هنرى کیسینجر، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در اظهاراتى تاکید کرد : باید با ایران درباره مساله هسته اى وارد مذاکره شد.
خبرگزارى آنسا به نقل از وى که در رم بسر مى برد نوشت : به عقیده من دولت آمریکا باید درباره مساله هسته اى باایران مذاکره کند، زیرا عواقب یک جنگ ، بسیار مخرب تر نسبت به سودى است که دو طرف مى توانند ببرند. کیسینجر درمصاحبه بابخش خبرى شبکه تلویزیونى راى یک ایتالیا افزود: امیدوارم تا پس از پایان کشمکش هاى مقدماتى ، بتوان دور یک میز نشست و درباره این مساله بحث کرد. براساس این گزارش، کیسینجر همچنین با رومانو پرودى نخست وزیر و جورجو ناپولیتانو رییس جمهورى ایتالیا دیدار و گفت وگو کرد.