به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "جورج بوش" در حالی این ادعاها را در کاخ سفید مطرح کرد که همتای روسی وی نسبت به هرگونه اقدام نظامی علیه تهران به بهانه برنامه هستهای ایران شدیداً هشدار داده است.
بوش گفت: «ما رئیس جمهوری در ایران داریم که اعلام کرده است، میخواهد اسرائیل را ویران کند.»
رئیس جمهور آمریکا افزود: «بنابراین، من به مردم گفتهام که اگر مایلید از جنگ جهانی سوم ممانعت کنید، به نظر میرسد که باید از دستیابی آنان (ایرانیان) به دانش هستهای که برای ساخت سلاح اتمی لازم است، جلوگیری کنید.»
این در حالی است که ایران بارها بر صلحآمیز بودن فعالیتهای هستهای خود تأکید کرده و ادامه برنامه مذکور را صرفاً برای تولید انرژی اعلام کرده است.
تهران هماکنون با آژانس بینالمللی انرژی اتمی و اتحادیه اروپا برای رفع نگرانیهای جهانی بر سر برنامه هستهای خود همکاری مضاعفی دارد.