تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۰:۰۰  ، 
کد خبر : ۱۳۸۷۷۴

حمایت «کاسترو» از حق هسته‌ای ایران


«فیدل کاسترو» رئیس جمهوری کوبا از حق‌ ایران برای دستیابی به انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز دفاع و به منازعه بین‌المللی علیه ایران در این زمینه اعتراض کرد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه گزارش داد: کاسترو در سخنرانی خود در مراسم سالگرد شکست آمریکا در نبرد معروف به «خلیج خوک‌ها»‌ که بیش از دو ساعت طول کشید، گفت:‌تردیدی وجود ندارد که آمریکا در مورد ایران می‌خواهد مردم جهان را فریب دهد. کاسترو در جمع سه هزار کهنه مبارز و مقامات کوبا افزود: ایرانی‌ها بارها تأکید کرده‌اند که نه خواهان تولید سلاح اتمی هستند و نه در این اندیشه بسر می‌برند. این اتهامها تصور دیگران است. رهبر کوبا افزود: آنها تصور می‌کنند می‌توانند جنگی با این توصیف و خصوصیات پایه‌ریزی کنند در حالی که هنوز از حل مشکل عراق یا افغانستان عاجز مانده‌اند.
کاسترو افزود:‌ از خود می‌پرسم چرا منازعه با ایران مطرح است در حالی که هیچ حرفی از اینکه اسراییل چگونه و با کمک چه افرادی صدها سلاح هسته‌ای تولید می‌کند، به میان نمی‌آید.  

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات