تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۷  ، 
شناسه خبر : ۸۳۸۱۳

در پی‌ تندروی‌ های‌ لابی‌ یهودیان طرفدار رژیم‌ صهیونیستی‌ در امریکا ایپک یهودیان برجسته‌ امریکایی‌ گروه‌ جدیدی‌ را با هدف کمک به‌ روند صلح‌ فلسطین واسرائیل‌ تشکیل‌ دادند به‌ گزارش‌ واحد مرکزی‌ خبر از نیویورک به‌ نقل‌ از نشریه‌ اینترنتی‌ کامن دریمز نیوز سنتر یهودیان سرشناس‌ امریکایی‌ اخیرا لابی‌ جدیدی‌ تشکیل‌ داده‌ اند تا جانشینی‌ برای‌ لابی‌ سنتی‌ یهودیان طرفدار اسرائیل‌ باشد که‌ بدلیل‌ واکنش‌ های‌ حمایتی‌ ازرژیم‌ اسرائیل‌ در روند صلح‌ خاورمیانه‌ مانع‌ ایجاد می‌ کنند این گروه‌ جدید جی‌ استریت نام‌ دارد و رهبران ان مدعی‌ هستند بهترین راه‌ برای‌ دستیابی‌ به‌ صلح‌ وامنیت برای‌ اسرائیل‌ کمک به‌ نامزدهایی‌ است که‌ در انظار عمومی‌ از اسرائیل‌ حمایت می‌ کنند ولی‌ برخی‌ اوقات سیاست های‌ تل‌ اویو را مانند گسترش‌ شهرک های‌ یهودی‌ نشین زیرسوال‌ می‌ برند این گروه‌ اصرار دارد خود را گروهی‌ مستقل‌ و غیر از ایپک معرفی‌ کند با این حال‌ رهبران ان به‌ این مساله‌ واقف هستند که‌ ایپک هرکس‌ را که‌ علیه‌ سیاست های‌ اسرائیل‌ باشد ضد اسرائیلی‌ می‌ خواند انتخاب نام‌ گروه‌ نیز سیاسی‌ است زیرا جی‌ علامت مخفف کلمه‌ یهود و استریت تمثیلی‌ از خیابان کی‌ استریت واشنگتن است که‌ محل‌ زندگی‌ و استقرار اکثر لابیست های‌ معروف واشنگتن است. بنیانگذار این گروه‌ مدعی‌ است انها خدماتی‌ را ارائه‌ خواهند داد که‌ درحال‌ حاضر وجود خارجی‌ ندارد و یکی‌ ازاین خدمات کمک مالی‌ به‌ نامزد هایی‌ است که‌ مورد تایید ایپک نیستند این گروه‌ امیدوار است از گروهی‌ از نامزد های‌ کنگره‌ با پرداخت حداقل‌ پنجاه‌ هزار دلار برای‌ انتخابات پاییز اینده‌ حمایت کند و یکی‌ از شروط نامزدهای‌ دریافت کننده‌ این هدیه‌ انتخاباتی‌ نیز حمایت انها از راه‌ حلی‌ با تشکیل‌ دو کشور فلسطینی‌ واسرائیلی‌ درکنار هم‌ است گروه‌ جی‌ استریت تاکنون بیش‌ از هفتصد و پنجاه‌ هزار دلار برای‌ لابی‌ کردن جمع‌ اوری‌ کرده‌ است اگرچه‌ به‌ عنوان یک سازمان غیر انتفاعی‌ ملزم‌ نیست جزئیات کمک‌های‌ دریافتی‌ و کمک کنندگان را افشا کند.