تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۱  ، 
کد خبر : ۱۲۱۲۵۶

یک کارشناس: روسیه بیش از همه از تحریم ایران آسیب می‌بیند


دست آخر این که مدیرکل مرکز مطالعه ایران معاصر در روسیه درباره قطعنامه شورای امنیت در مورد برنامه هسته ای ایران گفته: مجازات ایران غیر مؤثر بوده و باعث وخامت اوضاع منطقه و سراسر جهان می شود. رجب صفراف افزوده: تصمیم شورای امنیت سازمان ملل یک اشتباه بوده که با انگیزه سیاسی صورت گرفته و با موازین حقوقی هماهنگی نداشته است. این کارشناس روس گفته: تصمیم شورای امنیت در مورد تحریم ایران، به سیستم روابط بین المللی و اعتبار سازمان امنیت و شورای امنیت لطمه بزرگی وارد کرد. صفراف با بیان این که روسیه بیش از همه از این تصمیم شورا آسیب می بیند، یادآور شده: روسیه بازیگر برجسته بازار انرژی ایران است و در این میان صدها میلیون دلار ضرر خواهد دید. وی همچنین تأکید کرده: مایه تأسف است که تصمیم شورای امنیت و حمایت مسکو از آن، به اعتبار روسیه در جهان اسلام ضربه بسیار شدیدی وارد کرده و باعث شده که روسیه دیگر شریک معتبری برای جهان اسلام نباشد.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات