تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۷  ، 
کد خبر : ۱۳۶۰۷۳

الزهار: آمریکا دشمن حماس نیست


محمود الزهار یکی از اعضای موسس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: ما آمریکا را دشمن حماس نمی‌دانیم. پایگاه اینترنتی ورلدنیوز با اعلام این خبر افزود که الزهار در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی.بی.اس نیوز آمریکا گفت: حماس از جورج بوش رییس‌جمهوری آمریکا انتظار دارد عدالت را برقرار کند. براساس این گزارش، این رهبر حماس، در حالی این سخنان را ایراد کرد که آمریکا حماس را گروه تروریستی می‌داند و روز جمعه گذشته اعلام کرد که اگر این جنبش از اعتقاد به ویرانی اسراییل و فعالیت‌های مسلحانه دست برندارد، آمریکا کمک‌های خود را به فلسطین قطع خواهد کرد. این رسانه اینترنتی به نقل از الزهار نوشت: ما هیچکس را در دولت اسراییل نمی‌شناسیم که بتوان برای مذاکره به او اعتماد کرد و بر این اساس دولت آمریکا بتواند صلح را در منطقه اجرا کند. الزهار گفت: حماس آماده برپا کردن کشور مستقل (فلسطین) در مناطق عاری از اشغالگران است و در چنین شرایطی، به بمبگذاری‌های شهادت‌طلبانه در اسراییل، پایان داده خواهد شد. وی همچنین گفت این جنبش، اسراییل را به رسمیت نمی‌شناسد و هیچ امتیازی به این رژیم نخواهد داد. به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، الزهار در گفت‌وگو با روزنامه انگلیسی ساندی تلگراف افزود: جهان نباید از جنبش حماس بیم داشته باشد و جاسوس‌ها و راهزنان (اسراییلی) که زمین ما را به غارت بردند باید از ما بیم و هراس داشته باشند. وی با اشاره به نبود ارتباط رسمی بین حماس و غرب، بر وجود کانال‌های ارتباطی و دیدارهای منظم میان دو طرف تاکید کرد. در همین حال ایهود اولمرت، نخست وزیر موقت رژیم اسراییل روز گذشته اعلام کرد که اسراییل دولت فلسطینی را که در برگیرنده حماس باشد تحریم خواهد کرد و تلاش می‌کند تا رهبران کشورهای دیگر را نیز به این امر ترغیب نماید. به گزارش رویترز، اولمرت در جلسه کابینه گفت: اسراییل با دولت آینده فلسطینی رابطه نخواهد داشت، مگر اینکه حماس با دست برداشتن از فعالیت‌های تروریستی، موجودیت اسراییل و همچنین کلیه قراردادهایی که دولت اسراییل پیش از این با تشکیلات خودگردان امضاء کرده است را به رسمیت بشناسد.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات