تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۸  ، 
کد خبر : ۱۵۰۴۴۷
سردار سعید شریف‌زاده:

هدف از اعزام راهیان نور، ارج نهادن به حماسه‌های رزمندگان است

اشاره: با تشکر از روابط عمومی نمایندگی ولی‌فقیه فرماندهی آماد نیروی زمینی سپاه که هماهنگی این مصاحبه را با سردار سرتیپ دوم پاسدار سعید شریف‌زاده معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی آماد و پشتیبانی نیروی زمینی سپاه در جهت اطلاع‌رسانی از فعالیت‌های انجام شده در خصوص کاروان‌های اعزام به سرزمین نور ترتیب داده‌اند، ماحصل آن را می‌خوانیم:

* سردار بفرمایید هدف کلی از اعزام زائرین به سرزمین راهیان نور چیست؟
** ضمن تشکر از آن روزنامه محترم که نسبت به اطلاع‌رسانی در خصوص مسایل ارزشی حساسیت نشان می‌دهند باید خدمتتان عرض کنم که سپاه از اعزام این کاروان‌ها به دنبال تحقق اهداف زیر می‌باشد.
ـ ارج‌نهادن به حماسه‌ها، رشادت‌ها و ایثارگری‌های کلیه رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس.
ـ ترسیم جنایات دشمن بعثی در طول سال‌های دفاع مقدس.
ـ تشریح عملیات‌های پیروزمندانه لشکریان اسلام در طول 8 سال دفاع مقدس.
ـ‌ بررسی سرنوشت صدام جنایتکار و حزب بعث عراق و ترسیم عملکرد آمریکا و هم‌پیمانانش پس از اشغال عراق.
ـ نمایش وحدت نیروهای مسلح و آمادگی‌های مردم در پرتو ولایت‌فقیه.
ـ نقش اساسی و موثر حضرت امام خمینی (ره) و تجدید پیمان با آرمان‌های بالای حضرت امام (ره)
ـ اعلام آمادگی و ابراز وفاداری نسبت به ساحت مقام عظمای ولایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای.
ـ برنامه‌ریزی و سیاستگذاری در جهت پشتیبانی از کاروان‌های راهیان نور رده‌های مختلف مردمی سپاه.
ـ تبیین عزت و اقتدار ملت بزرگ ایران اسلامی در برابر استکبار جهانی به ‌خصوص آمریکا و هم‌پیمانانش و...
ـ رفع شبهات و ابهامات پیرامون دفاع مقدس و تبیین پیروزی‌های رزمندگان اسلام.
* اعزام کاروان‌ها از چه زمانی شروع و در چه تاریخی پایان می‌پذیرد؟
** اعزام کاروان‌ها از تاریخ 27/11/84 مطابق سنوات گذشته آغاز و در تاریخ 20/1/85 پایان می‌پذیرد. همچنین جهت جابه‌جایی هموطنان عزیز به سرزمین‌های راهیان نور (مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور) 300 دستگاه اتوبوس در نظر گرفته شده است. در ضمن عزیزانی که با وسایل نقلیه عمومی مثل قطار یا هواپیما تشریف می‌آورند برای آنها در خود منطقه تعداد 150 دستگاه اتوبوس جهت جابه‌جایی و بازدید آنان از مناطق عملیاتی در نظر گرفته شده است. لذا در حد وسع خودمان با بکارگیری مرکز پشتیبانی جنوب نسبت به احداث و راه‌اندازی ایستگاه صلواتی در سه راه حسینیه به نام شهدای عرفه اقدام نموده و در ایستگاه مذکور به صورت فعال و قوی نسبت به ارایه خدمات (آب‌ سرد، آب گرم، چای،‌ نان، تغذیه و...) به کاروان‌های راهیان نور و همچنین نسبت به سرویس‌دهی در خصوص تعمیر و راه‌اندازی خودروهایی که دچار نقص فنی گردیده‌اند تدابیری اندیشه شده است.
* چه برنامه‌های فرهنگی برای زائران در نظر گرفته شده است؟
** در این زمینه هم اقدامات خوبی انجام شده است از جمله احداث نمازخانه سیار، را در دست اجرا داریم، همچنین با نصب تابلوهای راهنما در طول مسیر نسبت به راهنمایی زائران در مناطق عملیاتی اقدامات خوبی انجام شده است و برای کاروان‌ها راویانی به منظور بیان رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان و توجیه مناطق عملیاتی در نظر گرفته شده است و همچنین حضور راویان، شاعران و سرداران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در منطقه جهت توصیف مناطق جنگی و ناگفته‌ها و خاطرات این عزیزان آماده گردیده است.
انجام مسابقات گوناگون فرهنگی (قرآنی، پاسخ به سوالات و...) و اهدای جوایز، اجرای گروه‌های تواشیح و مدیحه‌سرایی در اربعین سالار شهیدان و برگزاری مجالس دعای ندبه، کمیل، زیارت عاشورا ...
پخش سی‌دی‌های دفاع مقدس، عکس یادگاری، نشانی از محل شهادت سرداران هشت سال دفاع مقدس و ...
* سردار در خصوص امور بهداشتی درمانی چه خدماتی صورت می‌پذیرد؟
** در این خصوص ما چند دستگاه آمبولانس سیار با پزشک و وسایل دارویی در طول مسیر مناطق عملیات جهت بیماران سرپایی مستقر کرده‌ایم اما چون بیشترین ورود را در مناطق جنوب عملیاتی داریم به این منظور درمانگاه بزرگی برای عموم شرکت‌کنندگان به صورت رایگان و با آمادگی کامل از بیماران احتمالی ویزیت و مراحل درمانی صورت می‌پذیرد. این درمانگاه به صورت شبانه‌روزی از آغاز تا پایان اعزام کاروان‌ها دایر است.
* به عنوان آخرین سوال بفرمایید دعوت از اقشار عموم جامعه و استفاده آنها از کاروان راهیان نور چگونه است؟
** در این زمینه دعوت و ثبت‌نام از عموم و بسیجیان و مردم توسط یگان‌ها و رده‌های مختلف نیروی زمینی سپاه طبق سنوات گذشته انجام می‌پذیرد و ما این کاروان‌ها را در مناطق عملیاتی جنوب غرب تحت پوشش قرار می‌دهیم. در ضمن حدود 2500 تا 3000 نفر آماده ثبت‌نام نیروهای زمینی ستاد و رده‌های مختلف تحت امر تهران را داریم که با خانواده ایام نوروز را در مناطق مقدس و پاک جبهه به سر می‌برند.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات