گروه بینالملل
براساس اظهارات سخنگوى نظامى ناوگان پنجم آمریکا در بحرین دولت بوش قصد دارد روزهاى 29 و 30 اکتبر تمرین بازرسى از ناوها در منطقه خلیج فارس را با مشارکت بحرین، انگلیس، فرانسه و ایتالیا انجام دهد. بهانه آمریکا براى انجام این مانور قطعنامه شوراى امنیت درباره کره شمالى و تقاضا از جامعه جهانى براى همکارى جهت جلوگیرى از فروش و انتقال تجهیزات فناورى مربوط به سلاحهاى کشتار جمعى است. این اقدامات آمریکا بهانه جویى و تحریک کشورهاى دیگر براى ورود به عرصه قلدرمآبى آمریکا در عرصه جهانى است. سیاست هاى به شدت تحریک آمیز و فاقد عقلانیت آمریکا مدتهاست که ازسوى جامعه جهانى با واکنش سرد روبرو شده است چراکه کشورهاى مختلف جهان احساس مى کنند آمریکا در ادعاهایش نسبت به تلاش براى مبارزه با سلاحهاى کشتارجمعى صادق نیست و آنچه هدف اصلى آمریکاست دستیابى به اهداف خاص اقتصادى و سیاسى است.
نمونههاى بارز این فقدان صداقت آمریکا را مى توان در بهانه جویى ها و دروغ پردازى هاى رسواکننده براى اشغال عراق دانست. آمریکا به بهانه مبارزه با سلاحهاى کشتار جمعى، در عراق جامعه جهانى را فریب داد و پس از رسیدن به هدف اصلى خود با یک سناریوى تبلیغاتى حساب شده و اعتراف به اشتباه و قربانى کردن چند چهره سیاسى ـ نظامى سعى کرد همه چیز را به فراموشى بسپارد. مورد دیگرى که نشان دهنده تناقض گویى هاى آمریکاست موضوع تسلیحات اتمى رژیم صهیونیستى است. آمریکا درحالى کره شمالى را به دلیل آزمایش اتمى مورد نکوهش، تحریم و مجازات قرار داده است که رژیم صهیونیستى با دراختیار داشتن 300 کلاهک هسته اى خاورمیانه و جهان را در معرض تهدید قرار داده است. هدف آمریکا به طور قطع مبارزه با گسترش فناورى هسته اى نظامى یا تسلیحات کشتارجمعى نیست بلکه آمریکا به بهانه این موضوع قصد دارد سیاست شکست خورده ایجاد اجماع بین المللى براى حمایت از سیاست هاى قلدرمآبانه آمریکا را دوباره احیا کند و با دمیدن بر طبل ناامنى و جنگ مناطق حساس و استراتژیک جهان را تحت سیطره خود قرار دهد.