تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۸۸ - ۰۸:۰۲  ، 
کد خبر : ۱۲۱۰۳۴
انتقاد رفسنجانی از جنجال آفرینی‌ها نسبت به سخنان خود در خبرگان

عده‌ای خود را در بهشت برین می‌بینند


گروه سیاسی – مریم جعفری: اجلاس رسمی مجلس خبرگان که به دلیل فرارسیدن ماه رمضان با حدود یک ماه تاخیر نسبت به برنامه اعلام شده قبلی برگزار شد، در حالی مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت که حملات برخی حامیان دولت به هاشمی رفسنجانی به صورت نسبی فروکش کرده بود. اما سخنرانی افتتاحیه هاشمی رفسنجانی در نخستین روز از اجلاسیه اخیر خبرگان بار دیگر فرصتی در اختیار سیاستمداران و رسـانـه‌های مخالف رئیس خبرگان گذاشت تا دور جدیدی از حملات خود را متوجه او نمایند. هاشمی رفـسـنـجانی در این سخنرانی، به عزم گروهی از دلسوزان برای تهیه متنی به منظور ارائه راه حل نسبت به برخی مسائل مبتلا به کشور خبر داد. رفسنجانی در سخنرانی خود هیچ نکته‌ای مطرح نکرد که ثابت کند تهیه کنندگان متن مورد نظر او از نمایندگان مجلس خبرگان هستند اما بلافاصله تعدادی از سایت‌های نزدیک به دولت، به سراغ تعداد مشخصی از نمایندگان مجلس خبرگان رفتند تا از زبان آنها وجود چنین موضوعی را تکذیب کنند. در ابتدای هفته جاری، یک سایت اصولگرا خبری را منتشر کرد که در آن ادعا شده بود چهره‌هایی مانند حبیب‌الله عسگر‌اولادی، ‌مصطفی میرسلیم،‌ محمدرضا باهنر،مرتضی نبوی، حسین مظفر و حداد عادل در میان تهیه کنندگان نامه مورد نظر رفسنجانی هستند. البته اظهارات دیروز عسگراولادی و تاکید او بر عدم وجود بحران در کشور نشان داد لیست اعلام شده توسط این سایت اصولگرا دقیق نبوده است. دو روز بعد از انتشار این خبر، رئیس مجلس خبرگان نیز در مقام پاسخگویی به کسانی برآمد که به همین بهانه، حملاتی را متوجه او کرده‌اند. نکته جالب در اظهارات اخیر رفسنجانی، انتقاد او از بـرخـی مـخالفان خود بود که به تعبیر او <احساس مـی‌کـنند در بهشت برین زندگی می‌نمایند.> رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که در دیدار اعضای خانه احزاب ایران سخن می‌گفت، احزاب را پیش برنده و ضربه‌گیر نظام خواند و با تاکید بر اینکه هیچ‌چیز جای احزاب را در اداره کشور نمی‌تواند بگیرد، تاکید کرد که منطق و تجربه بشری نشان می‌دهد که اگر ‌قرار است کشور با انتخابات و رای مردم اداره شود، بدون احزاب قدرتمند و برنامه‌دار امکان‌پذیر نخواهد بود. ‌
به گزارش ایلــنــا، اکـبـر هـاشـمـی رفـسنجانی با مهم دانستن دغـدغـه‌هـای احـزاب در کـشور، یکی از بزرگ‌ترین آرزوهای مبارزان در پیش و پس از انقلاب اسلامی را حفظ و ارتقای جایگاه الهام‌بخش اسلام خواند و گفت: تـبلـیغـات گستـرده‌ای کـه امـروزه علیـه ‌کـارآمـدی و الهام‌بخشی دین مبین اسلام صورت می‌گیرد، وظیفه همه دلسوزان و وفاداران به نظام و انقلاب را ‌دو چندان می‌کند و همه ما موظفیم به گونه‌ای رفتار کنیم که عملکرد نادرست هیچ‌کس به پای اسلام نوشته نشود ‌و خدای ناکرده هیچ‌کدام ما حجاب اسلام نشویم. ‌رئیس مـجلـس خـبـرگان رهبری یکی از اهداف بلند سند چشم‌انداز 20 ساله کشور را الهام‌بخشی اسلام و قرآن ‌برای ایران و منطقه خواند و تاکید کرد: در برهه حساس کنونی همه دلسوزان نظام در معرض آزمایش ‌بزرگی هستند و باید نهایت تلاش خود را به کار ببندیم که از آن سربلند بیرون بیاییم. ‌وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر جز حفظ نظام و منافع کشور و مردم و همچنین دفاع از اسلام به عنوان ‌اداره‌کننده کشور آرزویی نداریم، تصریح کرد: بزرگ‌ترین آرزوی من این است که اهدافی که پیشتازان انقلاب ‌در بدترین شرایط به دنبال آن بودند پـیـگـیـری شـود. ‌هـاشـمـی رفـسـنـجـانی با اشاره به جنجال‌آفرینی برخی رسانه‌ها در مورد سخنانش در اجلاس خبرگان رهبری در ‌خصوص طرح برخی افراد دلـسـوز و خـیـرخـواه گفت: متاسفانه برخی افراد و رسانه‌ها که خود را در بهشت ‌برین می‌بینند، شتابزده در خصوص این اظهارات عکس‌العمل نشان دادند ولی باید متذکر شوم افرادی دلسوز در ‌مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیشنهاد دهنده این طرح به اینجانب بــودنـد کـه مـورد مـوافقـت بنـده نیـز قـرار گـرفـت و قرار است نتایج آن به زودی در دیداری که با آنان خواهم داشت مورد بحث قرار گیرد.
‌رئیس مجمع تشخیص مصلحت نـظام در بخش دیگری از سخنانش وظیفه احزاب کشور را در شرایط کنونی ‌خطیرتر از گذشته خواند و تاکید کرد: منطق و تجربه بشری نشان می‌دهد کـه اگـر قـرار اسـت کـشـور با انتخابات ‌و رای مردم اداره شـود، بدون احزاب قدرتمند و برنامه‌دار امکان‌پذیر نخواهد بود. ‌ در همین حال، سخنگوی فراکسیون خط امام (ره) گفت که اگر جلسه فراکسیون خط امام(ره) تشکیل شود قطعاً از مسائلی که ‌بررسی می‌شود کمیته آشتی است که هاشمی برای پایان دادن به مشکلات و برقراری وحدت در بین مردم و ‌سیاسیون مطرح کرد. ‌داریوش قنبری در گفتگو با ایلنا، ضمن اعلام این مطلب گفت: فراکسیون معمولاً به‌طور متوسط هر ‌هفته یک جلسه دارد و احتمالاً جلسه‌ای سه‌شنبه (امروز) برگزار می‌شود. ‌قنبری تصریح کرد: کمیته آشتی برای پایان دادن به مسائل و مشکلات و برقراری وحدت در بین مردم و ‌سیاسیون، مطرح شد و بزرگان نظام مسیری را تعیین می‌کنند که بر اساس آن باید جامعه را به سمت وحدت ‌سوق دهند و نگرانی‌های شکل‌گرفته را کنترل کنند. ‌وی با بیان اینکه شواهدی در دست است که در جهت ایجاد چنین کمیته‌ای حرکت‌هایی صورت گرفته، اظهار ‌امیدواری کرد که این کمیته یک گام مفید و موثر برای برون رفت از فضای فعلی باشد. ‌نماینده مردم ایلام در پایان خاطر نشان کرد: صحبت‌هایی از وجود اشخاصی همچون حداد در این کمیته به ‌گوش می‌رسد که امیدوارم از افراد اصلاح‌طلب نیز استفاده شود. ‌

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات