تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۸  ، 
شناسه خبر : ۸۹۱۷۱

‌این روزها در صف نام‌هایی که برای ریاست بر مجلس خبرگان رهبری دوره چهارم مطرح و رایزنی برای کاندیداتوری آنها آغاز شده دبیر کل جامعه روحانیت مبارز تهران به چشم می‌خورد که تاکنون به مدعوینش برای کاندیداتوری در این انتخابات جواب رد داده است. آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی 75 ساله گزینه اصولگرایان سنتی بر ریاست مجلسی است که تلاش‌های اصلاح‌طلبان و اصولگرایان جوان طیف مصباح یزدی برای کسب کرسی‌های آن از نیمه دوم سال گذشته آغاز و طی هفته‌های اخیر به اوج خود رسید. مهدوی کنی که در حال حاضر رییس دانشگاه امام صادق(ع) است در سال‌های اخیر کمتر وارد فعالیت‌های سیاسی و نهادهای اجرایی شده و به عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و ستاد انقلاب فرهنگی اکتفا کرده است. وی در زمانی که وزیر کشور بود به دنبال انفجار دفتر نخست‌وزیری و شهادت محمدعلی رجایی به عنوان نخست‌وزیر به مجلس معرفی شد و با 178 رای موافق و 10 رای مخالف توانست رای مجلسی‌ها را جلب کند و کابینه‌ای تشکیل دهد که جمعا به مدت یک ماه و 26 روز تصدی امور را بر عهده داشت و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در نهادهای مختلف سیاسی فعالیت کرد.
این عضو شورای انقلاب بعدها عضو فقهای شورای نگهبان شد. سرپرستی کمیته‌های انقلاب اسلامی را برعهده گرفت، نماینده امام در رسیدگی به جنگزدگان بود، به ریاست مرکز رسیدگی به امور مساجد رسید. در شورای عالی تبلیغات اسلامی عضویت داشت. وی که قبل از انقلاب تولیت حوزه علمیه مروی را بر عهده داشت این سمت را پس از انقلاب نیز حفظ کرد. باید دید اصرار روحانیون برجسته بر کاندیداتوری وی می‌تواند شیخ روحانیت مبارز را با تجربه حضور در مجلس خبرگان آشنا کند؟