تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۱:۱۷  ، 
شناسه خبر : ۸۰۲۸۹
هاشمی رفسنجانی:

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بلغارستان به عنوان دروازه اروپا می تواند نقش مهمی در همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران به ویژه در حوزه های انتقال نفت و گاز ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس بلغارستان عصر امروز با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و پیرامون روابط دوجانبه گفتگو کرد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار با توجه به جایگاه بلغارستان در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران ، بر تحکیم مناسبات تاکید کرد و گفت: تقویت رایزنی ها و همکاری ها با توجه به سابقه خوب و دور از مشکل روابط دو کشور می تواند منافع بسیاری به همراه داشته باشد.

  رئیس مجلس خبرگان رهبری  با اشاره به موقعیت مسلمانان در بلغارستان، همزیستی مسالمت آمیز ادیان میان مردم بلغارستان را نقطه قوتی برای این کشور بیان و جلوگیری از آسیب دیدن این شرایط، توسط دولت بلغارستان را مهم عنوان کرد.

سولومون پاسی رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس بلغارستان نیز در این دیدار با اشاره به نقش و اهمیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه، روابط دو کشور را دوستانه عنوان کرد.

وی ایران را به عنوان شرقی ترین کشور قاره آسیا برای بلغارستان پراهمیت خواند و بر گسترش روابط تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: کشور بلغارستان علاقه مند به تحکیم روابط با جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری با تمدن و سابقه فرهنگی کهن در شرایط کنونی بین المللی است.