تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۳۴  ، 
کد خبر : ۱۴۹۸۰۶

اظهار تاسف دکتر احمدی‌نژاد از سخنان رییس‌جمهور روسیه


رییس جمهور، سخنان دیمیتری مدودف همتای روسی خود مبنی بر اینکه ایران در حال حرکت به سمت ساخت بمب اتمی است را آگهی شروع نمایشنامه تبلیغاتی ،روانی آمریکا علیه ملت ایران دانست.
دکتر محمود احمدی نژاد در اختتامیه جشنواره ملی جوان ایرانی با اظهار تأسف از سخنان رییس‌جمهور روسیه خاطرنشان کرد: روسیه ملت بزرگی است و علاقه‌مند هستیم که روابط دوستی دو ملت ادامه پیدا کند اما سخنان ایشان، آگهی نمایشنامه‌ای تبلیغاتی است که قرار است رییس‌جمهور آمریکا آن را علیه ملت ایران اجرا کند و در حقیقت آقای مدودف کلید وزنگ این نمایشنامه و سناریوی پیچیده تبلیغاتی را به صدا درآورد.
رییس‌جمهور با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک جزئیات بیشتری از این نمایشنامه و سناریوی پیچیده تبلیغاتی که کارگردان اصلی آن ایالت متحده آمریکا است را با ملت ایران در میان خواهد گذاشت، گفت: متأسفیم از اینکه عده‌ای از روی بی‌اطلاعی و بعضاً تحلیل‌های غلط و البته بر خلاف منافع ملت‌های خود وارد بازی در این نمایشنامه شده‌اند.
دکتر احمدی نژاد با اشاره به بخش هایی از جنگ روانی جدید ایالات متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران ، گفت: آمریکا با شیطنت تبلیغاتی و بعضاً هماهنگی‌هایی که با داخل کشورمان انجام داده ،قصد دارد فضای روانی سنگینی علیه ملت ایران در دنیا به راه انداخته و آن را به اوج برساند و در نقطه اوج آن با حمله نظامی به یکی، دو کشور خاورمیانه که با ایران روابط دوستانه عمیقی دارند، به زعم خود در مسیر ایستادگی و پیشرفت ملت ایران خللی ایجاد کند.
دکتر احمدی‌نژاد با تاکید بر احاطه و آگاهی ملت ایران نسبت به طراحی های دشمنان، تصریح کرد: آمریکا و متحدانش و همه قدرت‌های فاسد دنیا اگر تمام قدرت مادی خود را بسیج کنند تا ملت ایران را سر سوزنی به عقب‌نشینی وادار سازند، بدون تردید این آرزوی خود را به گور خواهند برد.
رییس‌جمهور افزود: تعجب ملت ایران از این است که چرا عده‌ای خودشان را برای منافع آمریکا هزینه می‌کنند. همواره عادت آمریکایی‌ها اینگونه بوده است که هزینه‌های خود را از جیب سایر ملت‌ها تأمین می‌کنند حال چرا رییس‌جمهور روسیه می‌خواهد در این نمایشنامه آمریکا نقش‌آفرینی کند جای سؤال دارد.
دکتر احمدی‌نژاد در ادامه با تأکید بر اینکه قطعنامه اخیری که علیه ملت ایران صادر شده است فاقد هرگونه ارزش حقوقی است، گفت: ملت ایران ملتی ریشه‌دار و تاریخی است که از موضع عزت و اقتدار صحنه‌های نمایش دشمنان را تماشا می‌کند و البته تاسف می خورد از اینکه عده‌ای فریب خورده به خیال خود با بازی در چنین نمایشنامه هایی می توانند بر روی ملت ایران اثرگذاری داشته باشند اینان باید بدانند که صدها طراحی و نمایشنامه آمریکا و متحدانش تاثیری در اراده و عزم مستحکم ملت بزرگ ایران ندارد و همه این نقشه ها را در هم خواهد شکست.
رییس‌جمهور با اشاره به علت عصبانیت و ناراحتی دشمنان از ملت ایران اظهار داشت: دشمنان ملت ایران چنین تبلیغ کرده بودند که اگر ایرانی‌ها سلطه آنها را نپذیرند و یا بر هم بزنند، قادر به ادامه حیات نخواهند بود اما امروز وقتی مشاهده می‌کنند که ملت ایران هر روز به قله‌های عزت و پیشرفت دسترسی پیدا می‌کند، ناراحت و عصبانی می‌شوند.
دکتر احمدی‌نژاد در ادامه از پرتاب ماهواره سنجشی به فضا در آینده نزدیک خبر داد و گفت:این ماهواره بزودی با تجهیزات کاملا بومی و با سکوی پرتاب و ایستگاه کنترل ایرانی به فضا پرتاب خواهد شد و دشمنان از مشاهده و شنیدن چنین دستاوردهایی ناراحت و نگران می شوند و با بازی‌های تبلیغاتی قصد دارند در مسیر پیشرفت ایران توقفی ایجاد کنند از این رو باید ملت ایران هوشیار باشند.
دکتر احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد:‌ در برنامه فضایی کشورمان پیش‌بینی شده است که در سال 1403 انسان به فضا فرستاده شود اما در جلسه اخیر هیأت دولت بر روی این برنامه فضایی مرور مجددی صورت گرفت و پیش‌بینی صورت گرفته برای فرستادن انسان حداقل پنج سال به جلو کشیده شد و این پاسخ ملت ایران به تمام مانع‌تراشی‌ها و فشارهای دشمنان خود است.
رییس‌جمهور تصریح کرد: اگر دشمنان تمام قدرت مادی خود را بسیج کنند،‌ نمی‌توانند اراده ملت ایران را در عرصه‌های اقتصاد، سیاست و فرهنگ تضعیف کنند و ملت ایران با همت جوانان خود آرزوی کوچک‌ترین اقدام دشمنان علیه خود را به یأس تبدیل خواهد کرد.
ریس جمهور ساختن ایران را یک تعهد و ماموریت تاریخی دانست و گفت : ساختن ایران برآمده از یک نگاه ناسیونالیستی و تعصب قومی نیست چرا که ایران یک جغرافیا و مرز سیاسی خاصی محدود نمی شود. ایران برای همه ملت ها فرهنگ بالندگی ، حیات حقیقی و زندگی بانشاط است . نام ایران، مترادف عدالت خواهی ، ظلم ستیزی ، عشق و محبت برای همه بشریت است .
دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه ساختن ایران خدمت به ملت بزرگ ایران و کل بشریت است، اظهار داشت: امروز دنیا منتظر معرفی تمدن ، آرمان ، مکتب و راه جدیدی است و تقریبا همه متفکرین و عدالت خواهان دنیا به این نتیجه رسیده اند که ملت ایران تنها ملتی است که می تواند در این مسیر پیشگام و الگو باشد.
رییس جمهور خاطر نشان کرد : کسانی که چند صد میلیون مردم بومی را با زشت ترین شیوه های ضد انسانی قتل عام کرده و ملت ها را از کشور خود آواره کرده اند ، نمی توانند بشریت را به سرمنزل سعادت و قله های عزت راهنمایی کنند اما ملتی که در طول تاریخ در دامان خود ادبا ، بزرگان ، علما و جوانان مومن ، شجاع و موحد را تربیت کرده قادر است راهنما و دستگیر بشریت باشد.
دکتر احمدی نژاد ایمان را لازمه ساختن ایران دانست و گفت : ملت ایران در طول تاریخ چند هزار ساله خود همواره مردمی موحد و مومن بوده و این جز افتخارات ایران است در حالیکه مدعیان رسیدن به پایان تاریخ با خرافات قصد دارند ذهن مردم را سازماندهی کنند.
وی افزود : ایران باید با امید و عشق به همه خوبی ها،انسان ها و آحاد ملت ایران ساخته شود و امروز جوانان کشورمان سرشار از ایمان، امید و عشق هستند .
رییس جمهور اظهار داشت:ملت ایران همیشه به دنبال صلح و عدالت در جهان بوده است البته در مقاطعی حکومت های نالایق و غیر مردمی که به ملت ایران تحمیل شده اند به این مساله آسیب زدند و روند رشد ملت ایران را کند کردند اما در طول تاریخ ملت ایران همواره به دنبال صلح ،محبت ،عشق و عدالت برای همه بشریت بوده و امروز هم است .
دکتر احمدی نژاد خاطر نشان کرد : استعمارگران و سلطه طلبان به تجربه تاریخی دریافته اند که ملت ایران در هر مقطع تاریخی که به هویت واقعی خود پی برده، تمدن های فرهنگی و انسانی را پایه گذاری کرده و همه جهان را تحت تاثیر قرار داده است .
رییس جمهور تصریح کرد: سلطه گران از بازیابی هویت ملت ایران و بازسازی تمدن و فرهنگ ایرانی که مبتنی بر ایمان ، عشق و عدالت است، نگران هستند و با طراحی های گوناگون درصدد ایجاد توقف در مسیر پیشرفت ملت ایران هستند که داستان هسته ای از جمله این طراحی ها است .
وی افزود: اینکه ادعا می کنند ایران تا دو سال آینده قادر است یک بمب اتم بسازد و از آن نگران هستند از دو حالت خارج نیست یا دروغ می گویند یا بسیار ترسو هستند و در حقیقت هم دروغ می گویند و هم ترسو هستند .
دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه قدرت های زورگو با صدور قطعنامه تلاش دارند در مسیر پیشرفت ملت ایران مانع ایجاد کنند، گفت : آنان چنین خیال می کردند که با این قطعنامه ها ایران منزوی می شود و اوضاع داخلی و روابط خارجی ایران به هم می ریزد در حالی که هر روز بر محبوبیت و عزت ملت ایران افزوده می شود و قطعنامه ها هم از روی ضعف و عقب افتادگی است .
دوره جوانی دوره انتخاب ، هدف گذاری و شتاب گیری است
رییس جمهور در بخش دیگری از اظهارات خود دوره جوانی را دوره انتخاب ، هدف گذاری و شتاب گیری دانست و گفت : سرعت حرکت انسان در طول عمر خود در دوره جوانی رقم می خورد و دوره های میانسالی و بعد از آن در حقیقت تثبیت دستاوردهای دوره جوانی است. در دوره میانسالی جهش و تغییر افق نگاه کمتر اتفاق می افتد .
وی خاطر نشان کرد : در علم آموزی، کسب عزت ، قدرت ، شجاعت ، جاودانگی و کمال باید بالاترین قله را برای رسیدن به همه این ویژگی ها هدف گذاری کرد. همه این ویژگی ها یک حقیقت واحد هستند و کسی خسارت می بیند که به دریافت بخشی از این ویژگی ها قانع شود .
دکتر احمدی نژاد افزود : دوره جوانی دوره شتاب گیری است و در میانسالی با سرعتی حرکت می شود که در جوانی شتاب گرفته شده است و چقدر مناسب است که در جوانی سرعت بی نهایت و حداکثری داشت البته شرط آن این است که مسیر حرکت به درستی انتخاب شود.
رییس جمهور آرمانها و اهدافی که در دوره جوانی ترسیم می شود را شامل دو بخش فردی و اجتماعی دانست و گفت: زندگی فردی و اجتماعی لازم و ملزوم و مکمل هم هستند کمال فرد از مسیر تعامل با جامعه و تلاش برای اصلاح ،خدمت و پیشرفت جامعه می گذارد. قله کمال انسانی در جامعه ای اتفاق می افتد که سرشار از عشق، علم، حکمت، قدرت و عدالت باشد .
رییس جمهور گفت: در دوره ای که وجود همه انسان های روی زمین سرشار از محبت به دیگران باشد زندگی زیبا و دوست داشتنی شده و شرایط برای شکوفایی تمام استعدادهای انسانی فراهم می شود بی تردید انسان امروز با انسان 1400 سال پیش قابل مقایسه نیست و انسان آینده نیز با انسان امروز تفاوت خواهد داشت .
دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه انسان باید رسیدن به زندگی سعادتمند و حیات طیبه را هدف گذاری کند، اظهار داشت:باید تلاش کنیم به جامعه ای دسترسی پیدا کنیم که در آن انسان ها تمام خوبی ها را برای یکدیگر مطالبه کنند .
رییس جمهور رسیدن به جامعه سعادتمند را نیازمند راهبر و راهنما دانست و خاطر نشان کرد: بدون انسان کامل راه برای دستیابی انسان به قله های عزت ،علم ، حکمت ، کمال و قدرت بازنخواهد شد. نقش انسان کامل این است که انسان را گام به گام به سمت افق بالاتر حرکت می دهد . هدف انسان باید ساختن جامعه ای باشد که همه انسان ها عالم، حکیم و در یک کلمه جلوه اسماء الهی باشند.
دکتر احمدی نژاد گفت :در طول تاریخ دوره جوانی و جوانان موتور حرکت و پیشگام حرکت بشریت برای رسیدن به قله ها بودند. دوره جوانی دوره تصمیمات و هدف گذاری های بزرگ است و چقدر خوب است که در بزرگترین تصمیمات، آخرین نقطه اوج قله های کمال هدف گذاری شود .
رییس جمهور با اشاره به ویژگی های برجسته جوانان ایران زمین گفت :امروز به طور قاطع می توان گفت که جوانان ایران زمین، پاکترین، مومن ترین، شجاعترین و آرمانی ترین جوانان کل کره زمین هستند البته این موضوع به معنای نبودن ضعف و کاستی نیست اما مهم این است که همه در مسیر کمالی در حرکت هستند و همه جای ایران در حال بالندگی و شکوفایی است.
وی افزود: جوانان ایران نه تنها موتور حرکت ملت ایران بلکه موتور حرکت کل بشریت به سمت قله های کمال هستند و باید به روزی برسیم که هر جوانان ایرانی نمونه کاملی از ایمان، علم، حکمت، امید وحرکت باشند.

نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات