تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۹  ، 
کد خبر : ۱۳۹۲۲۱
گزارش یالثارات از تحرکات «سبزهای اموی» برای آشوب و اغتشاش در روز دانشجو (16 آذر)

دستور از رجوی اجرا از سبزهای آمریکایی - وطنی

سعید شایسته اشاره: جریان سبز اموی باید بپذیرد در 13 آبان 1388 شکست سنگینی خورد، حتی اگر برخی رسانه های متعلق به آقازاده ها با خلط دروغ و راست بخواهند چیز دیگری بگویند. این شکست سنگین که جای شک و شبهه ای برای سبزهای اموی (حامیان یک کاندیدای شکست خورده بعد از نفی نمادهای دینی لایق این اسم هستند) باقی نگذاشته است که باید برای ایستگاه 16 آذر از هم اکنون آستین ها را بالا بزنند تا دیگر در این روز به یک نقطه در نقشه ی سیاسی دانشگاه های کشور تبدیل نشوند و حداقل بتوانند ذره ای از بار ضد استکباری روز دانشجو (دلیل این ضد استکباری بودن را در روز‌های آینده توضیح می دهیم) کم کنند. اما قطعا این تحلیل را قبل از دانشجویان کشور خود جریان فتنه دست پیدا کرده است، دقیقا به همین دلیل است که کدهایی از یک سایت خانوادگی! در چند روز اخیر نشان می دهد سبزهای حامی موسوی با یک دید ویژه به 16 آذر نگاه می کنند. کد اول مربوط به قائل شدن حقی به نام "اعتراض " برای یک گروه خاص است، این درحالی است که پذیرش حق اعتراض برای کسانی که تا این روز باب آسیب های جدی به جامعه و خانواده ها را باز کرده اند و حالا باید جوابگو باشند نه آنکه تازه در جایگاه مدعی برای مردم تعین تکلیف هم کنند. بر این اساس ترویج برخی "مغلطه " های رایج از جمله اینکه باید حرمت یاران امام و انقلاب را نگه داشت هم یک بسته ی سیاسی آغشته به انواع و اقسام دروغ استف چرا که یار امام قطعا بار انقلاب امام نمی شود و نامه های افشاگرایانه اش! تیتر یک رسانه های صهیونیستی نمی شود. کد دوم را البته سایت آقازاده صبح روز دوشنبه با زیرکی داد و آن اینکه چون تکلیف متهمان کوی روشن نشده پس ما (جریان سبز اموی) دانشگاه را شلوغ می کنیم، این البته جای تعجب ندارد اما حداقل ضمن اعلام اینکه دانشجویان هنوز زنده اند و نمی ایستند که شما آتش بازی کنید باید گفت با این استدلال دست آقایان موسوی و کروبی قطعا زیر سنگ است. چه آنکه متهمان اصلی جریان های اخیر این آقایان هستند و باید قبل از هر کاری در محضر ملت پاسخگو باشند.

در ادامه اغتشاش آفرینی های پیوسته که مناسبت های خاص نیز، بهانه را برای این گروههای افراطی و جنبش سبز اموی به وجود آورده است، شاهدیم که این جنبش شکست خورده و طرد شده از سوی ملت این روزها اهتمام خود را برای ایجاد 16 آذری متفاوت از سالهای قبل جلب کرده است.
باز هم اغتشاش...
جرقه های اولیه سبزهای اموی برای سازماندهی تحرکات و اقدامات خود برای 16 آذر را باید در دیدار هاشمی با انجمن اسلامی دانشگاه تهران جستجو کرد.
دانشجویان این انجمن که سررشته اغتشاشات به وجود آمده در این دانشگاه را برعهده دارند، در هفته اخیر به دیدار هاشمی رفسنجانی رفتند کسانی که به گواه منتقدان و آگاهان سیاسی در پی شکست ها و ریزش های اخیر در این جنبش دروغین، ضربات مهلکی را به خود دیده است.
در این خصوص «خبرنامه دانشجویان ایران» کسب اطلاع کرده است که محور اصلی این جلسه تنظیم خط اصلی حرکت جریان حامی میرحسین موسوی در آستانه 16 آذر بوده است.
اما دیدار این دانشجویان و تلاش برای سوء استفاده از نام رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از نگاه فعالان دانشجویی متعهد به نظام پنهان نماند. در همین خصوص دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: دیدار با هاشمی رفسنجانی از سوی اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران در آستانه 16 آذر مشکوک بود.
علیرضا آرانی‌نژاد دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به دیدار اعضای افراطی انجمن اسلامی دانشگاه تهران با آقای هاشمی رفسنجانی، اظهار داشت: دیدار هاشمی رفسنجانی و اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران در حالی که اقدامات افراطی این اشخاص در جهت آلوده کردن فضای دانشگاه تهران در روز 13 آبان کاملا مشهود بود، اقدام عجیبی بود.
وی با بیان اینکه جریان افراطی حاکم بر دانشگاه‌ها در 2 مقطع روز قدس و 13 آبان برنامه‌ریزی‌هایی را برای ایجاد تشنج در فضای دانشگاه‌های کشور انجام داده بودند، تاکید کرد: مطمئنا این جریان افراطی برنامه‌هایی را نیز برای 16 آذر و روزهای مهم تاریخی آینده نیز دارد.
آرانی‌نژاد تصریح کرد: باید دید که این دیدار در آستانه 16 آذر با چه هدفی انجام شده و در حقیقت فلسفه دیدار اعضای افراطی انجمن‌ اسلامی دانشگاه تهران که در اغتشاشات اخیر این دانشگاه نقش فعال را ایفا می‌کردند کمی مشکوک است و این دیدار قابل توجیه نیست. با توجه به اهمیتی که روز 16 آذر برای جنبش فتنه دارد این جلسه می‌تواند اعلام حمایت مجدد هاشمی از این جریان باشد.
سران جنبش سبز تاکنون هیچ اشاره‌ای به این تحرکات موذیانه دانشجویان رهرو جنبش سبز اموی نکرده‌اند اما واضح و مبرهن است که تا وقتی این گروههای دانشجویی چراغ سبزی از سران خود یعنی خاتمی، موسوی و کروبی ندیده باشند اینچنین سازماندهی وسیعی را برای تحرکات ضدامنیت ملی در روز دانشجو (16 آذر) پیش‌بینی نخواهند کرد.
البته می‌توان کد رمزهای حمایت این سران از حرکتهای افراطی و اغتشاش‌گرانه دانشجویان و ضدانقلابیون را در برخی سایت‌های اینترنتی نیز دید.
یکی از سایت‌های فعال در جنبش سبز اموی در آخرین خبری که از سران جنبش سبز اموی دریافت کرده، می‌نویسد: "فیس بوک مهندس موسوی از تمامی ملت ایران دعوت کرد تا در شب 16 آذرماه ساعت 22 در پشت بامها الله‌اکبر بگویند. این اقدام از یک سو نشانه همراهی مردم با دانشجویان و حمایت از این قشر فرهیخته و مبارز است و از سوی دیگر نوعی اطلاع‌رسانی به مردم است تا مطلع شوند و فردای آن شب با عزم بیشتر و جمعیتی انبوه به خیابانها بیایند."
این کارت دعوت‌های ملون به رنگ سبز را البته می‌توان با نقش‌هایی از تحلیلهای ضدانقلابی نیز در عرصه اطلاع‌‌رسانی جنبش سبز اموی دریافت کرد. در یکی از دعوت‌نامه‌های جنبش سبز برای حضور پررنگ آمده است: "16 آذر امسال، مثل 13 آبان و مثل سایر مناسبت‌ها، دیگر روزی خاک گرفته در تقویم تاریخ پس از پنجاه و شش سال نیست. در این جنبش، هر مناسبت و نمادی که فرا می‌رسد مطابق با تجارب و وقایع اخیر باز تاویل و باز تفسیر می‌شود."‌
سبزهای اموی همانگونه که بسیاری از آگاهان از قبل پیش‌بینی می‌کردند، ایام و روزهای مختلف سال را به نام خود زده و در پس هر روزی بهانه‌ای را برای حضور در خیابان‌ها تولید می‌کنند.
