خبر وبلاگی هفته: در هفته گذشته غیر از آنکه محمود احمدینژاد رئیسجمهور ایران به جورج بوش رئیسجمهور آمریکا نامه مینویسد تا داغترین خبر وبلاگهای سیاسی باشد، فاطمه حقیقتجو به دانشگاه ام آی تی شهر بوستون میرود تا در خبری که «ژرف» میدهد در مورد اصلاحات خاتمی صحبت کند و ضمن آنکه میگوید خواستههای خاتمی دموکراسی حداقلی نبود بلکه حداکثری بود ادامه دهد که رئیسجمهور سابق ایران تنها به دنبال انتخابات آزاد نبود بلکه میخواست اصلاحات را در همه عرصهها دنبال کند. به عقیده حقیقتجو همچنین خاتمی بر حاکمیت قانون پافشاری میکرد ولی به طور کلی اولویت خاصی برای ابعاد دموکراسی قائل نمیشود و به طرح تمامی آنها میپردازد.
در هفته گذشته شیرین عبادی هم به دانشگاه برکلی میرود تا به گزارش «امید معماریان» در مورد کتاب خاطراتش صحبت کند و ضمن بیان نکات مثبت و منفی ایران و ترسیم فضای داخلی کشور، خیلی هم صریح بگوید که مردم ایران با هر گونه حمله آمریکا مخالف هستند خبر دیگری وبلاگی در هفته گذشته هم دفاع اردشیر زاهدی وزیر امور خارجه ایران در زمان شاه از حق مسلم ایران برای برخورداری از انرژی هستهای است که «آب باریکه» میگوید او در مصاحبهای با رادیو فرانسه، مصداق بارز سیاست غیر منصفانه یک بام و دو هوا را در دنیا این میداند که اسراییل، هند و پاکستان امروزه در زمره کشورهای اتمی قرار دارند در حالی که هرگز پیمان منع گسترش سلاحهای هستهای را امضا نکردهاند خبر آخر هم در مورد ذکر مطالبی از دستگیری رامین جهانبگلو در دایره المعارف «ویکی پدیا» است که در آن ذکر میشود او یکی از مشهورترین فلسفهدانان ایران است و امروز بنا به اتهامی که وزیر اطلاعات تحت عنوان ارتباط با بیگانه از آن نام میبرد در زندان به سر میبرد.