تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۸:۱۲  ، 
شناسه خبر : ۹۶۹۸۳
عضو فراکسیوان اصولگرایان:

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شوراى اسلامى تجربه انتخابات ریاست جمهورى را براى اصولگرایان درس آموز عنوان کرد و گفت: اصولگرایان باید با توجه به تجربه گذشته، وضع موجود و نگاه به آینده اقدام به تصمیم سازى کنند. على عسگرى نماینده مشهد در گفتگو با ایسنا، در خصوص تدوین منشور اصولگرایى با بیان اینکه هنوز به معنى واقعى کلمه منشوراصولگرایى متولد نشده است، خاطرنشان کرد: رایزنى ها و صحبتهایى براى انسجام و اتحاد اصولگرایان در حال انجام است.
وى ادامه داد: باید اصولگرایان به اخلاق و منش اسلامى روشمند شوند. در حقیقت تجربه انتخابات ریاست جمهورى مى تواند براى آنها درس آموز باشد. اصولگرایان باید با دو تجربه و یک آینده نگرى به تصمیم سازى اقدام کنند. تجربه گذشته، وضع موجود و نگاه به آینده. عسگرى در پاسخ به اینکه آیا فقط در این منشور باید به انتخابات بسنده کرد، گفت: معنا و مفهوم اصولگرایى این است که به قدرت، اندیشه نکنیم بلکه به حکم تکلیف در مقاطع خاص و شرایط زمانى و مکانى خاص، براى ارتقاء بخشى نظام تلاش کنیم و از برخورد انقباضى پرهیز داشته باشیم و از همه نیروها، چهرها و اشخاصى که داراى توانمندى کار و تجارب ارزشمندى براى پیشبرد نظام هستند، استفاده کنیم. عضو فراکسیون اصولگرایان درپاسخ به این سوال که چرا شوراى هماهنگى نتوانست به گونه اى به کار خود ادامه دهد که امروز منشور اصولگرایى در حال تدوین است؟ یادآور شد: متأسفانه شوراى هماهنگى على رغم اسمى که داشت در تصمیم سازى و در بحث انتخابات ریاست جمهورى ناهماهنگ پیش رفت و در نتیجه تصمیمات محفلى درون تشکیلاتى شوراى هماهنگى را آسیب پذیر کرد. وى ادامه داد: به نظر مى رسد تجربه گذشته مى تواند براى شوراى هماهنگى ضمن تلخ بودنش یک سرمایه محسوب شود، از جهت استفاده از تجربه پیشین مى توان با نگاه به آن تجربه و توجه به وضع موجود، گستردن دایره اصولگرایى، هماهنگى و وحدت را براى دلسوزان نظام بیشتر کرد و همانگونه که در منشور اصولگرایى مورد نظر مقام معظم رهبرى مطرح شد براى آینده تصمیم سازى کند.