گروه بینالملل: عبدالحلیم خدام معاون سابق رئیسجمهور سوریه از تشکیل دولت در تبعید تا چند ماه دیگر خبر داد.
به گزارش روزنامه امارات الیوم، خدام که از مدتها قبل از دولت سوریه جدا شد و پس از اقامت در فرانسه، افشاگریهایی علیه دولت بشار اسد رئیسجمهور سوریه انجام داد، گفت: تا چند ماه دیگر دولت در تبعید تشکیل خواهد شد و با حمایت مردم حکومت بشار اسد را سرنگون خواهد کرد. وی که با روزنامه صباح چاپ ترکیه در لوکزامبورگ گفتوگو میکرد، افزود: تا چند ماه دیگر دولت موقت را تشکیل خواهیم داد تا حاکمیت را تحویل بگیریم و ما به جایگاهی که مستحق آن هستیم باز گردیم. خدام گفت: این امر با حمایت مردم صورت گرفت و هرگز یک انقلاب نخواهد بود و مرحله انتقالی نظام دموکراسی به صورت کامل پس از سقوط حکومت موجود در سوریه، تبلور خواهد یافت. وی تصریح کرد که با تمام گروههای مخالف در داخل و خارج از سوریه در ارتباط است و رایزنیهایی را با کردهای سوریه، اخوانالمسلمین، نظامیان بلندپایه و افراد دارای نفوذ اقتصادی در سوریه انجام داده است. وی گفت که از حمایت برخی افراد در حزب بعث حاکم سوریه برخوردار است. خدام در عین حال هرگونه ارتباط خود را با آمریکا در خصوص فشار بر سوریه رد کرد.