تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۸۸ - ۰۸:۰۷  ، 
کد خبر : ۱۱۹۱۹۵

توطئه جدید آمریکا به منظور براندازی دولت حماس


10 ماه از زمان روی کار آمدن دولت مقاومت حماس در اراضی اشغالی فلسطین سپری شده است، درحالی که آمریکا همچنان در صدد براندازی دولت منتخب مردم فلسطین است. دراین راستا پس از شکست تلاشهای آمریکا برای تحریم سیاسی ـ اقتصادی حماس، اکنون واشنگتن با اختصاص 42 میلیون دلار برای براندازی دولت مقاومت حماس، توطئه جدیدی را در اراضی اشغالی فلسطین سازماندهی کرده است. به گفته مسئولان آمریکا این مبلغ برای کمک به سیاستمداران مخالف با حماس و همچنین حمایت ازجنبش فتح به منظور باز سازی ساختار این جنبش به ریاست محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی اختصاص یافته است.
به تازگی نیز خبرگزاری رویترز اسنادی را فاش کردکه حاکی از آن بود که آمریکا برای روی کار آمدن جنبش فتح در انتخابات ژانویه سال 2006 و شکست حماس سرمایه گذاری کرده بود . دولت منتخب مردم فلسطین بدنبال پیروزی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) درانتخابات مجلس قانونگذاری برگزیده شد . جنبش حماس با بدست آوردن اکثریت کرسی های پارلمانی، سکان اداره اراضی اشغالی را در شرایطی برعهده گرفت که سیل توطئه های آمریکا و رژیم صهیونیستی به طرف اراضی اشغالی روانه بود.
در وهله نخست، آمریکا دولتمردان حماس را تهدید به تحریم سیاسی ـ اقتصادی نمود و سپس توطئه به راه انداختن جنگ داخلی درمیان فلسطینی ها شکل گرفت . آنهم درحالی که در تمامی این مراحل، رهبران حماس با حسن نیت ، خواستار تشکیل دولت اتحاد ملی و ائتلاف با جنبش فتح بودند . ازاین رو در ماه ژوئن حملات گسترده هوایی ، زمینی و دریایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه به منظور براندازی دولت حماس شکل گرفت و این حملات، بخش اعظم غزه را ویران کرد و فاجعه نسل کشی در غزه را رقم زد.
اکنون نیز پس از شکست فضاحت بار رژیم صهیونیستی در لبنان ، محور واشنگتن ـ تل آویو فعال شده است تا به منظور سرپوش نهادن براین شکست سنگین، اوضاع را دراراضی فلسطین ناآرام سازد. به اعتقاد صاحب نظران اکنون آمریکا با اختصاص کمک های مالی برای عناصر سازشکار فلسطینی، بر ان است تا آنان را رودر روی رهبران حماس قرار دهد . شرط پذیرفته شدن دولت حماس از سوی آمریکا ، پذیرفتن موجودیت غاصبانه اسرائیل توسط حماس عنوان شده است . در مقابل نیز رهبران جنبش مقاومت حماس اعلام کرده‌اند، به رسمیت شناختن اسرائیل به معنای نادیده گرفتن تمامی آرایی است که پس از 58 سال اشغال فلسطین و جنایات صهیونیستها، برای مبارزه و مقاومت علیه رژیم صهیونیستی به حماس داده اند.
در چنین شرایطی و باتوجه به اوضاع حساس کنونی به نظر می رسد آمریکا از هر سو تلاش می کند با براه انداختن کودتای سیاه در اراضی اشغالی، شرایط را به نفع رژیم صهیونیستی رقم بزند و عناصر مورد نظر خود را به مردم فلسطین تحمیل کند.
ازاین رو هرحرکت اشتباه رهبران فتح می تواند برپیچیدگی اوضاع اضافه کند و هرحرکت صحیح مقامات این جنبش نیز آمریکا و اسرائیل را در برابر سد محکمی قرار خواهد داد که شکست مفتضحانه دیگری را پس از لبنان به اشغالگران و حامیان آمریکایی انها تحمیل خواهد نمود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات