تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۲  ، 
کد خبر : ۱۴۷۳۶۵

راهبرد امنیت ملی آمریکا (بخش ششم)

مقدمه: رئیس‌جمهور آمریکا در راهبرد جدید امنیت ملی این کشور که به تازگی منتشر شده، ادعاهای غرب درباره برنامه هسته‌ای ایران را بار دیگر تکرار کرده و سعی دارد تا با مطرح کردن تهدیدهایی علیه ایران، از تهران اخاذی کند. به گزارش فارس، "باراک اوباما " رئیس‌جمهور آمریکا در گزارش جامع راهبرد جدید امنیت ملی واشنگتن که به تازگی منتشر کرد، در دو بخش جداگانه به طور صریح به رویکرد آمریکا در قبال ایران پرداخت و بار دیگر ادعاهای پیشین غرب درباره موضوع هسته‌ای ایران را مطرح کرد. خبرگزاری فارس بنا به اهمیت این گزارش اقدام به ترجمه متن کامل آن کرده است که بخش ششم آن به شرح زیر خدمت خوانندگان محترم ارائه می‌شود.

ارتقای علم،‌ فناوری و نوآوری
تاکید مجدد بر نقش آمریکا به عنوان موتو جهانی کشف علمی و نوآوری فناوری تا کنون به این اندازه حساس نبوده است. چالش‌هایی نظیر تغییر آب و هوایی، بیماری همه گیر و کمیابی منبع به تقاضا برای نوآوری‌های جدید منجر شده است. در عین حال، کشوری که جهان را در ساختن یک اقتصاد انرژی پاک رهبری می‌کند از یک مزیت اقتصادی و امنیتی قابل توجه بهره خواهد برد. به همین دلیل است که دولت آمریکا در حال سرمایه‌گذاری فراوان در زمینه تحقیقات، بهبود آموزش در علوم و ریاضیات، ارتقای پیشرفت‌ها در انرژی و توسعه همکاری بین‌المللی است.
دگرگونی اقتصاد انرژی ما: تا زمانیکه ما بر سوخت‌های فسیلی متکی هستیم، باید در خصوص امنیت و جریان آزاد منابع انرژی جهانی اطمینان دهی انجام دهیم. اما بدون اصلاحات قابل توجه و به موقع، بخش انرژی ما به تضعیف امنیت و کامیابی ما ادامه خواهد داد. این امر ما را به اختلالات در زمینه تامین انرژی آسیب پذیر خواهد کرد. همچنین در مواجه با تغییرات بی سابقه در محیط زیست نیز آسیب پذیر خواهیم شد. آمریکا فرصتی برای رهبری توسعه فناوری انرژی پاک در دست دارد. در صورتیکه موفق شود، ایالات متحده در این "انقلاب صنعتی " جدید در خصوص انرژی پاک رهبری را به دست خواهد گرفت که کمکی بزرگ به موفقیت اقتصادی ما خواهد بود. در صورتیکه ما سیاست‌هایی که بخش خصوصی را برای استفاده از این فرصت تشویق می‌کند، توسعه ندهیم، آمریکا عقب خواهد افتاد و به طور روز افزونی به یکی از وارد کنندگان این فناوری‌های انرژی جدید تبدیل می‌شود. ما اخیرا بزرگترین سرمایه گذاری را در زمینه انرژی پاک در تاریخ انجام داده‌ایم اما هنوز کارهای زیادی برای ساختن این زیر بنا وجود دارد. ما باید موارد زیر را ادامه دهیم: دگرگونی اقتصاد انرژی خود، تاثیرگذاری بر سرمایه خصوصی برای شدت بخشیدن به کار گیری فناوریهای انرژی پاک که انتشار گازهای گلخانه‌ای را متوقف خواهد کرد، افزایش استفاده از انرژی تجدید پذیر و انرژی هسته‌ای، کاهش وابستگی وسایل نقلیه به نفت و متنوع کردن منابع و تامین کنندگان انرژی.
ما در زمینه تحقیق و فناوری نسل آینده، مدرن کردن شیوه توزیع برق، و تشویق استفاده از سوخت‌های تجدیدپذیر و در عین حال حرکت به سوی تولید انرژی پاک در داخل کشور، سرمایه‌گذاری خواهیم کرد.
سرمایه‌گذاری در تحقیقات: تحقیقات و توسعه در کانون توجه ما در خصوص ظرفیت امنیت ملی گسترده تر قرار دارد. حوادثی مانند شیوع آنفلوآنزای نوع آ (H1N1) و چالش شناسایی منابع جدید انرژی تجدید پذیر، اهمیت تحقیقات در علوم پایه و کاربردی را مشخص می‌کند. ما در حال تغییر کاهش دیرینه بودجه فدرال در زمینه تحقیقات از جمله ادغام بزرگترین واحد به بخش تحقیقات علوم پایه در تاریخ آمریکا هستیم. تحقیقات و نوآوری چیزی نیست که دولت بتواند به تنهایی از عهده آن برآید، به همین دلیل است که ما مشوق‌ها را برای تشویق ابتکارات بخش خصوصی حمایت و ایجاد خواهیم کرد. ایالات متحده همواره گوی سبقت را در توانایی ما برای تبدیل علم و فناوری به مندسی و تولیدات ربوده است و ما باید به انجام این کار در آینده ادامه دهیم.
توسعه مشارکت‌های علمی بین‌المللی: رهبری علمی آمرکیا همواره در سراسر جهان مورد تحسین قرار گرفته است و ما باید به توسعه همکاری و مشارکت در علم و فناوری ادامه دهیم. ما شماری از "نمایندگی‌های علمی " را در سراسر جهان تاسیس کرده‌ایم و در حال ارتقای مشارکت‌های قدرتمندتر بین دانشمندان، دانشگاه‌ها و محققان آمریکا و همتایان آنها در خارج از آمریکا هستیم. ما تعهدی دوباره به علم و فناوری در تلاش‌های کمکی خود به کشورهای دیگر ایجاد خواهیم کرد و راهبردی برای علم بین‌المللی و امنیت ملی ایجاد می‌کنیم.
به کار گیری فناوری برای حفاظت از کشور: تعهد مجدد ما در خصوص علم و فناوری- و توانمندی ما برای به کار گیری استعداد مردم و بخش‌های خصوصی در جهت دشوارترین چالش‌های سیاست خارجی و امنیتی دوران ما- به ما کمک خواهد کرد تا از شهروندانمان حفاظت کنیم و اولویت‌های امنیت ملی آمریکا را به پیش ببریم. برای مثال این موارد عبارتند از: حفاظت آمریکا و نیروهای همپیمان آن از حملات غیرمتقارن؛ حمایت از کنترل تسلیحات و توافقات منع گسترش تسلیحات؛ جلوگیری تروریست‌ها از حمله به سرزمین ما؛ جلوگیری و مدیریت شیوع بیماری‌های رایج، تامین امینت زنجیره تامین؛ شناسایی تسلیحات کشتار جمعی پیش از آنکه این تسلیحات به مرزهای ما برسند و حفاظت از زیرساخت اطلاعات، ارتباطات و حمل و نقل.
نفوذ و رشد یافتن توانمندی‌های فضایی ما: بیش از 50 سال، جامعه فضایی ما عامل شتاب‌ دهنده‌ای برای نوآوری و شاخص رهبری فناوری آمریکا بوده است. توانمندی‌های فضایی ما تجارت جهانی و پیشرفت‌های علمی را محکم‌تر می‌کند و توانمندی‌های امنیت ملی ما و همپیمانان و شرکایمان را تقویت می‌کند. برای ارتقای امنیت و ثبات در فضا، ما فعالیت‌هایی را دنبال خواهیم کرد که با حق ذاتی دفاع از خود سازگار باشد، همکاری ما با همپیمانان و دوستان را تعمیق بخشد و با تمام کشورها در جهت استفاده مسئولانه و صلح آمیز از فضا همکاری کند. برای حفظ امتیازاتی که به وسیله فضا نصیب آمریکا شده است، ما باید اقدمات متعددی اتخاذ کنیم. ما باید به ترغیب فناوری فضایی پیشتاز با سرمایه‌گذاری بر پایه انسانی و صنعتی ادامه دهیم که باعث توسعه آنها می‌شود. ما در زمینه تحقیق و توسعه فناوری‌های فضایی نسل آینده و توانمندی‌هایی سرمایه‌گذاری خواهیم کرد که به نفع مطالعه تجاری، مدنی و علمی ما و نهادهای امنیت ملی است تا به این وسیله کارآیی فضا برای نسل‌های آینده حفظ شود. و ما یک تلاش متحد را برای تقویت پایه صنعت فضایی خود ارتقا خواهیم داد و با دانشگاه‌ها به منظور تشویق دانشجویان به پیگیری مشاغل مرتبط با فضا همکاری می‌کنیم.
دستیابی به رشد متوازن و پایدار
توسعه متوازن و پایدار در داخل آمریکا و سراسر اقتصاد جهانی نیروی محرکه اقتصاد آمریکا را به راه می‌اندازد و کامیابی ما را مستحکم‌تر می‌کند. یک اقتصاد جهانی دائما در حال رشد یعنی یک بازار در حال توسعه برای صادرات کالاها و خدمات ما. با گذشت زمان، تعمیق پیوندها میان بازارها و کسب و کارها باعث سازوکاری می‌شود که در آن انرژی‌های کارآفرینی بخش خصوصی ما می‌تواند درخشان شده، فناوری‌هایی را ایجاد کند، کسب و کار را توسعه دهد و ایجاد شغل کند که این امر به ارتقای استانداردهای زندگی آمریکایی‌ها خواهد انجامید. رهبری اقتصادی آمریکا اکنون باید با شهرت و اهمیت در حال افزایش اقتصادهای در حال ظهور سازگار شود. همچنین رهبری اقتصادی آمریکا باید با اندازه، سرعت و پیچیدگی بازارهای مالی؛ چندگانگی شرکت‌کنندگان بازار در سراسر جهان و اقتصادهای در حال نزاع که تا کنون موفق به پیوستن به این نظام جهانی نشده‌اند، سازگار شود.
برای ارتقای کامیابی تمام مردم آمریکا، ما باید رهبری جامعه جهانی را برای توسعه رشد محاسبه شده اقتصاد منسجم جهانی به دست بگیریم. همزمان، ما باید رهبری تلاش‌های جهانی برای جلوگیری از بازگشت عدم توازن اقتصادی و افراط کاری‌های مالی به دست گیریم و در عین حال از عهده بسیاری از تهدیدات امنیتی و چالش‌های جهانی که بر ثبات اقتصاد جهانی تاثیر منفی می‌گذارد برآییم. به منظور ارتقای رشدی که می‌تواند متوازن و پایدار باشد ما به موارد زیر خواهیم پرداخت:
جلوگیری از بی ثباتی مجدد در اقتصاد جهانی: بحران اقتصادی اخیر به ما هزینه بسیار بالای چرخه رونق و کسادی را آموخت که اقتصاد جهانی را گرفتار کرد و نه در خدمت ایالات متحده بود و نه شرکای بین‌‌المللی ما. به محض اینکه آمریکایی‌ها خود را مقروض یا بیکار یافتند، تقاضای ما برای کالاهای خارجی به شدت افت کرد. همانطور که اقتصادهای خارجی ضعیف شدند، نهادهای مالی و تبادلات مالی عمومی آنها نیز تحت فشار قرار گرفت و به این ترتیب رکود جهانی را بیش از پیش کرد. ما باید از ظهور مجدد رشد غیرمتوازن با مصرف کنندگان و قرض گیرندگان آمریکایی و دیگر کشورهای آسیایی و دیگر کشورها که تقاضاها را می‌فروشند و جمع آوری می‌کنند، جلوگیری کنیم. ما باید اصلاح نظام مالی آمریکا را برای افزایش سلامت اقتصادمان دنبال کنیم و آمریکایی‌ها را به پس انداز بیشتر تشویق نماییم. و ما باید از ظهور مجدد افراط‌‌کاری‌ها در نهادهای مالی خود ناشی از سیاست وام دهی بی رویه و ناشی از مقررات ناهماهنگ و سهل انگارانه جلوگیری به عمل آوریم.
پس انداز بیشتر و صادرات بیشتر: ایجاد یک موازنه بهتر در داخل آمریکا به معنی پس انداز بهتر و خرج کردن کمتر، اصلاح نظام مالیاتی و کاهش کسری بودجه دیرینه ما است. با این تغییرات، ما شاهد تاکید بیشتری بر صادارت خواهیم بود که می‌تواند باعث ساختن، تولید و فروش در تمام دنیا شود که به همراه هدف دو برابر کردن صادرات آمریکا تا سال 2014 است. این در نهایت یک راهبرد استخدام است زیرا صادرات بیشتر از میلیون‌ها شغل با حقوق مناسب حمایت خواهد کرد که شامل مشاغلی است که در خدمت فناوری‌های جدید نوآورانه و سودآور است. به عنوان بخشی از این تلاش، ما در حال اصلاح کنترل‌های صادراتی خود مطابق با الزمات امنیت ملیمان هستم.
به سوی تقاضای داخلی بالاتر در خارج از کشور: برای بقیه جهان، بویژه در برخی بازارهای در حال ظهور و کشورهای در حال توسعه، موازنه بهتر یعنی اعمال تاکید بیشتر بر تقاضای داخلی در حال افزایش به عنوان محرکه اصلی رشد و بازارهای آزاد. این کشورها قادر خواهند بود تا سرمایه و فناوری‌های مورد نیاز برای حفظ دستاوردهای قابل توجه بهره وری را که هم اکنون نیز در جریان است، حفظ کنند. موازنه مجدد فرصتی برای کارگران و مصرف کنندگان در طول زمان فراهم خواهد کرد تا از استانداردهای بالاتر زندگی که در نتیجه آن دستاوردها حاصل شده،‌ بهره ببرند. همانگونه که رشد متوازن به معنی رشد مداوم تغییر یافته است، کشورهای با درآمد متوسط و فقیر و بسیاری از کشورهای که هنوز به شکل کافی از اقتصاد یکپارچه‌ای برخوردار نیستند، می‌توانند روند نزدیکی استاندارهای زندگی به کشورهای فقیرتر را تسریع بخشند- روندی که به یک نیرو محرکه رشد برای اقتصاد جهانی در دهه‌های آینده تبدیل خواهد شد.
بازارهای آزاد خارجی برای تولیدات و خدمات ما: آمریکا مدتهای طولانی یکی از آزادترین بازارهای جهان را در اختیار داشت. ما یک پیشتاز در توسعه یک نظام تجاری آزاد بوده‌ایم. این امر رشد بازارهای توسعه یافته و در حال ظهور را به طور تساوی تضمین کرده است. آزاد بودن همچنین شرکت‌ها و کارگران ما را به رقابت و نوآوری مجبور کرده است و همزمان، دسترسی به بازار را که برای موفقیت بسیاری از کشورهای دنیا حیاتی است، پیشنهاد داده است. ما محیط سرمایه گذاری آزاد خود را مطابق با اهداف امنیت ملی خود حفظ خواهیم کرد. در این عصر، بازارهای آزاد در حال ظهور در سراسر جهان رقابت و نوآوری جهانی را ارتقا خواهند داد و برای کامیابی ما حیاتی خواهند بود. ما به دنبال یک دستور کار تجاری خواهیم بود که شامل یک توافقنامه تجاری چندجانبه بلند پروازانه و متوازن دوحه و توافقنامه‌های تجاری چندجانبه که منعکس کننده ارزش‌ها و منافع ماست و تعامل با کشورهای شریک آنسوی اقیانوس برای شکل دهی یک توافق منطقه‌ای با استانداردهای بالا.
