تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۹  ، 
کد خبر : ۱۲۲۲۲۲
نادران در واکنش به نامه اقتصاددانان به رئیس‌جمهور:

آیا این تئوریزه کردن براندازی خاموش نیست؟


الیاس نادران عضو ائتلاف آبادگران در نطق پیش از دستور خود در جلسه مجلس نسبت به فعال شدن جبهه دوم خرداد جهت اختلاف افکنی در میان اصولگرایان هشدار داد. وی در آستانه سوم تیر سالروز پیروزی احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری با تبریک حماسه تکمیل حلقه خدمت گذاری اصول گرایان گفت: لایه هایی از جناح دوم خرداد با نزدیک شدن برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و خبرگان، خیال کرده اند می توانند با هجمه به دولت اصولگرا دوباره کشور را عرصه تاخت و تاز طرفداران آمریکا و اسرائیل کنند که سخت در اشتباهند.
به گفته وی «زخم خوردگان از جریان اصولگرایی، ویژه خواران بریده دست از بیت المال و موج سواران مدیریت اقتصادی 16 سال گذشته که خود را تازه به دوران رسیده نمی دانند و بارها و بارها آزمون شکست خورده سیاست های نولیبرالی را در این کشور تجربه کرده اند، اصل اصولگرایی و جریان خدمتگزار صادق را به چالش کشیده‌اند».
نادران معتقد است که این دسته فراموش کرده اند که در دوران آنها کشور تورم های 35 درصدی و 5/49 درصدی و بیکاری های دو رقمی و بحران بدهی های خارجی را تجربه کرده است و شکاف های طبقاتی تشدید و ریسک های اقتصادی و سیاسی در کشور بالا رفت و اتکا به نفت تعمیق شد و امروز به جای پاسخگویی به آشفتگی های ناشی از جریانات پرتنش و دعوای بر سر غنایم که به رویگردانی مردم از ائتلاف سکولارها و اصلاح طلبان مدعی خروج از حاکمیت و رانت خواران دوران سازندگی انجامید، طلبکار هم شده‌اند.
این عضو فراکسیون اصولگرایان اظهار داشت: اکثر آنچه امروز به دولت نوپای برادر بزرگوارمان احمدی نژاد نسبت داده اند به عنوان چالش های برنامه سوم در کتاب «ربع قرن نشیب و فراز» در خرداد 83 توسط وزارت اقتصاد انتشار یافته و در کتاب مبانی نظری برنامه چهارم به تفصیل آمده است. وی از رسانه ها خواست این متن ها را تطبیق دهند تا مردم قضاوت کنند. نادران گفت: برای نمونه کافی است بدانید که در نامه پنجاه نفر به گزارشی از «ای آی یو» در مورد محیط ناامن کسب و کار در ایران و در نتیجه فرار سرمایه ها اشاره شده که عینا در صفحه 207 کتاب مبانی نظری آمده است.
وی با طرح این پرسش که «آیا در دوران 16 ساله و حداقل 8 ساله اصلاحات، سرمایه ها به دبی رفت و یا اکنون؟» در پاسخ گفت: دوران شما بود که بازار دبی از شرکت های ثبت شده ایرانی پر شد؛ در دوران شما بود که میلیاردها دلار برای حفظ قیمت دلار در داخل توسط بانک مرکزی به خارج انتقال یافت و خود منشاء پولشویی شد. در دوران شما بود که بحران بدهی های خارجی پیش آمد و بلایی بر سر کشور آمد که هنوز از آن خلاصی نیافته است.
وی ادامه داد: تعجب من بیشتر از آنانی است که برای مرحوم عالی نسب بزرگداشت می گیرند و خود را فکراص منتسب به ایشان می دانند و بعد پای نامه ای را امضا می کنند که کاهش نرخ سود بانکی را به ضرر اقتصاد ملی می داند و در کنار افرادی امضا می کنند که از مقامات عالیه بانک مرکزی شاه بودند. به اعتقاد وی، بیت الغزل هجمه های اخیر این است که چالش های هسته ای، هزینه های سرمایه گذاری و اقتصادی را بالا برده است؛ این در حالی است که ظاهراص آقایان فراموش کرده اند که ـ بر اساس صفحه 76 کتاب مذکور ـ برای حل مشکلات اقتصادی کشور توصیه کرده اند که ایران به نظم نوین جهانی و ساختار قدرت جهانی تمکین کند.
