گروه بینالملل: دونالدرامسفلد وزیر دفاع آمریکا ادعا کرد که ایران تهدیدی برای اسرائیل و آمریکا محسوب میشود، ولی از پاسخ به این که آیا احتمال جنگ وجود دارد، امتناع کرد. به گزارش سایت نیوزمکس، رامسفلد به رادیو ایبیسی گفت: «ایرانیها از حزبالله و حماس حمایت میکنند. آنها وقت خود را برای سوریه، کره شمالی و افرادی نظیر آنها صرف می کنند.» رامسفلد تأکید کرد، جرج بوش رئیسجمهور آمریکا در مسیر دیپلماتیک قرار دارد. وی افزود: «تصمیم بوش که به نظر من درست است، این است که تمامی تلاشها برای پرداختن سازمان ملل به این مسأله و دخیل کردن این نهاد جهانی انجام شود و بهترین اقدام همین است.» وی پیشبینی کرد که اظهارات محمود احمدینژاد رئیس جمهور ایران بی نتیجه نخواهد بود و موجب انزوای وی از جامعه بینالملل و کاهش نفوذ او در داخل و خارج خواهد شد. از سویی رئیس سابق سازمان دفاع موشکی اسرائیل اظهار داشت که رزمایش دریایی اخیر سپاه پاسداران نوعی از بازدارندگی را برای ایران به ارمغان آورده است. به گزارش ایسنا به نقل از میدل ایست نیوز لاین، اوزی رابین رئیس سابق سازمان دفاع موشکی اسرائیل گفت: آیا ایرانی ها توانسته اند بازدارندگی داشته باشند؟ بله. من هفته گذشته به اروپا رفتم و همه آنجا درباره راهحل دیپلماتیک مساله هستهای ایران سخن می گفتند.