تاریخچه شکلگیری ایالات متحده آمریکا
بیگمان هر محقق بیطرفی که بدون دخالت دادن حب و بغضهای شخصی به مطالعه تاریخ شکلگیری آمریکا بپردازد، بر این واقعیت صحه خواهد گذاشت که ایالات متحده بر مبنای سیاست «قتل عام، سلطه و چپاول» شکل گرفته است. چنانچه بخواهیم درباره جنایتهای مهاجران اروپایی که در طول چهارصد سال اقامت خود در آمریکا مرتکب شدهاند مطالبی بنویسیم، به بحر طویلی نیاز خواهیم داشت که در این مجال نمیگنجد؛ اما به اجمال سعی میکنیم به مهمترین نکات در این باره اشاراتی داشته باشیم. مهمترین کشورهایی که از ابتدا سرزمین آمریکا را تحت استعمار خود قرار دادند، اسپانیا، انگلیس و فرانسه بودند که البته در این میان، انگلیستان افتخار بیشتری را به خود اختصاص داده است!
در سال 1565م بخشهایی از فلوریدا توسط اسپانیاییها و در سال 1607م بخشهای مهمی از ویرجینیا توسط انگلیسها اشغال گردید. در سالهای بعد، انگلیسیها بیشتر مناطق اطراف اقیانوس آتلانتیک را اشغال کردند و در جنگهایی که با سرخپوستان و فرانسویان بر سر تصاحب سرزمینهای بیشتر داشتند، سرزمینهای غرب آمریکا و کانادا را نیز به تصاحب خود درآوردند تا آن که سرانجام در سال 1776م جنگ بین انگلیس و قسمتهای مستعمره آمریکا با علام استقلال این کشور خاتمه یافت و در سال 1788م جرج واشنگتن به عنوان اولین رئیس جمهور انتخاب شد. در سال 1803م لوییزیانا (حدود 14 ایالت کنونی آمریکا) به مبلغ 15 میلیون دلار از فرانسه خریداری شد! چند سال بعد دولت ایالات متحده قسمتی از جنوب ایالت می سیسی پی را که از سرزمینهای تحت تصرف اسپانیا بود، به اشغال خود در آورد و در سالهای بعد ایالات آلاباما و فلوریدا نیز از این کشور گرفته شد. در سال 1845م آمریکا در جنگی با مکزیک، ایالات تگزاس، اکلاهما، کالیفرنیا، اریزونا، نوادا و چند ایالت دیگر را اشغال کرد.
به این ترتیب ایالات متحده آمریکا که با اشغال اولیه این سرزمین از سوی اروپاییان شکل گرفت، با تجاوز و اشغال سرزمینهای دیگر بر وسعت خود افزود و به شکل امروزی درآمد.
مارک تواین، یکی از شخصیتهای معروف فرهنگ ادبی آمریکا، سالها پیش از این به رئیس جمهور وقت ایالات متحده نامهای مینویسد و در آن ضمن اشاره به شکلگیری غاصبانه این کشور اضافه میکند: «نوارهای سفید رنگ پرچم آمریکا باید به رنگ سیاه و ستارههای آن (که هر کدام نشانگر یک ایالت است) به علامت جمجمه با دو استخوان ضربدر (حاکی از مرگ و سم) تبدیل شود.»(2)
اینها واقعیاتی است که هر تاریخنگار با مطالعه تاریخ شکلگیری آمریکا با آن مواجه خواهد شد و به این نتیجه خواهد رسید که مهاجران اولیه به آمریکا گروهی دزد، چپاولگر و وحشیان اروپایی بودند که برای پیدا کردن طلا به آن سرزمین هجوم بردند و ساکنان سرخپوست آمریکا را مورد تاخت و تاز و قتل عام قرار دادند. معروف است که این وحشیان اروپایی با بریدن سینههای زنان سرخپوست، از آنها کیسههای تنباکو درست میکردند!
سیاهان آفریقایی نیز که توسط اروپاییان به آمریکا آورده شدند و به عنوان برده خرید و فروش میشدند، از جنایتهای مختلف سفیدپوستان در امان نبودند و حتی در کتب تاریخی از زنده زنده سوزاندن سیاهپوستان توسط سفیدپوستان آمریکا یاد کردهاند!(3)
اینها بخش کوچکی از جنایتهای سردمداران اولیه فرهنگ لیبرال - دموکراسی در غرب است که با سلاح به اصطلاح علم و تمدن به چنان جنایتهایی دست زدند که به راستی روی جباران مشهور تاریخ همچون چنگیز و آتیلا را سفید کردند؛ زیرا امثال چنگیز و آتیلا در نهایت در فرهنگ و تمدن اقوام مغلوب مستحیل شدند و نسل اقوام مورد تجاوز خویش را به کلی بر نینداختند؛ در حالی که وحشیان به اصطلاح متمدن اروپایی نسل اقوام متعدد سرخپوست آمریکایی را منقرض ساختند و فرهنگ ریا و ظلم و آدمکشی و خدعه و نیرنگ را جایگزین فرهنگ و تمدن ساده و بیآلایش آنان نمودند. ادامه دارد...