همانگونه که به پیش می‌رویم، سیاست تجاری ما بخش مهمی از تلاش ما برای سرمایه گذاری در زمینه فرصت‌های ارائه شده توسط جهانی سازی خواهد بود اما بخش مهمی از تلاش ما برای تجهیز آمریکایی‌ها به منظور ایجاد رقابت نیز خواهد بود. برای اینکه توافقات تجاری را برای مردم آمریکا موثر بسازیم، اقداماتی را برای حفظ اعتماد اتخاذ خواهیم کرد، به کمک برنامه‌های واقعگرایانه برای از عهده هزینه‌های گذر برآمدن و ارتقای نوآوری، زیرساخت، اصلاح بهداشت و آموزش. توافقات ما شامل سازوکارهای اجرایی قابل دستیابی خواهد بود به منظور اطمینان دادن این امر که دستاوردهایی که برا‌ی آنها مذاکره می‌کنیم در حقیقت به واقعیت بپیوندند و برای انعکاس منافع آمریکا بویژه در زمینه کار و محیط زیست سازمان دهی خواهند شد.
ایجاد همکاری با شرکای بین‌المللی ما: ایالات متحده از ظهور گروه 20 به عنوان نشستی مقدماتی برای همکاری اقتصادی بین‌المللی، حمایت کرده است. این امر از این شناخت نشأت می‌گیرد که ما به یک توافق گسترده و فراگیرتر با کشورهایی که بیشتر تجارت و محصولات جهان را به عهده دارند، نیاز داریم. رهبری آمریکا در اجلاس گروه 20 بر تامین امنیت رشد پایدار و متوازن، هماهنگی اصلاحات مقررات بخش مالی، ارتقای توسعه اقتصادی جهان و ارتقای امنیت انرژی، تمرکز خواهد داشت. ما همچنین به نهادهای مالی بین‌المللی رسمی برای مدرن و سریع بودن به اندازه اقتصاد جهانی که آنها به آن خدمت می‌کنند، نیاز داریم. از طریق اجلاس گروه 20، ما دولت را به اصلاح "صندوق بین‌المللی پول " (IMF) و "بانک جهانی " ترغیب خواهیم کرد. ما رهبری خود در دیگر نهادهای مالی بین‌المللی را نیز گسترش خواهیم داد به گونه‌ای که کشورهای بسرعت در حال رشد جهان نقش خود را ببینند و مشتاق سرمایه گذاری آن نهادها با اختیاری که برای ارتقای ثبات و رشد محصولات و تجارت جهانی نیاز است، شوند.
جلوگیری از تهدیدات مربوط به نظام مالی بین‌المللی: نظام مالی جهانی و آزاد امروز همچنین ما را در معرض تهدیدات مالی جهانی قرار می‌دهند. درست همانطور که ما برای بهره بردن از بیشتر فرصت‌هایی که جهانی سازی به همراه می‌آورد تلاش می‌کنیم، عواملی که تهدیدی برای امنیت ملی ما هستند-تروریست‌ها، اشاعه دهندگان تسلیحات، قاچاقچیان مواد مخدر، مقامات فاسد و دیگران- از نظام مالی جهانی برای افزایش، تحرک و صندوق‌های امن که از فعالیت‌های غیرقانونی یا از آنچه از آن سود می‌برند، سودءاستفاده می‌کنند. شبکه‌های حمایتی آنها دسترسی جهانی دارند و در مرزهای ملی محصور نشده‌اند. راهبرد ما برای حمله به این شبکه‌ها باید دقیقا علیه نوع و هدف منابع غیرقانونی آنها باشد و دسترسی به نظام جهانی بین‌المللی از طریق اقدامات مالی، اجرا و انجام اختیارات تنظیم کننده، دسترسی به بخش خصوصی و شرکای خارجی ما و همکاری در زمینه استانداردهای بین‌المللی و اشتراک اطلاعات است.
تسریع توسعه پایدار
رشد اقتصادهای در حال ظهور در دهه‌های اخیر مردم را از فقر خارج کرده و یک اقتصاد جهانی پرتکابو و به هم پیوسته به وجود آورده است. اما توسعه غیرمتوازن بوده است، پیشرفت شکننده است و بسیاری از مردم جهان هنوز بدون منافعی توسعه به ارمغان آورده زندگی می‌کنند. در عین حال برخی از کشورها در حال رشد هستند، بسیاری عقب مانده‌اند-در ناامنی گیر افتاده‌اند، دچار حکومتی ضعیف هستند یا بشدت وابسته به قیمت‌های کالای مصرفی هستند. اما پیشرفت اقتصادی مستمر نیازمند توسعه سریعتر، پایدار و فراگیرتر است. به همین دلیل است که ما به دنبال مجموعه‌ای از ابتکارات خاص در زمینه‌هایی مانند امنیت غذایی و بهداشت جهانی هستیم که برای امنیت و کامیابی آینده کشورها و مردم سراسر جهان ضروری است.
افزایش سرمایه گذاری‌ها در توسعه: ایالات متحده به همکاری با همپیمانان خود برای کمک به کشورهای فقیر علاقه‌مند است تا این کشور به اقتصادهای مولد و پر رونق تبدیل شوند که به وسیله نهادهای دولتی توانمند، دموکراتیک و پاسخگوی اداره می‌شوند. ما در خصوص یک تمرکز بیشتر و آگاهانه‌تر بر یک دستور کار توسعه جهانی در دولت ایالات متحده اطمینان خواهیم داد که به وسیله تحلیل سیاست از طریق اجرای سیاست صورت می‌گیرد. ما در حال افزایش کمک خارجی خود، توسعه سرمایه‌گذاری‌ها در نهادهای توسعه چندجانبه موثر و اعمال نفوذ برای تعامل دیگران به منظور مشارکت در این مسئولیت، هستیم.
سرمایه‌گذاری در بنیادهای توسعه طولانی مدت: آمریکا سرمایه‌گذاری‌های طولانی مدتی را آغاز خواهد کرد که دولت‌هایی که ظرفیت و اراده سیاسی برای پیگیری راهبردهای توسعه پایدار را دارند شناخته و از آنها تقدیر شود. ایالات متحده همچنین اطمینان می‌دهد که تمام ابزارهای سیاسی در خدمت ما تا انتها همراه ما هستند. و ما حمایت خود را به صورت‌های گوناگونی ارائه خواهیم کرد-با تقویت توانایی دولت‌ها و جوامع برای مدیریت چالش‌های توسعه و سرمایه‌گذاری در نهادهای قدرتمندی که پاسخگویی داخلی را رشد می‌دهند و در نهایت به حفظ توسعه کمک می‌کند. این امر چرخه کشورها- بویژه در آفریقا- را افزایش خواهد داد که قادر به استفاده از مزایای اقتصاد جهانی و در عین حال کمک به امنیت و کامیابی جهانی هستند.
تمرین رهبری در چشم انداز کالاهای عمومی جهانی: رویکرد ما باید منعکس کننده این حقیقت باشد که مجموعه‌ای از چالش‌های توسعه وجود دارند که به شدت بر امکان پیشرفت تاثیر می‌گذارد اما نمی‌تواند توسط کشورهایی که به تنهایی عمل می‌کنند، مورد توجه قرار گیرد. بویژه در آفریقا، این چالش‌ها-مانند سازگاری با پدیده گرم شدن جهان، کنترل بیماری همه گیر و آگاهی برای افزایش بهره وری کشاورزی- به اندازه کافی در تلاش‌های دوجانبه به آن پرداخته نمی‌شود. ما ساختار بین‌المللی را شکل خواهیم داد و با شرکای جهانی خود برای پرداختن به این چالش‌ها همکاری می‌کنیم و سرمایه گذاری‌ها و تعامل خود برای انتقال به یک مسیر رشد با کربن پایین را افزایش می‌دهیم، انعطاف پذیری کشورهای فقیر برای تاثیرات تغییر آب و هوایی را حمایت می‌کنیم و امنیت غذایی را تقویت می‌کنیم. ما باید "تغییر دهندگان بازی " بالقوه را برای توسعه مواردی چون واکسن‌های جدید، گونه‌های بذر مقاوم به آب و هوا و فناوری‌های انرژی دوستدار محیط ترغیب کنیم.
