تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۸۸ - ۱۰:۲۴  ، 
کد خبر : ۱۳۳۰۷۰
قائم مقام حزب اعتماد ملی:

مسائل به‌وجود آمده با روبوسی حل نمی‌شود


قـائم مـقـام حـزب اعـتـمـادملی در خصوص پیشنهاد اخیر هاشمی‌شاهرودی مبنی بر ‌گفتگوی بی‌پرده چهره‌های سیاسی برای برون‌رفت از شرایط فعلی، گفت: چندی قبل که بحث وحدت و آشتی ‌ملی مطرح شد مطلبی را به عنوان پیشنهاد با رسانه‌ها داشتم که خوشبختانه امروز مورد تاکید سیاسیون و آیت‌الله شاهرودی واقع شده است.‌ به گزارش ایلنا، منتجب نیا با بیان اینکه چاره‌ای جز ایجاد یک وحدت و انسجام میان مردم و نخبگان نداریم، اظهار داشت: اگر بخواهیم ایران، ‌سرفراز و موفق باشد راهکاری جز وحدت ملی، جمهوری اسلامی را تضمین و تقویت نمی‌کند.‌ ‌وی ادامه داد: ما در سطح جامعه، شاهد شکاف‌ها و اختلافات دامنه‌دار هستیم که تمام نظام و کشور را به ‌مخاطره می‌اندازد و باید این قضیه هر چه سریع‌تر حل شود.‌ منتجب‌نیا تاکید کـــرد: حل شدن این امر با روبوسی و آشتی‌کـردن متعـارف، عملی نیست و بـــا روی هم بوسیـدن سران و ‌نخبگان، موضوع حل نخواهد شد؛ چراکه مسئله، مسئله سران، نخبگان، فعالان سیاسی و حتی احزاب سیاسی ‌نیست. مسئلــه به‌‌‌‌‌مردم کشیده شده و باید آنان را اقناع کرد و این اختلاف را از میان مردم برداشت.‌ ‌وی ادامه داد: وقتی موضوع تا به این حد گسترش یافته، پیشنهاد می‌دهم از سوی دو جناح اعلام آتش‌بس شود و ‌هیچ‌کس از طرفین از طریق رسانه‌ها دیگری را تخریب نکند.‌
‌‌این فعال سیاسی با اشاره به بازداشت برخی از چهره‌های شاخص احزاب اصلاح‌طلب در بعد از انتخابات گفت: ‌برای جلوگیری از گسترش اختلافات باید هرچه سریع‌تر ولو با قید وثیقه، افرادی که در‌‌‌‌‌بند هستند آزاد شده و ‌شخصی به دلیل مسائل انتخابات در زندان نماند.‌ ‌قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان تریبونی برای بیان نظرات خود ندارند، ادامه داد: امروز رسانه ‌چندانی در اختیار آنان نیست و اکثریت قریب به اتفاق رسانه‌ها در اختیار جناح حامیان دولت و افراطیون است. وی تصریح کرد: چه‌طور هاشمی شاهرودی در دوران صدارت خود کاری نتوانست در این زمینه انجام دهد. وی ‌رئیس قوه قضائیه بود که بخش عمده‌ای از مسائل، زیر‌‌‌‌نظر دستگاه تحت امر وی بود. هاشمی شاهرودی باید ‌بیاید راجع به بازداشتی‌ها و توقیف مطبوعات توضیح دهد؛ ‌چراکه این مسائل به نام وی نوشته شده است.‌ ‌قائم مقام حزب اعتماد ملی ادامه داد: واقعا اگر وی مخالف بود، بیاید و مخالفت خود را اعلام کند. منتجب نیا درخصوص ضرب و شتم مهدی کروبی در مراسم 13‌‌‌‌‌آبان گفت: معتقدم در بین مردم و ‌نظامی کــه کروبی، موسوی، خـاتمی و امثال آنها احساس امنیت نکنند ما باید اظهار شرمندگی کنیم.
