تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۲  ، 
کد خبر : ۱۳۶۸۰۴
هوگو چاوز:

آمریکا از تروریسم‌ حمایت می‌‌کند

رئیس‌جمهور ونزوئلا در سخنرانی‌ خود در مجمع‌ عمومی‌ سازمان گفت: آمریکا دیکتاتور جامعه‌ جهانی‌ است و از تروریسم‌ حمایت می‌کند.

به‌ گزارش‌ شبکه‌ تلویزیونی‌ سی‌ ان ان ، هوگو چاوز گفت این قدرت ها می‌ خواهند بر عرصه‌ بین الملل‌ تسلط یابند و این کار را به‌ بهانه‌ تحمیل‌ الگویی‌ مردمسالار انجام‌ می‌ دهند وی‌ با تشبیه‌ کردن رئیس‌ جمهور امریکا به‌ شیطان ادامه‌ داد این چه‌ مردمسالاری‌ است که‌ شما می‌ خواهید با جنگ و سلاح‌ و تفنگداران دریایی‌ خود ان را ایجاد کنید ، محور شرارت واقعی‌ واشنگتن و متحدان ان هستند چاوز افزود رئیس‌ جمهور امریکا دیروز و از همین جایگاه‌ گفت که‌ به‌ هر کجا که‌ نگاه‌ کنید تندروها را می‌ بینید ولی‌ موضوع‌ این است که‌ وی‌ به‌ هر کجا نگاه‌ می‌ کند به‌ گمان او همه‌ تندرو هستند.
رئیس‌ جمهور ونزوئلا افزود وی‌ اوا مورالس‌ را تندرو می‌ خواند ولی‌ واقعیت این است که‌ دنیا به‌ سوی‌ بیداری‌ پیش‌ می‌ رود و امریکایی‌ ها این موضوع‌ را تند روی‌ می‌ خوانند ولی‌ اگر بیداری‌ ملت ها برای‌ شما دردناک است باید گفت که‌ ای‌ دیکتاتور عزیز جهانی‌ ، شما سراسر عمر خود را در کابوس‌ خواهید بود چرا که‌ همه‌ ما به‌ پا می‌ خیزیم‌ و شما اگر چه‌ این مسئله‌ را تندروی‌ می‌ خوانید ولی‌ ما برضد امپریالیست جهانی‌ به‌ پا می‌ خیزیم.‌
رئیس‌ جمهور ونزوئلا ادامه‌ داد بوش‌ می‌ گوید که‌ کشورش‌ صلح‌ جوست واگر از مردم‌ امریکا هم‌ بپرسیم‌ که‌ کشورشان چگونه‌ کشوری‌ است خواهند گفت ما به‌ دنبال‌ صلح‌ هستیم‌ ولی‌ دولت امریکا اینگونه‌ نیست ، اگر امریکا صلح‌ جوست پس‌ در عراق‌ چه‌ می‌ گذرد ، در لبنان چه‌ می‌ گذرد ، در صد سال‌ گذشته‌ در امریکای‌ لاتین چه‌ گذشته‌ است و چرا اکنون ونزوئلا و ایران تهدید می‌ شوند ، ه‌ بی‌ شرمانه‌ می‌ توانند دروغ‌ بگویند ، وش‌ به‌ گونه‌ ای‌ سخن می‌ گوید که‌ گویا مالک دنیاست.
چاوز با محکوم‌ کردن حملات اسرایئل‌ به‌ لبنان و نسل‌ کشی‌ و جنایت کارانه‌ خواندن این اقدام‌ ادامه‌ داد رئیس‌ جمهور امریکا برای‌ سخن گفتن درباره‌ مردم‌ دنیا به‌ سازمان ملل‌ امده‌ است ، دیدم‌ که‌ وی‌ با مردم‌ افغانستان ، لبنان و عراق‌ سخن گفت ولی‌ اگر به‌ مردم‌ این کشور ها و دیگر کشورهای‌ دنیا اجازه‌ سخن داده‌ شود این مردم‌ به‌ وی‌ چه‌ خواهند گفت ، من فکر می‌ کنم‌ که‌ مردم‌ ستمدیده‌ جنوب به‌ بوش‌ خواهند گفت امپریالیست یانکی‌ به‌ خانه‌ ات بازگرد.
وی‌ گفت اینکه‌ سالانه‌ نشستی‌ در سازمان ملل‌ برگزار شود و روسای‌ جمهور دنیا در این مجمع‌ جمع‌ شوند و به‌ بیان اظهارات خود بپردازند خوب است ولی‌ وقتی‌ که‌ ما توان تغییر دادن اوضاع‌ وحشتناک فعلی‌ را نداریم‌ فایده‌ این دیدارها چیست ، و از این روست که‌ ونزوئلا پیشنهاد داده‌ است که‌ سازمان ملل‌ را از نو بنیان نهیم‌ وی‌ با بیان پیشنهاد چهار گانه‌ ونزوئلا برای‌ باز بنیان نهادن سازمان ملل‌ تاکید کرد در سایه‌ وتویی‌ که‌ برخی‌ کشورها دارند اسرائیل‌ این امکان را یافت تا در برابر دیدگان همه‌ ما لبنان را ویران کند و بوش‌ بی‌ اخلاق‌ هم‌ این اجازه‌ را به‌ اسرائیل‌ داد.
چاوز گفت بوش‌ دیروز به‌ حق‌ اعتراف کرد که‌ مسائل‌ در ده‌ سال‌ گذشته‌ اعم‌ از گرسنگی‌ ، فقر ، نقص‌ حقوق‌ بشر و دیگر مسائل‌ پیچده‌ تر شده‌ است و این پیامد فروپاشی‌ سازمان ملل‌ و سیاست سلطه‌ طلبانه‌ امریکاست چاوز تصریح‌ کرد صدای‌ ما صدایی‌ مستقل‌ برای‌ صلح‌ و کرامت انسانهاست که‌ صدای‌ سلطه‌ طلبی‌ را رد می‌ کند و امپریالیست ها از استقلال‌ وحقیقت گریزان و هراسناکند و من از همه‌ کشورهایی‌ که‌ صادقانه‌ از ونزوئلا برای‌ پیوستن به‌ شورای‌ امنیت سازمان ملل‌ به‌ عنوان عضو غیر دائم‌ حمایت کرده‌ اند سپاسگزارم‌ چرا که‌ ونزوئلا با حضور خود تنها نماینده‌ ونزوئلا نخواهد بود بلکه‌ با حضور خود از کرامت همه‌ انسان ها دفاع‌ خواهد کرد.
رئیس‌ جمهور ونزوئلا ادامه‌ داد دولت امریکا از کودتا در ونزوئلا و از تروریستی‌ که‌ دلخواهش‌ باشد حمایت می‌ کند ولی‌ ونزوئلا به‌ مبارزه‌ با تروریسم‌ و خشونت متعهد است ، من دولت امریکا را متهم‌ به‌ حمایت از تروریسم‌ می‌ کنم‌ چاوز گفت ما ایده‌ هایی‌ برای‌ نجات دنیا از تهدید امپریالیست داریم‌ و امیدواریم‌ به‌ زودی‌ دنیایی‌ پر از صلح‌ داشته‌ باشیم‌ ولی‌ باید این سازمان را در جایی‌ دیگر و از نو بنیان نهیم‌ چرا که‌ امریکا شیطانی‌ از قدرت خود در این زمینه‌ هم‌ سو استفاده‌ می‌ کند.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات