روزنامه نیویورک تایمز نوشت : دولت بوش که در پی به دست آوردن حمایت روسیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد از قطعنامه مربوط به ایران است ، موافقت کرده تا تهدید استفاده از نیروی نظامی بر ضد این کشور را فعلا کنار بگذارد. بر همین اساس دیپلمات های اروپایی اعلام کردند: این موافقت آمریکا سبب خواهد شد که روسیه همراهی بیشتری در مورد قطعنامه ایران انجام دهد. این قطعنامه از ایران می خواهد فعالیت های مختلف هسته ای که غرب آنها را تلاش برای به دست آوردن سلاح هسته ای می داند، به حال تعلیق درآورد اما ایران تاکید دارد که این فعالیت ها با اهداف صلح آمیز صورت می گیرد. به نوشته نیویورک تایمز، جورج بوش رئیس جمهوری آمریکا از رهبران روسیه و فرانسه و آلمان خواسته است تلاش های زیادی را انجام دهند تا قطعنامه مربوط به ایران در شورای امنیت رای بیاورد تا، یا برنامه هسته ای ایران متوقف شود و یا این کشور با تدابیر تنبیهی روبه رو شود. منابع اروپایی همچنین اعلام کردند قرار است بسته ای از منافع در امور مربوط به انرژی و اقتصاد و امنیت به ایران پیشنهاد شود تا در صورتی که ایران برنامه هسته ای خود را کنار بگذارد، به مورد اجرا گذاشته شود. اروپایی ها قصد دارند این پیشنهاد را با حمایت آمریکا به ایران بدهند اما آمریکا در مورد مفاد زیادی از آن ابراز تردید کرده است . البته شان مک کورمک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: من گمان می کنم در شرایط خوبی قرار داریم و می توانیم به نتایجی برسیم . وی خبر داد نیکلاس برنز معاون رایس قصد دارد در روزهای آینده در مورد موارد مورد اختلاف با اروپایی ها، گفت وگوهایی را انجام دهد. در ماه های گذشته آمریکا خواستار فشار بیشتر بر ایران شده و اعلام کرده است باید با استفاده از فصل هفتم منشور سازمان ملل ایران را مجبور به توقف فعالیت های هسته ای صلح آمیز کرد.