وی تصریح کرد: اگر اینها انقلابی نیستند پس چه اشخاصی در‌‌این کشور، انقلابی هستند؟ واقعا باید ‌سوال کرد <اگر طرفدار ولایت فقیه، انقلاب، خط امامی و طـرفـدار قانون اساسی، موسوی، کروبی و خاتمی نیستند، ‌پس چه کسانی هستند؟ این‌هایی که 4 روز بر مسند نشستند و عصاره اسلام و طرفدار امام و انقلاب شده‌اند، در ‌روزهای سخت انقلاب، در شکنجه و دفاع مقدس آنها کجا بودند؟>‌ ‌منتجب‌نیا افزود: <چرا اشخاصی که از راه رسیدند و در گذشته، بیگانه بوده و یا در کنار قضایا بودند امروز همه کاره ‌شده و صاحبخانه را از خانه بیرون می‌کنند؟> من معتقدم برخورد با موسوی، خاتمی، کروبی و دیگران و بیرون کردن ‌صاحبخانه از خانه، تملک و تصاحب خانه است.‌ ‌این فعال سیاسی اظهار داشت: چطور اینها که دیروز نبودند امروز آمدنـد همه‌کـاره شدند. اینهایی که قدرت ‌اجرایی را تصاحب کردند بیایند مشخص کننــد کـــه <‌چنــد روز در انقـلاب بــوده و چنـد سیلی بـرای انقلاب خورده‌اند؟> امروز ‌بسیاری از اشخاصی که برای دفاع مقدس و جنگ تحمیلی، سینه چاک می‌کنند بیایند بگویند چندروز در جنگ حضور ‌داشـتند. بسیاری از اشخاصی که در جبهه‌ها حضور داشتند یا به شهادت رسیدند یا بازنشسته شدند و یا کنار ‌گذاشته شده‌اند.‌
‌قائم مقام حزب اعتماد ملی تاکید کرد: نباید بیخود کبریت به سرمایه و خانمان کشور زنیم. کتک زدن کروبی یعنی ‌خانه را آتش زدن، یعنی تیشه به ریشه انقلاب و نظام زدن و توهین به موسوی یعنی توهین به امام، انقلاب و ‌توهین به ملت.‌ ‌منتجب‌نیا گفت: به نظر می‌رسد دستی پشت پرده بوده و می‌خواهند یاران نزدیک و حلقه امام را زده تا امام و ‌انقلاب را از بین ببرند. ما ساده فکر نکنیم این امر تنها دعوای سیاسی و قدرت است؛ بلکه احتمال دهیم دست‌هایی ‌پشت پرده است که می‌خواهد ریشه و اساس انقلاب را بزند.‌ ‌وی با اشاره به تشکل جنبش سبز علوی گفت: یک جریانی در بین رنگ‌ها، رنگ سبز را انتخاب کرده است این چه ‌مشکلی دارد؟ می‌توانستند رنگ زرد یا قرمز را انتخاب کرده و جنبش‌های دیگر، رنــگ دیگری انتخاب کننـد.‌ ‌منتجب نیـا افزود: بلافاصله جریانی به‌وجود آمده و نام خود را <جنبش علوی> و جنبش مقابل خود را <امـوی> مـی‌نـامـد. قائـم مقـام حزب اعتمــاد ملی تاکیــد کــرد: این بزرگترین تهمت است که شخصی یک مجموعه را طرفدار بنی‌امیه ‌می‌نامد.
بنی‌امیه یعنی دشمنان اهل بیت و کسانی که در مقابل آنها ایستادند. این چــه امنیت و چــه آزادی در‌‌کشور است ‌کـــه یکسری بیایند و در روزنامه‌های وابسته به نظام، مجموعه وسیعی را متهم به <جنبش اموی> کنند و خود را آنقدر ‌تقدیس نموده و بالا برده و برای خود، جنبش علوی را تایید کنند؟‌ ‌وی خطاب به تشکیل دهندگان جنبش سبز علوی گفت: <کجای شما با امیرالمومنین تناسب دارد؟ کدام حرکت ‌شما با مشی علی انطباق دارد؟ آیا شما مانند علی با دشمنان و دوستان خود رفتار می‌کنید. شما دم از اصولگرایی می‌زنید؛ آیا تهمت‌زدن از اصـول شمــاست؟‌ آیــا هـرکس کـه شما را قبول نکرد، مـعـاویـه، یــزیــد بـن معـاویـه یـا بنی‌امیـه است؟> ‌این فعال سیاسی اظهار داشت: <متعجبم که مقامات کشور چرا به دهان آنها نمی‌زنند و با آنها برخورد نمی‌کنند. چرا ‌این‌ها به‌‌‌‌‌‌صراحت و جسارت به مردم، نظام و مراجع توهین می‌کنند و کسی با آنها برخوردی نمی‌کند؟>‌ ‌

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات