری آذربایجان، گفت: ما فکر میکنیم که ایران تهدیدی برای آمریکا، اروپا و روسیه است و بنابراین از جمهوری آذربایجان میخواهیم در فعالیتی مشترک در این باره حضور پیدا کند.
این در حالی است که باکو بارها هرگونه همکاری بر ضد ایران را رد کرده و براصل همزیستی مسالمتآمیز با ایران تاکید دارد.
این در شرایطی است که روسای جمهور آمریکا و روسیه قصد دارند روز یکشنبه در شهر سوچی روسیه با یکدیگر دیدار و درباره سیاستهای آمریکا در قبال ایران گفتوگو کنند. دیدار جورج بوش، رییسجمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، همتای روسی وی قرار است به میزبانی پوتین در اقامتگاه وی انجام گیرد. علاوه بر سیاستهای آمریکا در قبال ایران نصب سپر دفاع موشکی در اروپا نیز دیگر موضوع گفتوگوی سران روسیه و آمریکا خواهد بود. انتقاد پوتین در نشست بخارست به سیاستهای ضد ایرانی آمریکا شکست زودهنگام سیاستهای بوش در سفر به مسکو را رقم زده است.