ریزش‌هایی که همه را نگران کرده!
از معضلات جدی جنبش سبز اموی برای ادامه این راه غیرقانونی و ضدانقلاب و دین، ریزش‌های مکرر هواداران است. سبزهای اموی نمونه‌های عینی این ریزش را در 13 آبان دیدند تا آنجا که به این باور رسیدند که دیگر این اردوکشی‌های خیابانی‌ فایده‌ای به حالشان نخواهد داشت.
با این همه در ادامه همان ناامیدی از هم‌اکنون نیز به خود دلداری می‌دهند که شاید مردم در این روز (16 آذر) دیگر به خیابان نیایند اما باید به روزهای دیگری همچون محرم و... امیدوار بود.
یکی از سایت‌های متعلق به سبزهای اموی در تحلیلی می‌نویسد: در 16 آذر امکان حضور و همراهی مردم در خیابان‌ها برای حمایت از دانشجویان کمتر است. هر چند، بعد از این روز، مناسبت‌هایی دیگر فراخواهند رسید که امکان حضور مردم باز در آنها افزایش خواهد یافت: روزهای ماه محرم، روزهای ظلم‌ستیزی و فریاد ندای شجاعت و مظلومیت، و سرانجام، میقات 22 بهمن.
اما جالب اینجاست که باز هم التماس از مردم را در دستور کار خود قرار داده و عاجزانه می‌خواهند که مردم نیز حضور داشته باشند. "از تمام مردم در همه شهرها دعوت می‌شود که با پیوستن به فرزندان دانشجوی خود در مراسم امسال در دانشگاه‌ها، آنان را تنها نگذارند و با تجمع اتومبیل در اطراف دانشگاه و ایجاد ترافیک، دانشجویان را یاری دهند".
یا در یکی دیگر از ناله و التماس‌های نویسندگان سایت‌های وابسته به جنبش سبز اموی با اذعان به این نکته که مردم رغبت چندانی به این هوچی‌گری‌ها و لمپن بازیها ندارند، آمده است: مردم نیز نباید این صدای اعتراض را تنها بگذارند. آنها نیازمند همراهی و حمایت مردمند.
اما به رغم همه این دعوت‌ها و التماس‌ها که به نظر می‌رسد از سوی گروهی فریب خورده و مزدور دارد صورت می‌گیرد، برخی از سبزهای اموی نیز ضمن اظهار پشیمانی از آنچه تاکنون انجام داده‌اند اعتراف می‌کنند که راه اعتراض به نتیجه انتخابات تخریب و فحش و... نیست.
یکی از سبزها که وبلاگ خود را با رویه‌ای متفاوت از دیگر دوستانش اداره می‌کند، در آخرین پست خود می‌نویسد: ما سبزیم، سبز شدیم که شیشه‌شکن نباشیم". ما خواستار کشتن ایرانی نیستیم، ما خواستار رنج کشیدن بسیجی‌ها هم نیستیم، خواستار انتقام، خواستار کینه و عداوت، خواستار توهین به عقاید دیگران نیستیم.
وی که نامی از خود به عنوان نویسنده درج نکرده، با بیان اینکه آنقدر مشغول تخریب در شهر شدیم که از رفتارهایمان غافل شده‌ایم، ادامه می‌دهد: محق نخواهیم بود روزی که از ما بپرسند چرا توهین کردی؟ چرا زدی؟ چرا اعتقادات طرفت را خرد کردی؟ به سر تا پای اعتقادات و باورهای مذهبی دیگران توهین کردیم، از تک‌تک ماهایی که تند رفتیم، تک‌تک ماهایی که تهمت زدیم و توهین کردیم.
دستور از منافقین؛ اجرا از خودفروخته‌های وطنی
خوش‌رقصی‌های خودفروخته‌ها و فریب‌خورده‌های داخل کشور اما توانسته دل بسیاری را در آنسوی مرزهای ایران اسلامی به خود جذب کند. اینان در همان روزهای قبل از انتخابات با حلقه وصلی که در کشورهای دیگر داشتند تا امروز همچنان توانسته‌اند حمایت ویژه گروههای ضدانقلاب و آدمکشی چون مجاهدین خلق ایران (منافقین) را برای خود به ارزانی بیاورند.
در ادامه همین حمایت‌ها، که در مناسبت‌های مختلفی نیز صورت گرفته این بار منافقین با صدور بیانیه‌ای بار دیگر از مزدوران خود در کشور خواستند که جنبش سبز اموی را تا براندازی نظام جمهوری اسلامی زنده نگه دارند.
اینگونه است که آلت دست این منافقین در کشور را نیز باید سران ساده‌لوح و خودفروخته و غافل جنبش سبز دانست که خواسته یا ناخواسته سر در آخور فرمانبری از اشخاصی چون رجوی فرو برده‌اند.
در بخشی از دستور منافقین که به مناسبت روز دانشجو (16 آذر) و برای اجرا در داخل صادر شده آمده است: در آستانه 16 آذر، روز دانشجو، سازمان مجاهدین خلق ایران با درود به تمامی دانشجویان مجاهد، دانشجویان را به یک هفته اعتراض و تظاهرات ضدحکومتی از 13 تا 20 آذر فرامی‌خواند.
ناامیدی و عصبانیت منافقین از اجرای ناکام طرح براندازی در ایران تا آنجا پیش رفته که در دستور ارسالی خود برای جنبش سبز اموی به صراحت نظام اسلامی را حکومت استبدادی خوانده و به سبزهای اموی دستور می‌دهند: تا آخرین نفس، می‌کوشیم. دانشجویان به پا می‌خیزند و خروش مرگ بر دیکتاتور و زنده باد آزادی را از دانشگاه به میان مردم در کوچه و خیابان می‌برند.
این دستورات که به نظر می‌رسد تئوری‌های اجرایی آن در داخل کشور تهیه می‌شود، اگرچه هیچ بازتابی در سایت‌های جنبش سبز ندارد – یقینا به دلیل فرار از این واقعیت است که می‌توان بین جنبش سبز اموی و منافقین رابطه معناداری را پیدا کرد – اما در کلمه کلمه و سطرسطر راهبردها و برنامه‌های عملی این جنبش تحریک برای اغتشاش و ایجاد ناآرامی در روز دانشجو (16 آذر) مشهود و محسوس است.
مثلا در بیانیه جمعی(!) از دانشجویان دانشگاههای تهران که به مناسبت دعوت برای روز 16 آذر منتشر شده، آمده است: در روز 16 آذر در تمامی دانشگاه‌های سراسر کشور (آزاد، سراسری، پیام نور و...) دانشجویان در کلاس‌ها شرکت نخواهند کرد و همزمان در دانشگاه‌ها بر علیه این حکومت جهل و جور و فساد به تظاهرات دست خواهند زد.
یا در دعوت‌نامه سایت موج سبز که توسط برخی روزنامه‌نگاران نزدیک به موسوی و خاتمی و کروبی اداره می‌شود، ضمن بهره‌گیری از الفاظ و عبارات استفاده شده در دعوتنامه مسعود رجوی جهت اغتشاش در 16 آذر، تاکید شده است: دانشجویان وجدان بیدار و صدای منتقد جامعه، و در زمانه‌ای که دیکتاتورها می‌کوشند خفقان و اختناق را بر جامعه حاکم کنند، فریاد زنده ماندن و مقاومت و پایداری جامعه‌اند.
قدم به قدم برای آشوب اغتشاش و التهاب در 16 آذر
وابستگی جدی سبزهای اموی به سرشاخه‌های جنگ نرم و براندازی نرم در خارج از کشور، این امکان را برای این گروه آشوبگر فراهم کرده تا ضمن بهره‌گیری از آخرین امکانات رسانه‌ای همچون فیس بوک و توییتر و البته پادکست‌های اینترنتی، برای هر قدم از اغتشاشات خود برنامه‌ریزی‌های جدی و دقیقی را انجام دهند.
