تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۹:۱۶  ، 
شناسه خبر : ۷۷۱۴۶

علی مطهری، نماینده اصولگرای مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، بحث <عبور از احمدی نژاد> را <لازم> دانست و گفت: اصولگرایی حکم می کند که عملکرد ایشان نقد و بررسی و توانایی های وی با سایر کاندیداهای اصولگرا مقایسه شود و آنگاه کاندیدای اصلح معرفی شود. وی در یادداشتی تحت عنوان <آیا باید از احمدی نژاد عبور کنیم؟> که در سایت تابناک منتشر ساخته، تصریح کرد: <اگر اصولگرایان بر فردی قوی تر از احمدی نژاد اجماع نمایند ایشان مخالفتی نخواهند داشت.> وی نوشت: <بحث عبور یا عدم عبور از احمدی نژاد، قطع نظر از امکان یا عدم امکان آن، با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری، بحث درست و لازمی است. اصولگرایی حکم می کند که عملکرد ایشان نقد و بررسی و توانایی های وی با سایر کاندیداهای اصولگرا مقایسه شود و آنگاه کاندیدای اصلح معرفی شود. تعصبات فردی و گروهی در این باب، سم مهلک برای کشور و انقلاب اسلامی است و ملاک، صرفا مصالح اسلام و حقوق مردم است. همچنین این تحلیل که رهبری حمایت خود را از احمدی نژاد اعلام کرده و بنابراین ما وظیفه تحقیق نداریم، یک خطا برای فرار از یک مسوولیت است. انتخاب اصلح به تشخیص خود، یک وظیفه شرعی برای همه در هر انتخاباتی است و البته اشارات یا تصریحات رهبری در این امر موثر خواهد بود.> وی افزود: <حمایت های رهبری از دولت فعلی و تمایل احتمالی ایشان برای ادامه کار این دولت، گذشته از روش کلی ایشان، مبنی بر حمایت از همه دولت های قانونی، یکی به خاطر قطع نشدن توفیقات هسته ای است و دوم برای پرهیز از روی کار آمدن اصلاح طلبانی که به دنبال تغییر ساختار نظام هستند و الارهبر گرانقدر انقلاب اسلامی بیش از همه ما به ضعف های این دولت واقف اند و اگر اصولگرایان بر فردی قوی تر از احمدی نژاد اجماع نمایند ایشان مخالفتی نخواهند داشت.>
مطهری ادامه داد: <بدون شک دولت فعلی در پیش بردن مساله انرژی هسته ای نقش اساسی ای داشته و در این میان اعتمادبه نفس شخص رئیس جمهور عامل اصلی این توفیق بوده است. همچنین توفیق این دولت در رسیدگی به استان ها و شهرستان ها و روستاهای دوردست قابل انکار نیست اما نقص هایی در این دولت وجود داشته که کتمان آنها با اصولگرایی سازگار نیست و موجب خشم خدای تعالی خواهد بود.>
نماینده اصولگرای دولت نهم در ادامه به نقد دولت، در زمینه های مختلف پرداخت و گفت: <در بخش اقتصادی آنچه مسلم است این است که این دولت برنامه مشخص و مدیران آماده ای نداشته و به آزمون و خطا پرداخته است. تغییر پی درپی وزیران اقتصاد و روسای بانک مرکزی و نرخ سود سپرده ها و تسهیلات بانکی گواهی است بر این مدعا. افزایش زیاد تعرفه گوشی تلفن همراه و بعد از مدتی بازگرداندن آن به وضع سابق نیز شاهدی دیگر است. واردات بی حساب و کتاب شکر، پنبه و میوه که ضربات زیادی به تولید داخلی وارد آورد، نشانه سوءمدیریت اقتصادی این دولت است.> وی افزود: <فعال کردن کشورهای آمریکای لاتین علیه سیاست های استعماری آمریکا، موضعگیری قاطع در مساله فلسطین و نفوذ معنوی در ملت های عرب، اگرچه این موضعگیری شناور بوده و گاهی تبدیل به دوستی با مردم اسرائیل شده و موجب تعجب آن ملت ها شده است، حضور فعال در سازمان های جهانی نیمه مستقل مانند کشورهای غیرمتعهد و کنفرانس اسلامی و در پیمان های منطقه ای مانند پیمان شانگهای و پیمان کشورهای فارسی زبان از توفیقات سیاسی این دولت است. اما تمایل بلکه ولع این دولت برای تاسیس دفتر حافظ منافع آمریکا در تهران و برای مذاکره با آمریکا که بارها توسط مشاوران و معاونان رئیس جمهور اعلام شده و آخرین آنها مصاحبه آقای مشایی در ژاپن بود که خواهان مذاکره مستقیم احمدی نژاد و اوباما شد، مساله ای است که موجب تعجب همگان شده است. نامه عجولانه رئیس جمهور به اوباما که موجب تحقیر ملت ایران شد نیز از همین مقوله است.> این نماینده تهران نوشت: <در بخش فرهنگی، عملکرد این دولت چندان مثبت نبوده و از حیث تسامح و تساهل در مسائل فرهنگی شبیه عملکرد دولت اصلاحات، بلکه گستاخانه تر از آن بوده است. اظهارات مکرر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی در مساله حجاب و دوستی با مردم اسرائیل و اینکه در دنیای امروز خط کشی میان انسان ها معنی ندارد (یعنی ایمان و کفر معنی ندارد) و نمی توان دین خاصی را بر جهان حاکم کرد و تاکید او بر بازگشت به ایران باستان و زنده کردن کوروش و داریوش و توهین به قرآن در همایش ایرانگردی به بهانه آیین محلی، همه این اظهارات و عملکردها همواره مورد حمایت جدی رئیس جمهور بوده تا آنجا که در یک مورد، رهبر معظم انقلاب برای خاتمه دادن به غائله مجبور به دخالت شدند و در مواردی نیز فریاد اعتراض برخی از مراجع تقلید و نمایندگان مجلس را موجب شدند.>
وی افزود: <در سازمان تربیت بدنی نیز وضع به همین منوال بوده است. انتخاب مربی مرد برای برخی تیم های ملی بانوان برخلاف نص قانون، تلاش برای راهیابی بانوان به ورزشگاه های مردان وکم توجهی به ایجاد محیط های مستقل برای مسابقات بین المللی بانوان به جای اصرار بر حضور آنها به هر وضع ممکن و اهدای مدال به ورزشکار رژیم صهیونیستی توسط یکی از مقامات پارالمپیک ایران، گذشته از کارنامه غیرقابل قبول در المپیک اخیر، بخشی از وقایعی است که در این سازمان جریان دارد.>
در این یادداشت اضافه شده است: <مخالفت صریح رئیس جمهور با طرح ارتقای امنیت اخلاقی جامعه، که توسط نیروی انتظامی اجرا می شود در حالی که خود دولت هیچ برنامه ای در این خصوص حتی در اماکن دولتی ندارد و از این طریق به پوشش ها و رفتارهای نامناسب رسمیت بخشیده است، نمونه دیگری از عملکرد ضعیف فرهنگی دولت نهم است. انتشار کتابی با محتوای فمینیستی و تشریح صحنه های خلاف عفت برای چاپ چهارم و در مقابل، بستن هفته نامه شهروند امروز و مبارزه با آزادی بیان، نمونه دیگری از عملکرد فرهنگی این دولت است، همچنان که دولت نهم به مسائل مربوط به فرهنگ عمومی و نیز مبارزه با مظاهر فرهنگ غربی نظیر کلمات لاتین در تابلوهای اماکن عمومی نه تنها بی توجه است بلکه گاه از طریق موافقت با تاسیس شعب موسسات مروج لباس های غربی مانند بنتون در ایران، در ترویج فرهنگ غربی پیشقدم است.> وی افزود: <محدود بودن دایره همکاران و مشاوران، نوع رفتار احمدی نژاد در موضوع مشایی و کردان، میل به تک روی و میل به دور زدن مجلس و بلکه قائل نبودن به مجلس و مصوبات آن در ایشان، تضاد میان شعارها یا میان شعار و عمل را، ازجمله ایرادهای وارد بر محمود احمدی نژاد ذکر کرد.>
این چهره اصولگرا در پایان نتیجه گرفت: <اصولگرایان باید برای انتخابات آینده ریاست جمهوری با چشم باز و فارغ از مصلحت اندیشی های بی مبنا و خیالی تصمیم بگیرند. در عملکرد دولت نهم منصفانه بنگرند و نقاط مثبت و منفی آن را در ترازوی قضاوت خویش قرار دهند و برای تامین بهتر اهداف انقلاب اسلامی و حقوق مردم، اصلح را از میان کاندیداهای اصولگرا به مردم معرفی کنند. در این صورت به وظیفه اجتماعی و الهی خود عمل کرده اند و به رهبری نیز یاری رسانده اند.>