تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۲:۳۱  ، 
شناسه خبر : ۸۱۴۹۶

دست آخر اینکه روزنامه ایندیپندنت نوشته: رئیس جمهورى ایران با ارسال نامه اى به رئیس جمهورى آمریکا در آستانه صدور رأى شوراى امنیت درباره ایران، مهره شروع بازى شطرنج را به حرکت درآورد. ایندیپندنت در ادامه مدعى شده: محتواى نامه هرچه باشد، آغاز حرکت براى احمدى نژاد است که از زمان روى کار آمدنش تاکنون از هر فرصتى براى دشنام دادن به آمریکا و تهدید اسرائیل، استفاده کرده است. از سوى دیگر چارلز کوپچان، مدیر سابق امور اروپا در شوراى امنیت ملى آمریکا تأکید کرد: «نامه احمدى نژاد به جرج بوش، رئیس جمهورى آمریکا مى تواند گامى مهم در باز شدن باب گفت و گو میان تهران و واشنگتن باشد.» به گزارش فارس، این مقام شوراى امنیت ملى آمریکا در دوران ریاست جمهورى «بیل کلینتون» تأکید کرد: «معتقدم در نهایت گفت و گوى سازنده میان تهران و واشنگتن براى حل این بن بست نیاز است.» وى افزود: «با این حال، دولت بوش و جامعه بین المللى احتمالاً با احتیاط به این نامه واکنش نشان خواهند داد و این نامه را تلاشى از سوى تهران براى تأخیر گامهاى بعدى و ایجاد اختلاف در جامعه بین الملل درباره برنامه هسته اى ایران مى دانند.»