تا آنجا که می‌توان با سرک کشیدن در وبلاگ‌های اعضای جنبش سبز اموی که ارتباطی "به روز" با سایت‌های ضدانقلاب خارج‌نشین دارند، دستورالعمل‌های خاصی را برای هر مناسبت خاص پیدا کرد.
سبزها که در جریان انتخابات نیز با استفاده از برخی اصول شبکه‌های اجتماعی و گلدکوئستی، اطلاع‌رسانی به همفکران خود را به بهترین نحو انجام می‌دادند، این بار نیز دستورالعمل‌های لازم برای ایجاد اغتشاش در 16 آذر را در سایت‌های متبوع خود قرار داده‌اند.
در اولین روزهای آمادگی برای 16 آذر، پیامی با این مضمون در پایگاههای اطلاع‌رسانی سبزهای اموی منتشر شد که: "برای اجرای اوامر رجوی و منافقین در کشور، طرح‌ها و دیدگاههای خود را جهت 16 آذر در سایت موج سبز آزادی ثبت کنید".
در این پیام تصریح شده بود: "موج سبز آزادی طی فراخوانی از همه مخاطبان خود می‌خواهد که طرح‌ها و ایده‌ها، و آراء و نظرات خود را برای هر چه بهتر برگزار شدن روز 16 آذر، برای همراهی مردم و دانشجویان، ارائه کنند، تا در یک هم‌فکری عمومی و جمعی برای بهترین اقدامات و راهکارها تصمیم گرفته شود."
سرفصل‌های این نظرخواهی نیز اینگونه بیان شده بود: اظهارنظر درباره چگونگی بهتر برگزار شدن روز 16 آذر و فعالیت‌ها و موج‌آفرینی‌های پیشنهادی، شعارهای پیشنهادی برای همراهی مردم و دانشجویان، پوستر و تراکت و ترانه و کلیپ برای تبلیغات.
اما واضح‌ترین و آشکارترین برنامه‌ها برای 16 آذر را می‌توان در بیانیه جنبش دانشجویان سبز اموی دید.
در بیانیه این گروه به تبعیت از منافقین و رجوی آمده است: جنبش سبز دانشجویی از تمام دانش‌آموزان مدارس کشور نیز دعوت می‌نماید که با سردادن شعارهای جنبش سبز در روز دانشجو، در مدارس و یا هنگام خروج از آنها همبستگی خود را با دانشجویان اعلام نمایند.
جالب اینجاست که حتی برای دانش‌آموزان نیز شعارهایی را در نظر گرفته‌اند همچون: "اتحاد، مبارزه، پیروزی" (شعار دیرینه جنبش دانشجویی)، "برادر سپاهی چرا برادرکشی" و "ارتشی و سپاهی دو لشکر الهی، یاور ملت ما در جنگ با تباهی".
اما در این میان باید به برخی حرکت‌های دیگر این گروه نیز اشاره کرد. همراهان آمریکایی این سبزهای اموی در جدیدترین اقدام خود راهکارهای عملی برای ایجاد آشوب و اغتشاش در 16 آذر را به وسیله یکی از وطن‌فروشهای قدیمی (محسن سازگارا) تبدیل به فیلم کرده و در فضای اینترنت منتشر کرده‌اند.
سازگارا در این فیلم‌های تبلیغی، سیاست‌های ابلاغ شده از سوی رجوی و براندازان نرم را تشریح کرده و از سبزهای اموی می‌خواهد که برای براندازی در ایران فقط و فقط به سخنان او گوش دهند.
او برای موفقیت سبزهای اموی در ایجاد آشوب و اغتشاش در 16 آذر راهکارهای جدید را پیشنهاد کرده و تصریح می‌کند که این جنبش اموی باید به درون دبیرستان‌ها نیز کشیده شود.
دعوت از مردم، دعوت از دانش‌آموزان، دعوت از نیروهای مسلح، عدم درگیری، دعوت از شخصیت‌های مطرح جنبش سبز اموی و... از جمله این راهکارهاست که سازگارا در فیلم 10 دقیقه‌ای خود آنها را برای مخاطبانش تشریح می‌کند.
همچنین در یکی از دستورالعمل‌هایی که از سوی فردی ناشناس در سایت توییتر نیز منتشر شده، آمده است: همگی باید با سختکوشی هر چه تمام‌تر اطلاع‌رسانی کنیم. دیوارنویسی و پخش اطلاعیه فراموش نشود. سایت‌ها و وبلاگهای مربوط به جنبش سبز سعی کنند تحت‌الشعاع حوادث و خبرهای دیگر قرار نگیرند. همه چیز باید با این موضوع جهت داده شود.
این خودفروخته وطنی ضمن تاکید بر حضور "مردم" در اغتشاشات 16 آذر، ادامه می‌دهد: اگر خبری درباره وضعیت زندانیان، سرکوبها، و... می‌آوریم، خود را ملزم بدانیم در پایان آن در مورد 16 آذر هم یادآوری صورت گیرد. با عزمی جزم و گامهایی استوار بار دیگر در روز 16 آذر حماسه می‌آفرینیم. (جالب اینجاست که سبزهای اموی حضور در راهپیمایی 13 آبان را هم حماسه می‌نامیدند اما در عمل چیزی جز نمایشی از ریزش سبزهای اموی نبود!)
قانون در انتظار اغتشاش‌گران
به همه این دستورالعمل‌ها و راهبردهای شیطانی البته باید تحرکات چند روز گذشته برخی دانشجویان را نیز اضافه کرد که با حمایت ویژه سایت‌های محاربی چون خبرنامه دانشگاه امیرکبیر و... ناآرامی‌هایی را به عنوان مقدمه 16 آذر در دانشگاهها به وجود آورده‌اند.
در همین زمینه، اعضای طیف غیرقانونی علامه در دانشگاه شهرکرد که در حال حاضر پایگاه دانشجویی خود را از دست داده‌اند از فضای خوابگاه برای یارگیری جهت به هم ریختن مراسم دانشجویی 16 آذر استفاده می‌کنند.
اعضای طیف غیرقانونی علامه دانشگاه شهرکرد اقدام به برگزاری جلسات مخفی در سطح خوابگاه‌های این دانشگاه کرده‌اند.
این دانشجویان که در حال حاضر پایگاه خاصی برای برگزاری برنامه‌های خود ندارند با ورود به خوابگاه‌ها و برگزاری جلسات مخفی با دانشجویان سعی دارند تا با نزدیک شدن به دانشجویان برنامه‌های خود را برای برگزاری تجمع به مناسبت روز 16 آذر کلید بزنند.
از موارد مطروحه در این جلسات می‌توان به ورود دانشجویان در این روز با نمادهای سبزرنگ در محوطه دانشگاه، شرکت در مراسم‌های دانشگاه و متشنج ساختن فضای برنامه با هیاهو و همهمه، اعتصاب غذا در سلف و ایجاد نارضایتی‌های صنفی در جمع دانشجویان و برپایی تجمع در مقابل مسجد دانشگاه در هنگام برگزاری نماز اشاره نمود.
از سوی دیگر باید به حجم عظیم از خبرهای جعلی منتشر شده در سایت وابسته به جنبش سبز اموی نیز اشاره کرد که همه حکایت از دستگیری تعداد زیادی از دانشجویان دارد.
جالب اینکه همه این خبرهای جعلی و دروغ تاکنون توانسته ضمن تهییج برخی ساده‌لوحان در دانشگاهها مقدمات اغتشاش و ناامنی را نیز فراهم کند.
در کنار همه جوسازیها و خبرسازیهای گسترده سبزهای اموی برای ایجاد اغتشاش و ناامنی در دانشگاهها، باید به اظهارات قاطع فرمانده ناجا اشاره کرد.
وی در واکنش به برخی اخبار مبنی بر ایجاد ناآرامی در روز دانشجو (16 آذر) می‌گوید: هنوز برنامه خاصی که قرار باشد اتفاق بیفتد اطلاعی نداریم اما هر تجمعی باید به صورت فراخوان و قانونی اتفاق بیفتد و اگر غیرقانونی باشد، پلیس با آن برخورد قاطع می‌کند.