وی برای آشنایی با دیدگاه این افراد به جمله ای از آن کتاب اشاره کرد و گفت: در صفحه 345 این کتاب آمده است «در حال حاضر ایران عمدتا به عنوان یک قدرت داخلی بحران زده مطرح است». نادران تصریح کرد: پس شما که یک کشور بحران زده، سیاه و دارای انواع شکاف های قومی، مذهبی، سیاسی و اقتصادی، به زعم خودتان، تحویل اصولگرایان داده اید، امروز دیگر چه ادعایی دارید؟
وی گفت: شما در این کتاب توصیه کرده‌اید که ایران ذاتاص باید طرفدار تغییر وضع موجود خود در قالب حفظ وضع موجود بین المللی باشد اما ملت ایران این ذلت را نپذیرفت؛ شما را به خدا اگر کارشناسان آمریکا و اسرائیل هم می خواستند، می توانستند اوضاع را از این سیاه تر نشان دهند؟ به گفته وی، آقایان بلندگوهای آمریکا و اسرائیل شده بودند و اینچنین مرعوبانه نسخه های تسلیم و ذلت می‌پیچیدند، حالا هم عصبانی شده اند.
نماینده تهران با بیان این پرسش که شما به چه سطحی از مناسبات در سطح منطقه دست یافتید، گفت: امروز دولت بدون کمترین امتیازی به اروپا و آمریکا، با ایستادگی بر مواضع اصولگرایانه، باعث شد تا کشور نه تنها در سطح منطقه که در سطح آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین تاثیرگذار باشد. وی با بیان اینکه «این آقایان با این دیدگاه ها و با آن عملکرد امروز حاکمیت را از دست داده‌اند»، گفت: حال با نامه پراکنی، نطق و مقاله می خواهند شرایط ایران را مشوه جلوه دهند. وی با طرح این پرسش که «مگر کار بی هزینه هم در دنیا وجود دارد؟»
ادامه داد: اگر خیلی می ترسند بروند پیش رفقایشان در لندن، در دانشگاه اسماعیلیه تدریس کنند؛ هر وقت مملکت گل و بلبل شد بیایند. وی شرافت و کرامت انسانی و عزت اسلامی را در گرو ایستادگی، تدبیر، تعقل و مقاومت بر اصول و نه در گرو ذلت پذیری از نظام سلطه جهانی و مماشات با آمریکا و اسرائیل دانست و افزود: اینها تنها گوشه ای بود از تصویری که شما برای کشور در زمان حکومت خودتان کشیده اید، مسئول آن سیاه نمایی ها کیست؟ مگر غیر از این است که در 16 سال گذشته سکان کشتی اقتصادی کشور در دست شما بود؟ جز تنش، آشوب، درگیری های سیاسی و تحرکات قومی و جناحی چه کردید؟
وی ادامه داد: شما برای ملت غیور آذربایجان در این سال های گذشته چه کرده اید که امروز دم از مطالبات مردم ترک می زنید؟ چه خبر شده که دوستان آرامش سیاسی را تحمل نمی کنند و برآشفته اند؟ اگر این حرف ها تئوریزه کردن براندازی خاموش و استحاله نظام نیست، پس چیست؟ وی با بیان اینکه صادق باشید، گفت: بگویید با پول دولت و مدیریت سازمان مدیریت و برنامه ریزی دولت اصلاحات، تئوری انحلال دادیم، نشد؛ خواستیم اقتصاد ایران را هضم در اقتصاد سرمایه داری جهانی کنیم، نشد؛ ناراحتیم، نامه امضا می‌کنیم.
نادران با بیان اینکه این همه پشتک و وارو زدن نمی خواهد، گفت: اختلاف افکنی بین اصولگرایان و شکاف بین دولت و مجلس و سایر نهادهای حکومتی که در دستور کار لایه هایی از جناح دوم خرداد قرار گرفته است خواب آشفته ای است که هرگز تعبیر نخواهد شد. این مجلس با همه وجود حامی دولت است؛ از مواضع اصولگرایانه او در عرصه داخلی و خارجی حمایت می کند و در خدمت رسانی بهتر به مردم از همه ظرفیت خود استفاده می کند، کاستی ها را هم صمیمانه تذکر می‌دهد.
این عضو فراکسیون اصولگرایان افزود: آنها که با نزدیک شدن برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و خبرگان، خیال کرده اند می توانند با هجمه به دولت اصولگرا دوباره کشور را عرصه تاخت و تاز طرفداران آمریکا و اسرائیل کنند، سخت در اشتباهند.
وی در پایان تصریح کرد: این ملت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ارکان آن وفادار و با همه وجود از خدمتگزاران خود حمایت می‌کند.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات