تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۸:۳۲  ، 
کد خبر : ۱۵۱۳۹۵

«هولوکاست» شیادی قرن بیستم

اشاره: سالجاری جهان سیاست , تحولات و رویدادهای گوناگون و تاثیرگذار بسیاری را تجربه نمود. وقایعی که هر یک بنابر منشا و گستردگی محدود تحت تاثیر , دهها و شاید صدها میلیون نفر را دربرمی گیرد. برخی از این رویدادها به علت اثرات ماندگاری که بر آنها مترتب است , از درجه اهمیت بیشتری برخوردارند و از دیدگاه رسانه ای از آنها بعنوان « مهمترین اخبار سال » یاد می شود. این دسته از رویدادها اگرچه در زمان وقوع به شکل های مختلف مورد دقت و توجه رسانه های شنیداری و نوشتاری واقع شدند اما همچنان دارای ارزش خبری می باشند و در زمره وقایع گلچین سال محسوب می گردند. آنچه در این صفحه از نظر می گذرد , گزیده ای از مهمترین رویدادهای سال جاری می باشد با هم پی می گیریم :

« هولوکاست » یا به اصطلاح نسل کشی یهودیان در اردوگاههای کار اجباری نازی ها (اردوگاه آشوویتس ) چند دهه ای است که در میان اندیشمندان و تاریخ نگاران غربی با چالش های دنباله داری روبروست . پدیده ای که در سایه القائات و اقدامات خشونت آمیز صهیونیست ها به تابوایی تبدیل شده که انتقاد از آن جرات و شهامت بی نظیری می طلبد. این موضوع اخیرا با اظهارات احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران به عنوان یک واژه سیاسی , وارد فرهنگ گفتمان رسانه ای ایران شد و عکس العمل های گوناگونی را به همراه داشته است . در عین حال بسیاری از تحلیل گران بر این اعتقادند که هولوکاست نیز مانند سایر موضوعات دیگر می تواند در معرض تحقیق و تفحص قرار گیرد.
اما از آنجا که موضوع هولوکاست چه ازمنظر سیاسی و چه از لحاظ اقتصادی برای صهیونیست ها فوق العاده اهمیت دارد , انکارکنندگان آن یا هرگونه تجدیدنظرطلبی درباره آن در غرب باصطلاح طرفدار دمکراسی و آزادی بیان با واکنش های شدید از جمله حبس های طولانی مدت , جریمه های سنگین یا ضرب و شتم روبرو می شوند. علیرغم تمام سعی و تلاش ها و حجم عظیم تبلیغات بکار گرفته شده از سوی محافل صهیونیستی در اروپا و آمریکا جهت اثبات آمارهای این واقعه , تاکنون بسیاری از مورخان برجسته ی اروپایی و صدها استاد بزرگ تاریخ و متخصصان امور جنگ جهانی دوم با بررسی اسناد تاریخی و نیز ارائه اسنادی که در صحت علمی آنها خدشه ای نمی توان وارد کرد , نشان داده اند که آمار غیرواقعی قتل عام 6 میلیون در ماجرای هولوکاست , کوره های آدم سوزی و اتاق های گاز (آنچنان که صهیونیست ها ادعا می کنند) نمی تواند واقعیت داشته باشد.
پروفسور « رابرت فوریسون » استاد سابق کرسی تاریخ از دانشگاه « سوربن » فرانسه درباره هولوکاست نظرات جالب توجهی دارد , فوریسون قضیه هولوکاست را شامل دو بخش می داند کشتار جمعی و اتاق های گاز , در مورد اولی وی می گوید « من باور دارم که اردوگاه های جنگی وجود داشتند و در آن کوره هایی جهت سوزاندن اجساد مردگان وجود داشته که امری طبیعی است به خصوص در مقطعی که بیماری های واگیردار از قبیل تیفوس و امثال آن وجود داشته و برای اجتناب از شیوع بیماری , اجساد مردگان را می سوزاندند این مساله در معروفترین اردوگاه یعنی « آشویتز » وجود داشته است .
فوریسون همچنین می گوید : اگر امروزه در کشوری مثل فرانسه , کسی منکر هولوکاست شود , در معرض خطر محکومیت به زندان به مدت یک سال , یک جریمه نقدی به مبلغ 300 هزار فرانک و برخی مجازات های دیگر قرار می گیرد.