صرف کردن عاقلانه دلارهای مالیات دهندگان
دولت ایالات متحده تعهدی برای استفاده بهینه از پول مالیات دهندگان دارد و توانایی ما برای دستیابی به اهداف بلند مدت به مسئولیت مالی ما بستگی دارد. یک بودجه پاسخگو و مسئول شامل اتخاذ تصمیمات سخت برای زندگی در چارچوب روش‌های ماست؛ حفظ ادارات و نهادهای پاسخگو برای صرف هزینه و اجرای آنها؛ بهره برداری از فناوری برای بهبود عملکرد دولت و صریح و بی پرده بودن با مردم آمریکا. یک بودجه پاسخگو همچنین به همکاری با شرکا و نهادهای جهانی ما برای اشتراک مسئولیت‌ها و نفوذ سرمایه گذاری‌های آمریکا به منظور دستیابی به اهداف جهانی بستگی دارد. اهداف امنیت ملی ما فقط در صورتی محقق می‌شود که ما تصمیمات سخت اتخاذ کنیم و با شرکای بین‌المللی خود برای اشتراک مسئولیت‌ها همکاری نماییم.
کاهش کسری بودجه: ما نمی‌توانیم اقتصاد خود را در طولانی مدت رشد دهیم مگر اینکه ایالات متحده را در یک مسیر مالی پایدار پشتیبانی کنیم. برای آغاز نمودن این تلاش، دولت آمریکا یک توقف سه ساله درهزینه اختیاری غیرامنیتی را پیشنهاد داد یعنی هزینه‌ای جدید در خصوص شرکت‌های خدماتی مالی بزرگ برای جبران زیان‌های مالیات دهندگان برای "برنامه بهبود دارایی " و بستن راه گریزهای مالیاتی و یارانه‌های غیرضروری. دولت آمریکا یک کمیسیون مالی دو حزبی برای پیشنهاد دادن اقدامات بیشتر به منظور کاهش کسری بودجه میان مدت ایجاد کرده است و این کمیسیون از لحاظ مالی مسئول اطلاح بیمه درمانی خواهد بود که نرخ رشد در هزینه‌های مراقبت درمانی را پایین خواهد آورد یعنی محرکی کلیدی برای آینده مالی کشور به حساب می‌آید.
اصلاح فرایندهای کسب سود و بستن قرارداد: هزینه کردن، برنامه‌های دوباره کاری شده و قراردادهای زائد که با غفلت همراه است جایگاهی در دولت ایالات متحده آمریکا ندارد. فراینده‌های مقرون به صرفه و موثر به شکل ویژه‌ای برای وزارت دفاع اهمیت دارند زیرا نزدیک به 70 درصد تمام مخارج خرید فدرال به به خود اختصاص می‌دهد. ما بر برنامه‌های خود به طور دقیق نظارت خواهیم کرد و برنامه‌هایی که منسوخ شده‌اند، دوباره کاری، غیرموثر یا بیهوده هستند، پایان می‌بخشیم یا دوباره طراحی می‌کنیم. نتیجه آن برنامه‌های مرتبط‌تر، توانمندتر و موثرتر خواهد بود و سامانه‌هایی که ارتش ما خواستار آن است و به آن نیاز دارد. ما در حال اصلاح انعقاد قرارداد فدرال و تقویت روش‌های بستن قرارداد و غفلت مدیریتی با هدف صرفه جویی 40 میلیارد دلاری بودجه در هر سال،‌ هستیم.
افزایش شفافیت: آمریکایی‌ها حق دارند بدانند که چگونه دلارهای مالیاتی آنها صرف می‌شوند اما این اطلاعات می‌تواند مبهم یا غیردسترس باشد. در برخی موارد، محاسبه غیرکامل بودجه برای پنهان کردن واقعیت وضعیت مالی ما استفاده شده است. برای حفظ تعهد ما به فرایند یک بودجه شفاف، ما همزمان در حال درخواست بودجه پایه و هزینه‌های عملیات‌های احتمالی خارجی هستیم. این درخواست بودجه به همراه مقدار مشابه مواد توجیحی و توضیحی برای هر کدام است بنا بر این آمریکایی‌ها می‌توانند هزینه واقعی تلاش‌های جنگی ما را ببینند و رهبران خود را برای اتخاذ تصمیمات با توجه به تمام حقایق پاسخگو بدانند.           ادامه دارد... 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات