تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۸۷ - ۰۷:۵۸  ، 
شناسه خبر : ۷۰۸۹۸

جمهوری

جهت اطلاع 

***در مورد لغو سفر رئیس جمهور و دولت به استان کرمانشاه که قرار بود امروز انجام شود علاوه بر مشکل سردی هوا نکات دیگری نیز مطرح شده است . متن کامل خبر را در صفحه شهرستان امروز بخوانید.

***یک شایعه موجب افزایش قیمت ها در سمنان شد! استاندار سمنان گفت : برخی افراد یا مطبوعات با دامن زدن و طرح موضوعاتی از جمله انتقال بخشی از مرکزیت کشور به سمنان باعث افزایش قیمت ها در این استان شده اند. به گزارش خبرگزاری رسمی دولت ; علی عبداللهی روز سه شنبه در جلسه کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات استان سمنان این موضوع را شایعه ای بی پایه و اساس خواند.

***از مشهد خبر می رسد درحالی که از احداث مونوریل در تهران با نظر کارشناسان جلوگیری شد قرار است طولانی ترین خط مونوریل جهان ! در مشهد اجرا شود . این خط 45 کیلومتر طول دارد و دولت بودجه ویژه ای به آن اختصاص داده است کارشناسان معتقدند با توجه به اینکه شهر مقدس مشهد یک شهر مذهبی و زیارتی است و بایستی معیارهای سنتی و مذهبی در آن رعایت شود اجرای طرح مونوریل بشدت به چهره این شهر آسیب خواهد رساند.

کیهان

تاکتیک "کى میاد، کى نمیاد"پاتک خورد! (خبر ویژه)

حامیان عبدالله نوری، استدلال حامیان خاتمی برای به حاشیه راندن نوری را متقابلاً به خود آنها برگرداندند! طیفی از حامیان رئیس دولت اصلاحات، از نوری به خاطر 5 سال سکوت  و انفعال و عدم همراهی با اصلاح طلبان انتقاد کرده و آن را نشانه فقدان صلاحیت برای حضور وی در عرصه انتخابات دانسته بودند.

سایت «خرداد» دیروز در واکنش به دیدار خاتمی با  میرحسین موسوی نوشت: میرحسین پای ثابت غایب انتخابات های  ریاست جمهوری بوده است.  در سال 84 هم قبله گاه جریان دچار گسست اصلاح طلبان  بود  و در حالی که روشن بود نخواهد آمد، این جریان با استفاده سیاسی از نام او کوشید تا بازی آمدن یا نیامدن وی را تا آخرین ساعت ثبت نام ادامه دهد اما اکنون در یک ماه اخیر، بار دیگر «میرحسین می آید»  به تاکتیک تازه اردوگاهی  تبدیل شده که  پیش از این وعده قطعی و حتمی داده بود که «خاتمی می آید»، وعده ای که هر روز بیشتر رنگ می بازد. به این ترتیب به نظر می رسد اصلاح طلبانی که پیش از این می کوشیدند با طرح نام خاتمی، گروه های اصلاح طلب مستقل را از طرح کاندیداهای خود منصرف کنند، همین بازی را با میرحسین موسوی ادامه خواهند داد.

سایت حامیان نوری با طرح این  ابهام که «رفتارهای چپ گرایانه اقتصادی و گفتمان غرب ستیز موسوی مدت هاست با چالشی جدی روبه رو شده  و برای هیچ کس روشن نیست که آیا میرحسین هم تغییر کرده یا همچنان گرفتار گفتمان  اول انقلاب است» می نویسد: «سکوت 20 ساله موسوی که به تقویت شائبه ها درباره دیدگاه های او و میزان نزدیکی و صلاحیتش در راهبری اصلاحات منتهی شده، در حقیقت مهم ترین مشکل جریان هوادار او خواهد بود چه، دست بر قضا همین جریان ها در برابر کاندیداتوری عبدالله نوری، از سکوت اعتراض آمیز و  5 ساله وی چون نقطه ضعفی یاد می کردند و روشن نیست اکنون که آن ها به سراغ میرحسین موسوی می روند، بیست سال سکوت مطلق  و گفتمان دهه شصتی وی  را چگونه توجیه خواهند کرد».

برخلاف این واکنش، عزت الله سحابی رئیس گروهک «شورای فعالان  ملی-مذهبی»  در گفت وگو با ایلنا ضمن استقبال از  نامزدی موسوی  به خاتمی توصیه کرد که نامزد نشود. وی  گفت: من برای آقای خاتمی احترام قائلم و منکر زحمات وی در طول 8 سال ریاست جمهوری نیستم ولی شرایط به گونه ای است که خاتمی نمی تواند اقدام قابل توجهی انجام دهد. میرحسین موسوی برخی مصلحت سنجی های خاتمی  را ندارد و به همین دلیل از حضور او استقبال می کنم.

سحابی  در عین حال گفت: شورای فعالان ملی-مذهبی همچنان بر کاندیدای اختصاصی خود تاکید دارد اگرچه شخص خاصی انتخاب نشده است.

هویت عبرى رژیم هاى مرتجع دردسرساز شد (خبر ویژه)

پایگاه خبری وابسته به خاندان سعودی با نگرانی اعلام کرد: اسلامگرایان رهبری اپوزیسیون را در منطقه عربی در دست گرفته اند و افکار عمومی در حال گرایش به آنهاست.

العربیه(العبریه) که مدیر آن پیش از این به خاطر خوش خدمتی به صهیونیست ها جوایزی هم دریافت داشته، با اشاره به حوادث غزه می نویسد: جنگ غزه موقعیت اسلامگرایان را در برابر دیگر جریان ها در منطقه از جمله پان عربیست ها تقویت خواهد کرد. تحلیل گران سیاسی بر این باورند که جنگ اسرائیل علیه جنبش مقاومت اسلامی(حماس) در باریکه غزه، موقعیت و محبوبیت این جنبش و دیگر جریان های اسلامی را در میان توده های عرب که نسبت به عکس العمل ضعیف کشورهای عربی به شدت خشمگین هستند، تقویت خواهد کرد. افزایش محبوبیت جریان های اسلامی به زیان جریان های پان عربیست خواهد بود.

العربیه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی به ویژه علیه کودکان و سکوت برخی رژیم های عربی می نویسد: حوادثی نظیر جنگ غزه و جنگ 2 سال پیش اسرائیل علیه لبنان و نیز هجوم عراق به آمریکا باعث عمیق تر شدن شکاف میان ملت های عرب و رژیم های حاکم بر آنها شده است به نحوی که اسلامگرایان رهبری اپوزیسیون را در منطقه عربی در دست گرفته اند و افکار عمومی در حال گرایش به سمت آنهاست. گروه های اسلامگرا زمام امور را برای دعوت به جهاد به دست می گیرند همچنان که نقش حماس نزد توده های عرب تقویت خواهد شد.

گفتنی است پریروز تزیپی لیونی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با گستاخی گفته بود «ما در این جنگ منافع میانه روهای عرب را علیه تندروهایی نظیر حماس نمایندگی می کنیم. این کشمکش میان تندروی و میانه روی در منطقه است نه کشمکش اسرائیلی- فلسطینی یا یهودی- عربی»(!)

 سرکنگبین "یا من یا میرحسین" صفرا فزود (خبر ویژه)

رسمیت دادن خاتمی به احتمال نامزدی میرحسین موسوی و بیان اینکه «از میان من و میرحسین موسوی، یک نفر نامزد خواهد شد» واکنش های متناقضی را در میان گروه های اصلاح طلب برانگیخت.

محمود میرلوحی معاون پارلمانی وزارت کشور در دولت اصلاحات دیروز در این باره به ایسنا گفت: در صورتی که خاتمی حضور پیدا نکند، میرحسین موسوی گزینه مناسب و فرصت خوبی برای اصلاح طلبان است... با آمدن خاتمی اصولگرایان پشت سر احمدی نژاد می ایستند اما اگر او نیاید اردوگاه اصولگرایان هم به سمت تنوع کاندیداها می رود. پس نیامدن خاتمی را هم ثمربخش می دانیم.

اما محمد سلامتی دبیرکل سازمان مجاهدین(انقلاب) در پاسخ این سؤال «ایسکانیوز» که آیا نداشتن گزینه ای به غیر از خاتمی عدم آینده نگری را نمی رساند، گفت: «این دلیل بر عدم آینده نگری نیست زیرا فکر کردن به گزینه ای به غیر از خاتمی، تصمیم گیری را دچار تزلزل می کند». براساس این موضع سلامتی، اظهارنظر اخیر خاتمی اسباب تزلزل بیشتر در تصمیم گیری طیف های اصلاح طلب حامی وی ارزیابی می شود.

از طرف دیگر عطریانفر عضو مرکزیت حزب کارگزاران- حزبی که کرباسچی دبیرکل آن با نامزدی خاتمی صراحتاً مخالفت کرده و از کروبی حمایت می کند- گوشه ای دیگر از تشتت را نشان داد و به «مهر» گفت: «خاتمی و موسوی هر دو از چهره های معتدل و مقبول هستند. البته خاتمی به روزتر از موسوی و شناخته شده تر است. اما در صورت نیامدن خاتمی، اصلاح طلبان اجماع حول محور میرحسین موسوی یا کروبی را بررسی می کنند». وی اضافه کرد: میرحسین 20 سال از صحنه قدرت دور بوده و 20 سال، تفاوت یا یک نسل محسوب می شود.

پیش کشیدن نام کروبی از سوی کارگزاران در حالی است که مقصود خاتمی از تعبیر «از میان من یا موسوی یک نفر نامزد می شود» در واقع منحصر کردن نامزدهای اصلاح طلبان به همین دو نفر بوده است به همین دلیل هم دیروز منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی در واکنش به بحث های اخیر تصریح کرد: احتمال کناره گیری کروبی به نفع خاتمی یا موسوی منتفی است.

وی با بیان این که «با شناختی که از آقای موسوی دارم بسیار بعید می دانم وارد صحنه انتخابات شوند»، اضافه کرد: ورود یکی از این دو نفر(خاتمی یا موسوی) به صحنه انتخابات به معنای اقدام در جهت شکست اصلاح طلبان است. من این دو بزرگوار را بزرگتر از آن می دانم که تیر خلاص به اصلاح طلبان بزنند و مقدمات شکست آنها را فراهم کنند. من این مسئله را بعید می دانم و امیدوارم این دو بزرگوار چنین اشتباهی مرتکب نشوند.

ایران با مهارت ابتکار عمل را از اسرائیل گرفته (خبر ویژه)

روزنامه نگار پرسابقه و صهیونیست آمریکایی هشدار داد ابتکار عمل در معادلات همیشگی و یکطرفه «سازش رژیم های عربی با اسرائیل» به دست ایران و گروه های اسلامگرا افتاده است.

توماس فریدمن  در نیویورک تایمز می نویسد: ایران اکنون به سختی مصر و عربستان را به خاطر مسئله فلسطین و حمایت از حماس و حزب الله در برابر اسرائیل، به چالش کشیده است. کمک ماهرانه ایران به حماس و حزب الله در مرزهای شمالی و غربی اسرائیل، این کشور را قادر می سازد برعکس رژیم های ضعیف عرب، چهره یک حامی واقعی فلسطینی ها را تصویر کند. غزه ای که اسرائیل در سال 2005 ترک کرد با مصر هم مرز بود اما اکنون که اسرائیل می خواهد به آن بازگردد با ایران هم مرز است.

وی می افزاید: من مطمئن نیستم ما به تنهایی بتوانیم در مورد صلح اعراب و اسرائیل یا ابتکار عمل صلح  اعراب صحبت کنیم؛ شاید لازم باشد  به دنبال ابتکار عمل ایرانیان بگردیم. خلاصه آن که مفهوم مصالحه اعراب و اسرائیل تماماً تغییر کرده و حماس برخلاف فتح به هیچ وجه اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد. واکنش اسرائیل ثابت کرده که این رویداد توافقات پیشین دو طرف را نابود می کند.

فریدمن همچنین می نویسد: این بخشی از جنگ بنیادگرایان]اسلامگرایان[ و مدرنیست هاست. امروز غزه به طور اساسی به نقطه صفر همه کشمکش های خاورمیانه تبدیل شده است. به تعبیر مارتین ایندیک سفیر و مشاور بیل کلینتون در خاورمیانه «این تکه باریک از زمین، پتانسیل منفجر کردن تمام منطقه را دارد». این مشکل، دردسرسازترین میراث برجای مانده برای باراک اوباماست. اسلامگرایان 8 سال تمام به موج ضد آمریکایی دامن زدند و خشم مردم خاورمیانه از بوش پیامدهای این موج را مستحکم تر می ساخت. حماس و حزب الله اکنون می خواهند در ماجرای غزه، اوباما را به بوش دوم تبدیل کنند.

 مشاور بوش:مذاکره با ایران بدون اهرم فشار احمقانه است (خبر ویژه)

مشاور امنیت ملی جرج بوش در آخرین روزهای ریاست جمهوری 8 ساله وی اذعان کرد آمریکا اهرم لازم برای فشار به ایران را ندارد و به همین دلیل مذاکره با این کشور بی فایده خواهد بود.

استفان هادلی در گفت وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس، ایران را بزرگ ترین چالش برای آمریکا در منطقه توصیف کرد و به دولت اوباما توصیه نمود به اهرم لازم برای فشار به ایران دست یابد. وی گفت: مذاکرات با ایران که بعضی ها پیشنهاد می کنند بدون در اختیار داشتن اهرم لازم، تغییری در رفتار ایران یا پیشبرد منافع آمریکا ایجاد نمی کند.

هادلی اضافه کرد: احمقانه خواهد بود که بدون اهرم لازم به مذاکره بپردازیم زیرا به توافقی که منافع شما را پیش ببرد، ختم نمی شود.

اوباما پیش از این در مبارزات انتخاباتی از دولت بوش به خاطر مذاکره نکردن با ایران و مشروط کردن آن به مسایلی نظیر توقف غنی سازی اورانیوم انتقاد کرده و آن را فرصت سوزی خوانده بود اما هم اکنون به نظر می رسد خود نیز در این زمینه سردرگم است.

به خاطر همین سردرگمی  بود که فرانک والتر اشتاین وزیرخارجه آلمان در نامه ای به اوباما، از او خواست اظهارات قبلی خود را عملی کند. والتر اشتاین در این نامه تاکید کرده بود «من شما را تشویق می کنم مسیری را که درباره لزوم مذاکره با ایران در پیش گرفته اید، پی بگیرید. دادن پیشنهاد مذاکره نه یک ضعف است و نه امتیازدهی بلکه کاری هوشمندانه است.»

مذاکرات 1+5 با ایران به خاطر فشار نومحافظه کاران آمریکا، رژیم صهیونیستی و دولت انگلیس متوقف شد بی آن که حاصلی برای غرب داشته باشد یا تاثیری بر روند فعالیت های هسته ای ایران بگذارد.

 قدس

یک ملی - مذهبی: حمایت از غزه به سود ایران نیست 

شبکه خبر دانشجو- یکی از فعالان ملی- مذهبی با انتقاد از عملکرد حماس و حزب ا...، حمایت دولت و ملت ایران از مردم غزه را به سود کشور ندانست.احمد زیدآبادی در گفتگو با خبرنگار «رادیو فردا» گفته است: وضعیت غزه، در بعد کلان و استراتژیک به هر نتیجه ای منجر شود، به نظر می آید به سود ایران نخواهد بود!!

استقبال سحابی از حضور میرحسین 

ایلنا- رئیس شورای فعالان ملی- مذهبی به محمد خاتمی توصیه کرد که در انتخابات ریاست جمهوری نامزد نشود.عزت ا... سحابی گفت: معتقدم شرایط کشور به گونه  ای است که خاتمی نمی  تواند اقدام قابل توجهی را در راستای اهداف ملت انجام دهد. به همین دلیل توصیه من به ایشان این است که در انتخابات آینده حضور نیابد.وی همچنین در خصوص میرحسین موسوی گفت: میرحسین موسوی برخی مصلحت سنجیهای خاتمی را ندارد و به همین دلیل از حضور موسوی در انتخابات آینده استقبال می  کنیم.

مانور سپاه و ارتش در مقابله با دزدان دریایی 

فارس- مرحله بین المللی مانور نجات و تجسس دریایی با مشارکت 7 کشور عربی و یگانهایی از کشورمان در منطقه عمومی خلیج فارس برگزار می شود.

 پاسخی به یک شبهه درباره فلسطینیها 

شیعه آنلاین- در روزهای گذشته برخی رسانه های بی نام و نشان با بیان مطالبی اظهار داشتند که حماس، گروهی ناصبی و دشمن اهل بیت(ع) است.اما واقعیت این است که بیشتر مردم فلسطین، پیرو مذهب شافعی هستند و ابوعبدا... محمدابن ادریس شافعی، رهبر این فرقه، متولد غزه بوده است.جالب اینجاست که در میان فرقه های چهارگانه اهل سنت، نزدیک ترین فرقه به تشیع از نظر علاقه و احترام به اهل بیت(ع) و احکام فقهی، فرقه شافعی است.

 اگر یک کشتی کاندیدا بیاید، کروبی می ماند 

رجانیوز- عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با انتقاد از برخی اظهارات مبنی بر کناره گیری مهدی کروبی از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری به سود خاتمی و موسوی، تصریح کرد که کروبی هرگز کنار نمی رود و تنها راه پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات آتی، ائتلاف با کروبی است.این اظهارات اسماعیل دوستی در واکنش به اظهاراتی مبنی بر حضور یکی از دو گزینه خاتمی یا موسوی در انتخابات آینده ریاست جمهوری بیان شد.این عضو شورای مرکزی اعتماد ملی پیش بینی کرد که هیچ کدام از دو گزینه خاتمی یا موسوی وارد عرصه انتخابات نمی شوند.

 پگاه آهنگرانی وبلاگ نویس «دویچه وله» شد 

فارس- پگاه آهنگرانی به دعوت رادیو «دویچه وله» آلمان، از 5 تا 15 فوریه(17 تا 27 بهمن ماه) در فستیوال فیلم برلین شرکت می کند و به همین خاطر، قرار است مشاهداتش را در وبلاگ فارسی «دویچه وله» بنویسد.این بازیگر سینما در همین زمینه به «دویچه وله» گفت: قرار است در فستیوال «برلین آله» شرکت کنم و مشاهدات روزانه ام را به شکل یک دفترچه خاطرات در اختیار آنها بگذارم.

 جوان استرالیایی مسلمان شد 

برنا- مدیر بخش کتبی و اینترنتی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی از تشرف یک شهروند استرالیایی به دین اسلام با حضور در اتاق چت نوای نینوا خبر داد.حجة الاسلام  سید محمد اکبریان، تشرف یک شهروند استرالیایی به دین مبین اسلام را از برکات راه اندازی اتاق چت نوای نینوا بیان کرد.

 کروبی: کشور را با لجبازی نمی  توان اداره کرد  

ایلنا- مهدی کروبی در دیدار با فعالان دانشجویی دانشکده خبر، با اشاره به این که با لجبازی نمی  توان کشور را اداره کرد، سیاست خارجی ایران را نیازمند اصلاح دانست و افزود: روزی حضرت امام(ره) در مثالی فرمودند که تعامل مناسب نداشتن با سایر کشورها مانند آن است که کسی در اتاقی نشسته و به سایر حاضران در آن اتاق پشت کند که قطعاً با چنین رویکردی نمی  توان سیاست خارجی موفقی داشت.

عزل مشایی به خاطر انتخابات ریاست جمهوری؟ 

تریبون- یک منبع آگاه از عزل اسفندیار رحیم مشایی در روزهای آینده خبر داد.وی در خصوص علت این امر گفت: در آخرین سفر رئیس جمهور به قم، بار دیگر علما و مراجع نسبت به حضور مشایی در کابینه ابراز ناخرسندی کردند و همین امر موجب شد، احمدی نژاد درصدد دلجویی از مراجع باشد.

 شب به یاد ماندنی برای فردوسی پور 

فردا- برنامه نود، دوشنبه شب در حالی روی آنتن رفت که در چند روز گذشته، اختلاف نظر میان سازمان تربیت بدنی و صدا و سیما بر سر مجری آن، حرف و حدیثهای فراوانی را به دنبال داشت.فردوسی پور اما دوشنبه شب این هفته در طول برنامه، بارها تعداد پیامکهای ارسالی برای نظر سنجی را «پرمغز و معنا دار» خواند.

 دیدار کروبی با رهبری 

ایلنا- محسن رهامی، رئیس ستاد برنامه  ریزی انتخابات در حزب اعتماد ملی در خصوص احتمال انصراف کروبی به نفع کاندیداتوری خاتمی یا میرحسین موسوی گفت: کروبی با مقام معظم رهبری دیدار می  کند و آنچه که در خصوص کناره  گیری وی از کاندیداتوری مطرح می  شود، درست نیست و برخی با شایعات قصد دارند، فضا را نامناسب کنند.

 خجسته استعفا کرد 

برنا- حسن خجسته، از قدیمی ترین مدیران سازمان صدا و سیما که بیش از 10 سال است مدیریت رادیو را بر عهده دارد، دیروز از معاونت صدا استعفا کرد.این خبر که ابتدا در قالب شنیده ها منتشر  شده بود، در تماس خبرنگار ما با سازمان صدا و سیما تأیید شد.

 مستند «احمدی نژاد» در جشنواره برلین 

فارس- فیلم مستند «پیترلوم»، مستندساز چک که درباره محمود احمدی نژاد و نوع ارتباط مردم با رئیس جمهور ایران است، در جشنواره برلین حضور می یابد.

 لیونی: ما قلب وحشی داریم 

برنا- «تزیپی لیونی»، وزیر خارجه صهیونیستها در یک مصاحبه رادیویی گفت: این حملات تنها اعلام خطری برای حماس بود که بدانند ما دیوانه ایم و قلبی وحشی داریم و حماس را از غزه خارج می کنیم.

 جاسبی: دیگر قصد کاندیداتوری ندارم 

فارس- عبدا... جاسبی رئیس دانشگاه آزاد در حاشیه همایش هم اندیشی دانشگاهیان پیرامون نسل کشی در غزه اظهار داشت: دیگر قصد کاندیداتوری در انتخابات ندارم.

 مرتضوی: بیشتر شکایات دولتی از مطبوعات پس گرفته شده است 

مهر- مرتضوی، دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت:بسیاری از شکایتهای دستگاه های دولتی از رسانه ها و بویژه مطبوعات که تا پیش از 17 مرداد در دادگستری مطرح شده، از سوی دولتیها پس گرفته شده است.

دانشجویان ایرانی و تقدیم سگ به اوباما! 

برنا- صدها دانشجو از دانشگاه های تهران، شریف، شریعتی، امیرکبیر، دانشگاه های مازندران و سایر دانشگاه های تهران، دیروز در اعتراض به عملکرد جنگجویانه جرج بوش و حمایت وی از صهیونیستها، در روبروی سفارت سوئیس، دفتر منافع آمریکا در تهران تجمع کردند.

این دانشجویان اعلام کردند می خواهند با تقدیم سگ به اوباما، به دغدغه های او پایان بدهند تا بتواند کشتار انسانی در غزه را هم ببیند.

 شایعه انتقال پایتخت به سمنان 

ایرنا- استاندار سمنان گفت: برخی افراد یا مطبوعات با دامن زدن و طرح موضوعاتی از جمله انتقال بخشی از پایتخت به سمنان، موجب افزایش قیمتها در این استان شده اند.علی عبداللهی در نشست کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات استان سمنان، این موضوع را شایعه ای بی پایه و اساس خواند.

 ایران

دیگه چه خبر؟ 

 سرنوشت جنگ ۳۳ روزه در انتظار اسرائیل است

خبر اول این که ۳۴/۸۶ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجى روز دوشنبه «ایران» معتقدند که سرنوشت جنگ ۳۳ روزه در انتظار اسرائیل است. 28۳۰/ درصد مخاطبان هم مى گویند جو عمومى که در کشورهاى جهان حاکم است، دولت ها را مجبور مى کند تا اسرائیل را براى عقب نشینى از غزه تحت فشار قرار دهند. 77۲۴/ درصد خوانندگان هم حملات موشکى حماس و افزایش کشته شدگان رژیم صهیونیستى را عامل پذیرش آتش بس از سوى اسرائیل مى دانند. 09۱۰/ درصد افراد نیز تأکید دارند که جنگ غزه ماه ها ادامه خواهد داشت.

استعفاى معاون صداى سازمان صداوسیما

خبر دیگر این که حسن خجسته که بیش از ۱۰ سال است مدیریت رادیو را برعهده دارد از سمت خود استعفا کرد. سال گذشته نیز اخبارى در خصوص کناره گیرى معاون صداى صداوسیما منتشر شده بود که با تغییر مدیران برخى شبکه هاى رادیویى این اخبار منتفى شد. البته هنوز از پذیرش یا عدم پذیرش استعفاى خجسته توسط رئیس سازمان صداوسیما خبرى منتشر نشده است.

دستور رئیس جمهورى براى توقف واگذارى پترو ایران

شنیدیم که یک مقام مسئول از دستور رئیس جمهورى براى توقف واگذارى شرکت نفتى پتروایران به بخش خصوصى تا تعیین تکلیف پروژه ها و طرحهاى آن خبر داد. وى افزوده: هنوز تصمیم نهایى براى واگذارى این شرکت اتخاذ نشده و به عقیده برخى مدیران، این شرکت غیرقابل واگذارى است. این مقام مسئول ادامه داده: این شرکت داراى چندین پروژه ملى نظیر قرارداد با بلاروس و یا قرارداد احداث خط لوله انتقال گاز میدان سلمان به سکوى سیرى است که باید در یک چارچوب زمانى این پروژه را از شرکت بگیرند، پس از آن به بررسى پروژه هاى بالادستى شرکت پرداخته وسپس به موضوع واگذارى شرکت بپردازند. به گفته وى رئیس جمهور به منظور جلوگیرى از تضییع حقوق بیت المال دستور داده تا روشن شدن وضعیت این شرکت و پروژه هاى ملى آن از واگذارى آن خوددارى شود.

عدم کاندیداتورى ۳ شخصیت اصولگرا

با خبر شدیم که روز گذشته چند تن از شخصیت هاى اصولگرا در گفت وگوهاى جداگانه، عدم کاندیداتورى شان در انتخابات ریاست جمهورى ۸۸ را اعلام کردند. على اکبر ولایتى این مسئله را تکذیب کرد، حدادعادل نیز اعلام کرد که براى کاندیداتورى احساس تکلیف نمى کند و در نهایت محمدرضا باهنر از قول لاریجانى از عدم نامزدى وى در انتخابات سال آینده ریاست جمهورى خبر داد.

شعارهاى تماشاگران یونانى علیه رژیم صهیونیستى و امریکا

خبر رسیده که تماشاگران یونانى در جریان یکى از دیدارهاى لیگ این کشور علیه رژیم صهیونیستى و امریکا شعار دادند. هواداران تیم فوتبال آ.اک آتن با حمل پلاکاردهایى در ورزشگاه از مردم غزه حمایت کرده و علیه رژیم صهیونیستى و امریکا شعار سردادند. در این مسابقه، تماشاگران حملات ددمنشانه صهیونیست ها به غزه را محکوم کردند. آنها شعار دادند: «فلسطین باید آزاد شود» و «این منطقه جایى براى اقامت صهیونیست ها نیست». آنها روى پلاکاردهاى خود که در ورزشگاه نصب کرده بودند به زبان انگلیسى خواستار پایان جنگ و محکومیت رژیم صهیونیستى شدند. در این اقدام شمار زیادى از هواداران آ.اک آتن یونان و عده اى از هواداران فلسطینى مقیم یونان حضور داشتند.

 

دادگاه آرژانتین: اتهامات علیه ایران بى اساس است

یک خبر دیگر این که دادگاه عدالت ادارى آرژانتین دولت این کشور را به سبب پنهانکارى در رسیدگى به پرونده انفجار مرکز یهودیان بوئنوس آیرس(آمیا) محکوم کرده است. دادگاه عدالت ادارى آرژانتین پس از رسیدگى به شکایت خانم «لورا کینزبرگ» رئیس یک گروه از خانواده هاى قربانیان آمیا موسوم به «اپمیا» سرانجام دولت آرژانتین را على رغم تلاش فراوان براى جلوگیرى از صدور رأى ، مسئول پنهانکارى در تحقیقات آمیا اعلام کرد. گروه اپمیا و خانم کینزبرگ معتقدند که اتهام به ایران در خصوص دخالت در انفجار آمیا بى پایه و اساس بوده و این اتهامات در راستاى سیاست هاى جهانى صهیونیسم به ایران وارد شده است و این امر بخشى از پنهانکارى دولت آرژانتین در یافتن مقصر اصلى انفجار و شانه خالى کردن از مسئولیتهاى خویش است. کینزبرگ با انتقاد شدید از عملکرد دولت آرژانتین اظهار داشته: چنانچه دولت ادعا دارد که موضوعى را در این زمینه پنهان نمى سازد پس باید آرشیو سازمان امنیت کشور را براى تحقیقات آمیا در اختیار دادگاه قرار دهد.

بوش ایران را یک خطر خواند

دست آخر این که جورج بوش در آخرین روزهاى حضورش در کاخ سفید کره شمالى را یک «مشکل» و ایران را «خطرناک» خواند. جورج بوش، رئیس جمهور امریکا در کنفرانسى خبرى گفته که «فورى ترین تهدید» که باراک اوباما، رئیس جمهور منتخب امریکا با آن روبه رو خواهد شد احتمال «حمله به وطن ما است.» وى بار دیگر به آنچه «محور شرارت» مى خواند اشاره کرد و افزود که تهدیدهاى دیگر (فراروى اوباما) از جانب اعضاى این محور است.