تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۷  ، 
شناسه خبر : ۹۹۳۴۹
عضو شورای مرکزی حزب همبستگی:

گروه سیاست : محمدرضا پوینده عضو شورای مرکزی حزب همبستگی در گفت‌وگو با این روزنامه اظهار داشت: عرصه سیاسی کشور بار دیگر رنگ و بوی انتخاباتی به خود گرفته است. پس از گذشت یک سال و نیم از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، احزاب و گروه‌های سیاسی مجددا خود را برای حضور در انتخابات 24 آذر آماده می‌کنند. وی افزود: شخصیت‌ها و سازمان‌های سیاسی اصلاح‌طلب با توجه به راهبردهای اصلی خود به ائتلافی کامل دست یافتند. انتخابات شوراها نقطه آغاز بازگشت به صحنه برای اصلاح‌طلبان است که آن‌ها در ابتدا توانستند با مطالبات حداقلی به ائتلاف حداکثری دست یابند.
اکنون برنامه مدرن و کارشناسی شده‌ای از سوی اصلاح‌طلبان به عموم مردم عرضه شده و بستر بسیار مناسبی برای بازگشتی باشکوه فراهم آمده است. این عضو شورای مرکزی همبستگی اعلام کرد: البته برای تکمیل این پازل فقط دو قطعه دیگر لازم و ضروری است که در صورت عدم تحقق آن‌ها نمی‌توان سرانجام مطلوبی را متصور بود. تمامی شخصیت‌ها و گروه‌های اصلاح‌طلب طی چند روز آینده باید فارغ از اختلاف سلیقه‌های جزیی با حداکثر توان خود در صحنه رقابت سیاسی وارد شده و به‌رغم نابرابری رسانه‌ای و تبلیغی غیرقابل قیاس با تقسیم کار براساس مزیت‌های نسبی هر شخصیت و گروه شرکت‌کننده در ائتلاف، اقدامات وسیعی را برنامه‌ریزی و ساماندهی نموده و از تمامی امکانات و توانمندی خود جهت به صحنه کشیدن قشرهای مختلف مردم استفاه نمایند.
این کارشناس مطالعات سیاسی وزارت کشور اظهار داشت: البته در شرایط فعلی هیچ‌کس انتظار یک پیروزی مطلق و خیره‌کننده را ندارد اما یک پیروزی نسبی در انتخابات 24 آذر فضای روانی بسیار مناسبی را در سطوح مختلف برای بازگشت اصلاحات و اصلاح‌طلبان به قدرت فراهم می‌نماید. قطعه دوم و نهایی این انتخابات، حضور مسوولانه و حداکثری قشرهای مختلف مردم در پای صندوق‌های رای می‌باشد.
تمامی شهروندان تهرانی اگر فقط به تغییرات حاصل شده پیرامون زندگی خود در طی یک سال و نیم گذشته بپردازند، نه‌تنها به حضور در انتخابات هیچ‌گونه تردیدی را نخواهند داد بلکه با درک شرایط به ترغیب اطرافیان و آشنایان خود برای حمایت از ائتلاف اصلاح‌طلبان خواهند پرداخت. پوینده در ادامه گفت: روز گذشته یکی از دوستانی که در انتخابات گذشته کم‌تر حضور پیدا می‌کرد و رای خود و مردم را منشا اثر نمی‌دانست، طی تماس تلفنی به ذکر حادثه‌ای پرداخت که برای او و من بسیار متاثرکننده و دردناک بود.
ما در ادامه صحبت متوجه شدیم که ریشه اصلی وقوع آن حادثه ناشی از اعمال سیاست‌ها و برنامه‌های دولت جدید در جهت تغییرات انقلابی و رادیکالی در تمامی سطوح اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و دانشگاهی است. نتیجه آن‌که این دوست تحلیلگر ما به این تحلیل رسید که انتخاب مسیر عدم شرکت در انتخابات راه مناسبی برای یک شهروند مسوول برای مطالبه حقوق خود نیست، بلکه باید آگاهانه در انتخابات حضور یافته و به تقویت بنیان‌های اصلاح‌طلبی بپردازد. وی افزود: مروری بر فهرست ائتلاف اصلاح‌طلبان پایتخت نشانگر تاکید بر تجربه‌گرایی و کارکردگرایی است. بی‌شک حضور اشخاصی نظیر معصومه ابتکار، معاونت رییس‌جمهور (خاتمی) در سازمان محیط‌زیست، محمدعلی نجفی، وزیر موفق آموزش و پرورش و معاونت رییس‌جمهور (سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی)، احمد مسجدجامعی وزیر ارشاد دولت اصلاحات با کوله‌باری از تجربه، عباس میرزاابوطالبی قائم‌مقام وزیر مسکن و شهرسازی دولت خاتمی و استاندار چهارمحال و بختیاری، افشین حبیب‌زاده تئوریسین اقتصادی و حامی جدی سندیکاها و اصناف کارگری، تقی‌زاده خامسی معاونت وزیر نیرو دولت خاتمی و معاونت شهرداری تهران در زمان کرباسچی، اسماعیل دوستی، نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی و شهردار منطقه 3 تهران به همراه دیگر نامزدهای اصلاح‌طلب که هریک در حوزه‌های مختلف دارای تخصص و تجربه در سطوح مختلف ملی و شهری می‌باشند با تدوین یک برنامه منسجم و مدون ترکیبی ایده‌آل برای رفع مشکلات مبتلا‌ به شهر تهران خواهند بود.