همچنین معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران نیز با تاکید بر اینکه "پیش‌بینی ما از نوع برگزاری مراسم 16 آذر این نیست که در این روز شلوغی رخ دهد" اظهار کرد: قطعا مراسم مربوط به این روز مثل سال‌های گذشته برگزار خواهد شد و تفاوت چندانی نخواهد داشت، اما به هر ترتیب برخی رسانه‌ها به تبلیغ در مورد این روز می‌پردازند.
براتلو با تاکید بر اینکه اگر گروهی درخواست تجمع خارج از دانشگاه داشته باشد، مجوزی ارائه نخواهد شد و پلیس هم موظف است طبق قانون از تشکیل این‌گونه تجمعات جلوگیری کند، گفت: تاکنون این امر مرسوم نبوده؛ چرا که مراسم 16 آذر در خود دانشگاه‌ها با هماهنگی‌های لازم برگزار می‌شود.
وی همچنین از برگزاری جلسه مشترک استانداری با روسای دانشگاه‌ها درباره برنامه‌های 16 آذر خبر داده و می‌افزاید: "البته ما به طور مرتب با روسای دانشگاه‌ها ارتباط داشته‌ایم، اما اخیرا نیز جلسه‌ای داشتیم که در مورد 16 آذر در آن بحث و تبادل‌نظر شد."
معاون استاندار تهران تاکید می‌کند: "نظر روسای دانشگاه‌ها این بود که تدابیر برای این روز به صورت منطقی و معقول دنبال و مطرح شود. هم‌چنین در این جلسه اخبار روسای دانشگاه‌ها بیان شد."
معاون سیاسی اجتماعی استاندار و سرپرست معاونت امنیتی، انتظامی استانداری تهران، هم‌چنین ادامه می‌دهد: "16 آذر برای نظام و انقلاب است و در جهت مبارزه با استکبارستیزی پدید آمده، وی برخی می‌خواهند این رویکرد را تغییر دهند؛ اما پیش‌بینی ما این است که قطعا تشکل‌های اسلامی، انقلابی و مدافع نظام، اجازه نمی‌دهند روحیه استکبارستیزی دانشجویان، دنبال نشود."
براتلو در پایان بر این نکته تاکید دوباره می‌کند که اگرچه در مورد 16 آذر تبلیغات وسیعی در رسانه‌ها انجام شده، اما پیش‌بینی این است که مشکل خاصی پیش نخواهد آمد.
همچنین عضو شاخص فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: امیدواریم القای حضور و تقابل در روز 16 آذر از سوی کسانی که بعد از انتخابات مسیر اعتراضی را دنبال کردند پیش گرفته نشود و شرایط به سمتی نرود که محفلی برای حضور عناصری معدود اما فرصت‌طلب فراهم شود.
علیرضا زاکانی نماینده تهران در مجلس هشتم درباره روز 16 آذر و تلاش برخی جریانات برای به تشنج کشیدن این روز اظهار داشت:‌ این روز می‌تواند زمینه تعامل برای نقادی دانشجویی در فضایی به دور از هیاهو و احساسات را فراهم کند.
وی تاکید کرد: در این صورت هم 16 آذر (روز دانشجو) پاس داشته می‌شود و هم این بزرگداشت در مسیری انجام شود که ماحصل آن جلوگیری از فضای تشنج‌زایی است که عده‌ای می‌خواهند به محیط دانشگاه تحمیل کنند.
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی یادآور شد: در روز قدس و 13 آبان عده‌ای کوشیدند با صف‌کشی و یارگیری و حضور در خیابان‌ها اهدافی کاملا خلاف محتوا و مضمون این روزها دنبال کنند و شرایط را به سمتی ببرند که محصول این صف‌بندی‌های خیابانی دستمایه استفاده عده معدودی قرار گیرد که دنبال فضا برای ایجاد تشنج هستند.
زاکانی در ادامه ابراز امیدواری کرد این پیش فرض و القای حضور و تقابل در روز 16 آذر از سوی کسانی که بعد از انتخابات مسیر اعتراضی را دنبال کردند پیش گرفته نشود و شرایط به سمتی نرود که محفلی برای حضور عناصری معدود اما فرصت‌طلب فراهم شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات