تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۸۸ - ۱۳:۲۰  ، 
شناسه خبر : ۹۸۹۹۷

محمد دوامی
گروه سیاسی
در حالى که آمریکا و برخى کشورهاى اروپایى تلاش مى‌کنند با سوء استفاده از ابزار شوراى امنیت و تهدید اعمال تحریم جمهورى اسلامى ایران را وادار به توقف غنى‌سازى اورانیوم و در نتیجه تعطیلى فعالیت‌هاى صلح‌آمیز هسته‌اى نمایند. منابع خبرى از راه‌اندازى دومین آبشار 164 تایى از ماشین‌هاى سانتریفیوژ نوع 1P در کارخانه نطنز خبر دادند.اعلام این خبر در واقع پاسخ عملى به تهدیدات آمریکا و کشورهاى اروپایى همسو با آن است و نشان مى‌دهد جمهورى اسلامى بر اساس مقررات (ان،پی،تی) برنامه صلح‌آمیز هسته‌اى خود را پیگیرى و تسلیم تهدیدات قدرت‌هاى استکبارى نخواهد شد. اکنون جمهورى اسلامى ایران آهنگ پیشرفت و توسعه در پیش گرفته و استفاده از فناورى صلح‌آمیز هسته‌اى نیز در همین راستا مى‌باشد و به یک خواست ملى تبدیل شده است که هیچ تهدیدى نمى‌تواند آن را به تعطیلى بکشاند.
ایران در برنامه هسته‌اى خود تمام مقررات بین‌المللى را بدون هیچ کم و کاستى رعایت کرده و هیچ‌گونه نقطه ابهامى در صلح‌آمیز و قانونى‌بودن فعالیت‌هاى هسته‌اى‌اش باقى نگذاشته است و لذا تلاش‌هاى آمریکا و چند کشور اروپایى براى وادار کردن ایران به توقف فعالیت‌هاى غنى‌سازى فاقد وجاهت قانونى است و هرچه این قدرت‌ها بر خواسته نامشروع خود اصرار ورزند بر رسوایى خود خواهند افزود.درخواست تهدیدآمیز قدرت‌هاى استکبارى از ایران براى توقف غنى‌سازى در حالى انجام مى‌شود که محمد البرادعى مدیر کل آژانس بین‌المللى انرژى اتمى اخیرا طى سخنانى در دانشگاه “جرج تاون” آمریکا صریحا اعلام کرد: ایران از نظر قانونى حق غنى‌سازى اورانیوم را دارد.البرادعى براى چندمین بار فعالیت‌هاى هسته‌اى ایران را صلح‌آمیز دانست و گفت: هیچ گزارشى درباره منحرف‌شدن فعالیت‌هاى هسته اى ایران از مسیر صلح‌آمیز دریافت نکرده است.به هر حال موفقیت‌هاى هسته‌اى دانشمندان جوان ایرانى که یکى پس از دیگرى حاصل مى‌شود پاسخ عملى به سیاست‌هاى زورگویانه و غیرمنطقى غرب است و به آنان مى‌فهماند که ملت ایران قانونمدار، منطقى و در عین حال استوار در احقاق حق خود است و هرگز تسلیم تهدیدات و فشارهاى تبلیغاتى نمى‌شود.