پروفسور فوریسون بارها به خاطر اظهارات خود دراین باره مورد ضرب و شتم صهیونیست ها وعناصر وابسته به آنها قرار گرفته است .
« پل فرام » یکی دیگر از محققانی است که درباره هولوکاست دست به تحقیقات جدیدی زد , وی مدیر یک موسسه تحقیقات کانادایی به نام « آزادی بیان » است و درباره هولوکاست معتقد است که این مساله امروز تبدیل به یک مذهب شده است و با کسانی که در این باره شک و تردید می کنند مانند مرتدین برخورد می شود و این از لحاظ عقلانی و منطقی اشتباه و فریبکارانه است .
« ارنست زاندل » ازدیگر پژوهشگران این موضوع است وی یک ناشر کانادایی آلمانی الاصل است که پس از چهل سال زندگی در کانادا از این کشور اخراج شد و در حال حاضر نیز به خاطر زیرسئوال بردن شش میلیون کشته شده یهودی در هولوکاست در آلمان زندانی است و در انتظار محاکمه به سر می برد.
« دیوید ایروینگ » یکی از برجسته ترین مورخان انگلیسی است که در حال حاضر به اتهام زیرسئوال بردن هولوکاست در اتریش زندانی است . وی اخیرا محاکمه و به سه سال حبس محکوم شده است . وی بارها از سوی گروه های صهیونیستی در سراسر جهان مورد ضرب و شتم قرار گرفته است و همچنین از ورود به کشورهای مشترک المنافع (مستعمرات سابق انگلیس ) ممنوع شده است .
وی در آثار خود تاکید کرده است که از آنجایی که نازیهای آلمان برای کشتن یهودیان طرح مشخصی نداشته اند و نیز با توجه به دوستی محکم که در سال 1943 بین « آدولف هیتلر » و یهودیان وجود داشته , اساسا باورنکردنی است که نازی ها اقدام به کشتن میلیونها تن از یهودیان کرده باشند.
ایروینگ پس از شش سال تحقیق بر روی اسناد سری شوروی اولین زندگی نامه کامل و مستند هیتلر را با نام « جنگ هیتلر » منتشر کرد که جنجال فراوان به پا کرد و کار وی را به دادگاه کشاند.
وی در کتاب خود نوشته است که در دوران جنگ جهانی دوم هیچ نوعی از کشتار یهودیان (هولوکاست ) درکار نبوده است .
وی اعلام کرد , مهم ترین اسناد جنگ دوم جهانی همه به طور مرموزی مفقود شده اند. بسیاری از یادداشت های روزانه ی سران آلمان و ایتالیا که تا مدتی پیش در آرشیوهای شوروی , آلمان و سایر کشورهای اروپایی موجود بود , به سرقت رفته وپنهان یا معدوم شده است .
« گرمار رودولف » از دانشمندان آلمانی در علم شیمی است وی نیز به خاطر نوشتن کتابی ارزشمند تحت عنوان « کالبد شکافی هولوکاست » در سال 1995 از آلمان گریخت . مدتی در انگلیس اقامت کرد و سپس ازآن جا به آمریکا رفت و در نهایت با تلاش یک گروه صهیونیستی به آلمان بازگردانده شد و در حال حاضر در آن جا زندانی است .
« زیفریوریک » نیز از دیگر محققان معروف در تحقیقات مربوط به هولوکاست است وی نیز در گذشته بارها به خاطر اظهارات واقع بینانه اش در این مورد به دادگاه فراخوانده شده است .
« ولفگانگ فرولیچ » یک محقق آلمانی است که در گذشته از وی خواسته شده بود تا شهادت دروغ علیه تجدیدنظرطلبان بدهد و وی با پناه بردن به سفارت ایران در وین این مساله را عنوان کرد که صهیونیست ها وی را تهدید کرده اند.
« مانفرد رودرکه » از مدافعان بزرگ تجدیدنظرطلبان است وی نیز به 10 ماه زندان در آلمان محکوم شد.
آنچه از نظر گذشت تنها انعکاس عقاید و نتایج تحقیقات شماری از تجدیدنظرطلبان و منکران هولوکاست می باشد و بدیهی است در این حجم کم , مجال پرداختن و اشاره به نظرات تمام آنان نیست . « در خانه اگر کس است ـ همین یک حرف بس است »

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات