تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۳  ، 
کد خبر : ۱۲۰۰۰۱

من هم ویرانه تحویل گرفتم


«من یک ویرانه تحویل گرفتم» این گفته متعلق به رئیس قوه قضائیه در سال 78 نیست، بلکه بخشی از گفت وگوی فاطمه جوادی رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با یکی از روزنامه‌‌‌‌‌‌‌هاست. جوادی که جانشین معصومه ابتکار شده و دومین زنی است که در کابینه عهده‌دار سمت معاون رئیس جمهور ورئیس سازمان حفاظت از محیط زیست شده است علت انتخاب خود از سوی احمدی نژاد را چنین بیان می‌کند:« زمانی که من از رئیس جمهور پرسیدم چرا من را انتخاب کردید، نگاهی مصمم به من انداختند و گفتند: به خاطر صداقتت.»
فاطمه واعظ جوادی متولد 1345 در تهران است. کارشناسی زمین شناسی دانشگاه تربیت معلم تهران، کارشناسی ارشد زمین شناسی و دکترای زمین شناسی دانشگاه تربیت معلم تهران در سال 1380 در سوابق تحصیلی وی به چشم می‌خورد.
از سال 82 استاد پروازی دانشگاه شیراز است و در فاصله سالهای 82-80 در پژوهشکده سوانح طبیعی فعالیت داشت. برادر زاده آیت الله جوادی آملی است.
در سن 16 سالگی با مجید یزدانی ازدواج کرد. همسرش که لیسانس مدیریت دارد هم اکنون معاون، مشاور عالی و بازرس ویژه سازمان حفاظت محیط زیست است. یزدانی سابق بر این در دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست اشتغال به کار داشت ولی در سال 77 از این سمت کناره‌گیری کرد. در پی انتصاب فاطمه جوادی تغییرات گسترده‌ای در سازمان حفاظت از محیط زیست شروع شد و کادر مدیریتی این سازمان دستخوش تحول گردید.
وی بر این باور است که دستیابی ایران به انرژی هسته ای 8 درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای در کشور را کاهش می‌دهد و با این نگاه به فعالیت‌های صلح آمیز اتمی ایران می‌نگرد.
آخرین باری که به مجلس رفت برای اقناع نمایندگان جهت بررسی لایحه نحوه جبران سختی و خسارت کارکنان سازمان تحت مدیریتش لهجه کرمانی یک پیرمرد کشاورز را تقلید کرد که موجب عصبانیت باهنر، نایب رئیس مجلس و خنده نمایندگان شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات